Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei salityypit!

Vierailija
25.01.2024 |

Onko väliä tekeekö treeniä vapailla painoilla vai laitteilla? Siis onko tehossa jotai eroja? Kuvittelisin itse että ei mutta kaveri vannoo vapaiden painojen nimeen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaissa painoissa itse tykkään siitä, että painojen kannattelu pakottaa laajemmin kroppaa työskentelemään. 

Vierailija
2/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurta eroa. Kohdelihasta pystyy oikeastaan treenaamaan paremmin laitteilla, kun taas vapailla painoilla tulee treenattua myös tukilihaksia, koska tankoa/käsipainoja täytyy tasapainotella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suurta eroa. Kohdelihasta pystyy oikeastaan treenaamaan paremmin laitteilla, kun taas vapailla painoilla tulee treenattua myös tukilihaksia, koska tankoa/käsipainoja täytyy tasapainotella. 

Vapaa on tämän takia aina tehokkaampi. Mutta ehkä aloittelijalle vähemmän turvallinen. 

Vierailija
4/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat painot harjoittaa kerralla suurempaa määrää eri lihaksia. Laitteilla pystyy keskittymään paremmin yhteen tiettyyn lihakseen. Itse tykkään tehokkaasta vapailla painoilla tehtävästä treenistä, säästää aikaa kun koko kroppaa saa harjoitusta kerralla.

Vierailija
5/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, vapailla painoilla saa treenattua kerralla enemmän lihaksia ja treeni on näin tehokkaampaa. Aloittelijalle laitteet ovat kuitenkin turvallisempia ja niillä on hyvä aloittaa saliharrastus. Pikkuhiljaa voi lisätä sitten vapailla painoilla tehtäviä sarjoja mukaan. 

Vierailija
6/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen molempia. Jaoin saliohjelman viiteen osaan, missä on sekä laitteella että vapailla painoilla. Sitten päivästä riippuen teen joko yhden tai kaksi osaa, yhdessä menee noin tunti. Etenkin pidemmälle harrastuksessa mennessä tuo ohjelman jakaminen ja lihaksen ärsytys tulee eteen kuitenkin, jos haluaa lisää tuloksia. Toki jos haluaa pelkkää jalkaa ja persettä tehdä niin sitä nyt ei kannata jakaa, mutta totta kai jos haluaa pääpainon johonkin lihasryhmään niin sitä voi rankaista sen kolmekin kertaa viikossa. Esim vatsat ei ihan hevillä kehity, ne vaatii aika paljon verrattuna esim selkä-pakarat. Tai ainakin minulla näin. Pientä vaihtelua jos haluaa niin ei kannata ainakaan heti olla liikettä vaihtamassa. Toistolla ja painoilla minä sen olen tehnyt. 

Vierailija
7/7 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Itselläni ei sen suurempaa tavoiretta kun vaan  vähön kiinteytyä ja saada jaksamista arkeen, että eiköhän laitteilla pääse näihin tavoitteisiin :) t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi