Jos joku asiallisen ja siistin näköinen henkilö pysäyttäisi sut kadulla ja pyytäisi rahaa
Kommentit (48)
Ei mulla ole koskaan käteistä rahaa eli en.
Täälläpäin oli romanialaisilla kerjäläisillä jossain vaiheessa tuollainen tyyli, lähestyivät ensin kuin turistit ihan englantia puhuen että excuse me mutta ei ne mitään neuvoja olleet vailla vaan rahaa.
Anna jopa ryysyissä kulkevalle
En halua puukosta
Auttaisin jollain muulla tavalla, en antaisi rahaa.
En todellakaan. Kaiken maailman "asiallisen ja siistin näköiset" ovat joskus pysäyttäneet ja ovat paljastuneet joko hare krishnaksi tai joksikin muuksi joka oikeasti kinuaa vaan rahaa tai kaupustelee jotain tavaroita. Jos haluan jollekin lahjoittaa niin teen sen ihan omasta vapaasta tahdosta, enkä siten että joku tulee kadulla vastaan.
Vaikeeta antaa, kun en kanna käteistä mukana kuin sen verran, että mahdollisissa kauppojen kassisäilytyksissä on sen edellyttämä euron kolikko plakkarissa.
En antaisi, vaikka pyytäisi millanen tyyppi, jota en tunne. Vaikka olisi itse Purra kun olisi äkkinäisessä rahapulassa...
Vierailija kirjoitti:
Auttaisin jollain muulla tavalla, en antaisi rahaa.
Millä muulla tavalla? Tarjoaisitko kahvin?
Ap
Jos minulla on, annan rahaa.. Ei kai kukaan pyydä, jos itsellä on rahaa.
Annan. Ja en tarvii teidän siunausta asialle :
T. 39v tyttö
Riippuu miten asian esittää. Kerran Helsingissä joku puliukko tuli luokseni ja aloitti että "olisikohan herra johtajalla mahdollisuus tehdä pieni lahjoitus näin viikonlopun kunniaksi.." Annoin hänelle pari euroa ja kiitokseksi sain syvän kumarruksen. Tämä kaveri oli hyvä hommassaan.
Riippuu ihmisestä. Käteistä harvemmin on mukana mutta tietyissä tapauksissa autan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, että joku vekara tulee kysymään, että hei, onks sulla antaa euroo, kun bussirahaa puuttuu.
Näitä on tossa meidän lähikaupan nurkilla aika usein ollut.
Sillä vekaralla on todennäköisesti, jos nyt muka bussirahaa tarvii, kännykkä taskussa, soittakoot vanhempansa hakemaan.
Rahan pyytäminen kadulla kulkijoilta EI ole asiallista käytöstä.
(...lailliset keräykset keräysluvalla ovat sitten tietysti eri juttu)
En anna. Helsingissä itsesuojeluvaistoon kuuluu se, ettei ketään tuntematonta päästetä liian helposti liian lähelle. Kyselijöitä on keskustassa joka puolella ja kaikenaikaa. Ennen kuin Elielinaukiolta on siirtynyt Kamppiin, on jo monta kyselijää ohitettu. On oltava tarkkana. Sinisilmäisyyteen ei täällä ole varaa. Siistit vaatteet ei stadissa takaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, et ole sitten nähnyt miten kerjäläiset toimii.
Juu, totta kai, ja kun ei mulla ole käteistä niin sitte mentäs pankkiautomaatille ja sitte sille näyttäisin myös kortin tunnusluvut ja ihan avuliaasti antaisin lopulta sen kortin sille omaksi.
Heippa!
483 < hahah haaa.
"Herra johtaja" LOL, hyvä systeemi, parempi kuin eräällä romanialaisella "Give me my money". Ajattelin,että ne on kyllä minun rahojani.
"Kaunis rouva"-pyytäjä sai muutaman roposen. Kerjääminen on taitolaji :)
Epäilen, että ainakin jotkut setämiehet heltyisivät mun kohdalla. Näytän viattomalta ja kiltiltä. Ja olenkin :)
Ap
"Epäilen, että ainakin jotkut setämiehet heltyisivät mun kohdalla. Näytän viattomalta ja kiltiltä. Ja olenkin :)
Ap"
Onko ap oikeasti kirjoittanut tämän? Tämä ketju vaikutti ihan asialliselta, mutta sitten tällainen typerä kommentti
Ei ole rahaa. Isä tarvitsee apua tai esim kyydin, voisin harkita