Kassojen hinnat ja oikeat hinnat!
Oletko joutunut tilanteeseen, jossa kaupan hyllyssä oleva hinta olikin täysin eri, mitä kassa vaatii maksamaan? Itse olen joutunut useisiin tällaisiin tilanteisiin. Hyllyyn jäänyt hinta on se oikea tuotteen esillä oleva hinta, jota kassa ei saa muuttaa. Kassajärjestelmät saattavat silti olla pielessä ja hintavaihteluja on silloin tällöin, mutta maksat vain sen hinnan jota mainostetaan ja joka on esillä tai vaikka tarjousaikainen. Viimeksi tänään K-Raudassa yritettiin kiskoa kaksinkertainen hinta tuotteesta, joka oli tarjouksessa. Isompi moka oli aikanaan Puuilolla, jossa suuri konelaite oli edelleen tarjoushintainen suurin myymälämainoskyltein , mutta kassalla yritettiin laskuttaa satoja euroja enemmän. Tokmannilla olen törmännyt samaan tilanteeseen. Lidlissä tilanne on toistunut jopa usein. Muita esimerkkejä mainitsematta totean, että kannattaa aina tarkastaa mitä on maksamassa ja mihin hintaan. Olen nostanut metelin joka kerta hintavirheestä ja se on tepsinyt!
Kommentit (2)
Hyllyhinta pätee vaikka kassa ilmoittaisikin kohonneen hinnan Kuluttajan on voitava luottaa kaupan hyllyn hintamerkintään: https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/hyllyhinta-maaraa/
Monimutkaiset kassasysteemit ja henkilökunnan alttius ja vaivannäkö mainoskylttien suhteen, haloo!!