Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt akupunktiossa?

Vierailija
24.01.2024 |

Onko siitä ollut apua? Mikä vaivasi? Miltä tuntui? Oliko huuhaata?

Kaikki kiinnostaa. Itselläni on viheliäinen niskajumi, johon ei jumpat tai auta. Harkitsen akupunktiota ja kiinnostaisi kokemukset.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut akupunktiosta apua monenlaisiin kipuihin, esim. selkäkipuihin ja tenniskyynärpäähän. Myös hormonaalisiin ongelmiin olen saanut siitä helpotusta.

Niskajumeihin on auttanut myös, mutta pidän kyllä hierojaa ensisijaisena apuna niissä. Minulla siis usein myös niskat sellaisessa kunnossa, että minkään sortin liikunta, jumpat tai venytykset eivät tehoa.

Vierailija
2/17 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pirkään kovaa rintakipua ja menin työpaikkalääkärille. Lääkäri laittoi akupunktioneulat ja kertoi, että kipu johtuu voimakkaasta horjahduksen korjaamisesta liukkaalla alustalla kulkiessa.

Akupunktio auttoi ja lisäksi sain tulehduslääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä neulat tuntuu? En ole lainkaan neulakammoinen. Mietin muuten vaan.

Tuntuuko vaikutus siinä hoidon aikana vai vasta jälkeenpäin?

Ap

Vierailija
4/17 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään auttanut unettomuuteen? Luin vasta tästä, en ollut ennen tiennyt.

Vierailija
5/17 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pari kertaa laitettu neulat fysioterapiassa. Kerran menin hoitoon ja valitin pahaa päänsärkyä. Fyssari laittoi neulat ja totesi, ettei sillä kerralla kannata muuta tehdäkään. Päänsärky oli niin paha, että heti en saanut apua, mutta seuraavana aamuna oli suorastaan autuas olo, kun kipu oli yön aikana haihtunut eikä niska-hartialihaksetkaan olleet enää jumissä kuten usein päänsäryn jälkeen. Selkäkipuun olen myös saanut akupunktiohoitoa ja se auttoi hyvin. Minäkin olen ainakin jossain määrin neulakammoinen, mutta nuo akupunktioneulat eivät tuntuneet juuri lainkaan. Joskus rokotus on tuntunut paljon pahemmalta.

Vierailija
6/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut akupunktiosta apua jännitykseen tai sosiaalisten tilanteiden pelkoon? 

Vierailija
7/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  päähän neuloja,

Ei rauhoittanut yhtään, 

Päinvastoin paniikki.

Vierailija
8/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku saanut akupunktiosta apua jännitykseen tai sosiaalisten tilanteiden pelkoon? 

Jep #8

Vierailija
9/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt niska ja hartiakipuihin mutta en huomannut ainakaan isoa helpotusta. Kokemus sinänsä oli ihan ok, ei sattunut tai mitään sellaista.

Vierailija
10/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kolmenlaista akupunktiota: kasvoakupunktiota, joka tuntui tekevän hyvää niin kasvoille kuin mielelle, perinteistä kiinalaista akupunktiota, joka osoittautui liian voimakkaaksi minulle ja elimistöni reagoi siihen epäsuotuisasti, sekä fysioterapeutin antamaa akupunktiota, jossa keskityttiin lievittämään lihasten kireyttä, ja se kyllä tepsikin siihen hyvin.

Mikään näistä ei sattunut millään tavalla. Neula on niin ohut, että sitä ei edes tunne.

Vierailija
11/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan lääkäri antoi tarvittaessa myös akupunktiota. Minulla oli viheliäinen rintakipu, joka haittasi työntekoa. Lääkäri totesi, että vaiva johtuu selkäpuolella olevasta viasta, joka on tullut kun olen horjahtaessani korjannut salamannopeasti asentoa, että en kaatuisi.

Akupunktio auttoi kipuun jo samana päivänä ja kun sain vielä lisäksi tulehdusta vastaan antibiootit, venähdys/nikamanluiskahdus/mikälie parani alle viikossa kokonaan.

Vierailija
12/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niskakipujen ja siitä aiheutuneeseen päänsärkyyn kävin säännöllisesti menneinä vuosina. 

Auttoi mua joten suosittelen.

Vierailija
13/17 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apua mielenterveyden haasteisiin?

Vierailija
14/17 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin sain apua. Oli hoidon jälkeen aina monta kuukautta, ettei kohtauksia tullut. Sitten taas uusi käsittely. Kokonaan ei siis poistanut. Neulat eivät tunnu missään, mulle tuli aina tosi kuuma käsittelyssä. Nyt migreeni on hävinnyt. Ikä tehnyt tehtävänsä. Mummo 78

Vierailija
15/17 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä neulat tuntuu? En ole lainkaan neulakammoinen. Mietin muuten vaan.

Tuntuuko vaikutus siinä hoidon aikana vai vasta jälkeenpäin?

Ap

Ei ne neulat tunnu oikeestaan miltään, ei edes itikan pistoksilta.

Ite sain avun niskaretkahdukseen, kaksi kertaa kävin.

Ja tupakanpolton lopettamiseen, kävin kaksi kertaa.

Molemmat olivat oikeita lääkäreitä!

Vierailija
16/17 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa pian ensimmäistä kertaa ja vähän kyllä jännittää, kun en tykkää kivusta yhtään. Neulat eivät muuten haittaa.

Vierailija
17/17 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samanlainen vaihe joskus, ja se kesti useamman kuukauden ennen kuin uskalsin hakea apua. Kävin silloin lääkärillä ja sain ohjauksen kurssille, joka oli just tätä varten https://terveysklinikkalonglife.fi/ Se oli monta vuotta sitten, mutta muistan että siellä käytiin läpi sekä fyysinen puoli että henkinen (stressi, suorituspaine, ylivirittyminen yms.).

Mulla auttoi eniten se, että ymmärsin ettei kyse ollut mistään miehuuden katoamisesta vaan ihan luonnollisesta reaktiosta kehon ja pään yhteistyön takkuiluun. Kurssilla opeteltiin hallitsemaan jännitystä ja palauttamaan luottamus omaan kehoon.

Eli suosittelen lämpimästi hakeutumaan hoitoon ennemmin kuin jäämään yksin miettimään tuolla paikalla on oikeasti asiantuntevaa porukkaa ja homma hoidetaan tosi hienotunteisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän