rv 34+0 ja tuntuu että pikkunen syntyy kohta
hei, en oo kokeillu näitä palstoja ennen mut nyt on pakko testata että saisko vastauksia/vertaistukea tai jopa apua/neuvoa!
tosiaan, taustatietoja: mulla on ibs ja tällä hetkellä rv34+0 ja eka raskaus ikinä.
mulla on ollut tosi kivulias raskaus sekä kaikki vaivat mitä voi melkeimpä olla :D liitoskipuja ollut aivan rv11 asti sekä oksentelua/pahoinvointia rv6 asti. rv6-20 oli todella rajua oksentelua sekä tipassa meinasin käydä ja sairaslomaa pitkään +pahoinvointi lääkkeet (ei auttannu). rv20-25 loppu ku seinään oksentelu ja rv25 tuli takasin silleen aivan pienesti/kerran viikossa oksensin.
mutta nyt, noin muutama päivä sitten alkoi ihan kauhee pahoinvointi ja oksentelen ikävästi 3-5x päivässä, mahalaukku ihan tyhjäksi :( lisäksi, tässä on ollut ehkä viikkon (?) maha löysällä. ja sen takia kerroinki alussa mut siis on ibs (ärtyvän suolen oireyhtymä) eli en tiedä yhtään miks maha aivan löysällä (toimii väh. 5x päivässä) vai onko ibs tehnyt tehtäväänsä?
vauva on ollut pää alaspäin rv27 asti mut nyt tuntuu eriltä. tuntuu että joku painaa/paineen tunne lantiossa ja alavatsassa ja emättimessä sekä särkyä riesissä, lantioissa, häpyluissa ja alavatsassa. varsinki ku nostaa jotain lattialta tai menee kyykkyyn ni tuntuu et pää painaa koko alaosaa ja tulee just sillä hetkellä ulos, eli onko laskeutunnu vai onko normaalia? ja tuntuu myös virtsarakossa/putkessa välillä ihan jäätävä viiltävä kipu ja en taas tiedä onko virtsatulehdus vai potkiiko vauva sinne?
alaselkä myös kipee ollut noin 3 viikkoa ja pahenee vaan. usein kun menee makuulleen niin tulee useamman minuutin mittainen viilto/kuumottava viiltokipu alaselkään. onko normaalia? tarkottaako mitä?
kaks yötä taaksepäin heräsin yöllä aivan järkyttäviin menkka/vatsakramppeihin ja ne kesti ehkä 10min? yö oli ni vaikee hahmottaa aika :) ja niitä menkkamaisia kipuja on alkannu tulee mut ei todellakaan niin pahasti ku sillon yöllä... häpyhuulet ja häpyluu on tosi oudon tuntunen välillä. tuntuu ku ne ois tulessa ja se kesti viime viikolla 4päivää _taukoamatta_ se kipu ja sen jälkeen se lähti ja tulee aina välillä mut on kipee...
ja lisättäköön että ruokahalu on täysin nollassa. ei tee mieli mitään ja sitten ku syön ni oksennan sen koska pahoinvointi :( paino ei ole noussut grammaakaan rv31 jälkeen ja nyt mennään 34, pitäisikö painon nousta vielä loppuviikoilla jonkin verran vai kuuluuko sen pysähtyä? huimannut aivan hirveästi nyt ja tuntuu välillä että lähtee taju.
tuntuu myös että maha on pienentynny?!
ja lisäkis aivan kauhee lihassärky ja kuuma! siis aivan kauhee hiki vaikka on tammikuu ja oon aina ollut koko porukan pahin vilukissa :D
kysymys etenkin se että onko synnytys lähellä? pitäisikö huolestua? onko muilla ollut samoja oireita ennen synnytystä tai ennen jotain komplikaatiota?
suunnitteilla tosiaan siis sektio rv 39+0 ja sinne ois matkaa... oon luonnostaan yliajattelija ja huolestun todella helposti ja siksi en jaksaisi mennä sairaalaan heti kun aina tulee lähete takaisin kotiin laskun kera käynnistä :D
tosi pitkä teksti ja en odota että kukaan jaksaa lukea/saatika vastata, mutta jos vastaatte niin olen todella kiitollinen <3
Itse olisin yhteydessä neuvolaan heti, jos on noin moninaisia oireita ja kipuja. Varmasti hyvä tarkistaa, ettei ole mitään infektiota meneillään...tai varmaankin olet yhteyksissä jo ollutkin, kun on näköjään aikaa jo kulunut. Mielenkiintoista olisi kuulla, oliko kaikki hyvin?