Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet kuntosalille venyttelemään puoli tuntia???

Vierailija
23.01.2024 |

Etkö osaa tehdä sitä kotona???

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scientists have proved as to why stretching can, in some cases, make performance worseby, for example, causing damage to the muscle and reducing its length at optimum force, or by impairing the release of much-needed calcium when the muscle does its job

Tämä onkin hyödyllinen viittaus! Sisällöltään "can in some cases" mutta ilman niitä keissiesmerkkejä tai lähdeviitteitä, todnäk jonkin salijonnen blogista tai naistenlehdestä tyyliin mens health. 

On myös eri asia venytellä ennen tai jälkeen suorituksen, mistä tiedätte kumpi on kyseessä? Ja ennen kaikkea, miksi teitä kutittaa muiden treenitavat? 

Tyttö lukee tuolta lisää:

https://www.parmeliaphysio.com.au/the-stretching-debate-what-does-the-e…

Vierailija
22/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tätä joskus, tosin ennen venyttelyä tein jotakin aerobista 30 min. Muina päivinä lihastreeniä. Salilla venyttelyyn tuli keskitttyä kunnolla, kotona keksii vaikka mitä tekosyitä. Miksi itse kyyläät muiden treeniä puoli tuntia?

Saleilla on sitä lattiatilaa rajoitetusti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaan tunnin ja venyttelen/ jumpaan sen puolisen tuntia. Salilla käynti on omaa aikaa ja rauhaa, jota kotona ei ole. Ja salilla on kyllä kunnon jumppasali siihen, eli en ole muiden tiellä....

Otan osaa ankeaan kotielämääsi. Ehkä jonain päivänä otat itseäsi niskasta kiinni ja teet asialle jotain. 

Tää oli jtkn omituinen ja irrationaalinen kommentti..

Olen eri, eikä minulla ole ankeaa kotielämää,  mutta vastaan silti.  Venyttelen salilla treenin jälkeen aina, koska se on osa treeniäni ja palautumista sekä tila ja välineet ovat hyvät.

Nimeomaan heti treenin jälkeen venyttelyä ei suositella. 

Vierailija
24/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olen huomannut, että kroppa pysyy paremmassa kunnossa, kun venyttelen (dynaamisesti). Haluan tehdä sen heti harjoituksen perään enkä jättää roikkumaan. Sitten menen salin saunaan. Ah! 

Vierailija
25/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaan tunnin ja venyttelen/ jumpaan sen puolisen tuntia. Salilla käynti on omaa aikaa ja rauhaa, jota kotona ei ole. Ja salilla on kyllä kunnon jumppasali siihen, eli en ole muiden tiellä....

Otan osaa ankeaan kotielämääsi. Ehkä jonain päivänä otat itseäsi niskasta kiinni ja teet asialle jotain. 

Olen eri, eikä minulla ole ankeaa kotielämää,  mutta vastaan silti.  Venyttelen salilla treenin jälkeen aina, koska se on osa treeniäni ja palautumista sekä tila ja välineet ovat hyvät.

Miksei? Ei linkkejä kiitos!

Vierailija
26/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Venyttelen kuitenkin ja teen pilates liikkeitä myöskin.

Vierailija
27/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tykkää venytellä koska naiset suorittaa. Naiset suorittaa kotitöitä, naiset suorittaa veronmaksu suussa töissä, naiset suorittaa harrastuksissa erityisesti salilla, nauset suorittaa av-palstalla. 

Vierailija
28/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytiedon mukaan venyttely on tarpeetonta ja jopa haitallista. 

Ei se ainakaan estä lihasten kipeytymistä tai nopeuta palautumista.Lähinnä taikauskoa.

Vierailija
29/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän se sinulle kuuluu, noin tarkalleen, vaikka menisi kaivoon venyttelemään? Mitä jos keskittyisit hoitamaan ja huolehtimaan omista asioistasi, etkä muiden?

Vierailija
30/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukkarissa palkkarit ja protskut huiviin, farkut jalassa kylmänä pulpettiin, kuoleva hirvi- huudolla maksimilla ykkönen ja ulos. Se on siinä, muu on teeskentelyä !

Päivän naurut!! :DDDDDDDDDD Kiitos tästä!! <3

Vierailija
31/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni esittelen, miehet kuolaa ja läslit mammat on kateellisia. Siksi menen

Vierailija
32/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan mennä salille tekemään venyttelyä tai muuta kehonhuoltoa joksikin aikaa, jos pitää tappaa aikaa kaupungilla. En tiedä miksi se haittaisi ketään.

Vierailija
33/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi vaan venytellä salilla? Itse en juuri venyttele mutta jos niin mieluummin tekisin senkin salilla kuin kotona. Kotona joutuu raivaamaan tilaa ja todennäköisesti teini ramppaa tilassa koko ajan äyskimässä tai kyselemässä jotain.

Vierailija
34/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oman ajan ja rauhan puutteen aiheuttaa pienet lapset, niin se tilanne korjaantuu ajan myötä. Siihen asti voi ihan hyvin mennä salille. Saahan siitä yrittäjäkin tuloja.

Vierailija
35/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tykkää venytellä koska naiset suorittaa. Naiset suorittaa kotitöitä, naiset suorittaa veronmaksu suussa töissä, naiset suorittaa harrastuksissa erityisesti salilla, nauset suorittaa av-palstalla. 

Onpa katkeraa settiä.

Vierailija
36/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tätä joskus, tosin ennen venyttelyä tein jotakin aerobista 30 min. Muina päivinä lihastreeniä. Salilla venyttelyyn tuli keskitttyä kunnolla, kotona keksii vaikka mitä tekosyitä. Miksi itse kyyläät muiden treeniä puoli tuntia?

No en nyt missään keskellä lattiaa venyttele. Omalla salilla on rauhallinen alue venyttelylle/verryttelylle, missä on paksut jumppamatot lattialla. Ei pitäisi haitata ketään, jos alue on nimenomaan varattu sille.

Vierailija
37/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukausikortti. Olen usein kuskina teinipojilleni, jotka salilla tai treeneissä. Välillä käyntejä lähes joka ilta, joten toisinaan vain venyttelen tai hölkkään juoksumatolla. En tiedä miksi tämä olisi sinulle ongelma.

Vierailija
38/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona on huomattavasti rajoitetummin.

Vierailija
39/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy venytellä ennen harjoituksia että ei tule vahinkoja. Jos menisin kylmiltäni tekemään peniskyykkyjä niin penikseni voisi vaurioitua nostaessani tavalliset 50kg maasta.

Vierailija
40/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on murheet, salilla jossa käyn, on useita paikkoja missä voi venytellä ja verrytellä kehoaan eikä ole kenenkään haitolla. Välillä menen salille ihan vain venyttelemään itseäni, kun siellä on hyvin tilaa ja esim jumppapalloja mitkä on vähintäänkin ärsyttäviä säilyttää yksiössä jos niissä on ilmaa puhallettu.  Joskus käyn juoksumatolla kävelemässä omaan tahtiin, vaihtelevasti rennosta varsin rivakkaan tahtiin. 

Eikö nuo ole varsin yleisiä asioita mitä salilla tehdään painonnostojen joukossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi