Vedenkestävät ulkovaatteet lapsilla, eikö ole enää niin must kuin ennen?
Nyt en puhu päiväkotien käytännöistä vaan ihan vapaa-ajan käytännöistä. Oltiin pienellä mammaporukalla eilen loskaisessa puistossa ja siinä pieni pulkkamäki myös, lapsia yhteensä vaille 10 ja iät 5-8v, äitien iät 30:n tienoilla. Niin se mihin kiinnitin huomiota tuossa, että meidän lapsi oli ainoa ns. tavallisessa (tietysti vedenkestävässä) haalarissa, hanskoissa, kengissä. Kaikilla muilla lapsilla oli kurahousut, kurarukkaset, kumisaappaat. Väkisinkin tuli vähän huono äiti -fiilis, vaikka ei meidän lapsi ollut yhtään kastunut, kun sisälle tultiin. Niin onkohan tämä nyt jonkinlainen ekologinen, säästäväinen tms. trendi, että ei ostetakaan sitä kaikkien hienointa vedenpitävintä haalaria? Eihän siitä ole kauaa, kun nämä reimatecit tms. oli must ihan kaikilla.
Kommentit (47)
melkein joka vaatteessahan on nykyään jonkunlainen vesitiivis pinnoite tai kalvo. Mutta kuravaatteiden idea on se että liat saa helpommin pois - ei nää toisiaan korvaa.
Kura tarttuu myös niihin vedenkestäviin. Kurahousut on helpompi pestä.
Lapsi ei pitänyt enää kouluiässä kurahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei pitänyt enää kouluiässä kurahousuja.
Meillä tokaluokkalainen käyttää pihassa (esim. eilen), mutta koulussa ei.
Meillä ei käytetty kotioloissa ikinä kurahaalareita. Hyvin pärjättiin hyvillä ulkoiluvaatteilla.. mun mielestä rahan haaskausta ostaa kuravaatteet ja haalari kun samalla rahalla saa hyvän haalarinkin joka vettä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei käytetty kotioloissa ikinä kurahaalareita. Hyvin pärjättiin hyvillä ulkoiluvaatteilla.. mun mielestä rahan haaskausta ostaa kuravaatteet ja haalari kun samalla rahalla saa hyvän haalarinkin joka vettä kestää.
No kurahousut ei maksa paljon mitään ja todennäköisesti se haalari säilyy pidempään hyvässä kunnossa, kun kurakelissä on kurahousut lisäsuojana.
Kuinka paljon te ylipäätään kiinnitätte huomiota siihen, mitä muilla lapsilla on yllään? Itse en uollaisen ulkoilun jälkeen muistaisi, että mitä kenelleläkin oli, ellei jollain joku erikoinen väri tai joku, mikä kiinnittää huomion.
Varsinaiseen kysymykseen kommenttina että kuravaatteet olisi meidän lapsilla yllään aloituksessa kuvatussa tilanteessa.