Miksi lopetit hiusten värjäämisen?
Kommentit (34)
En halua enää käyttää turhia kemikaaleja. Myönnän kyllä että hiukseni on aika karmeat mutta olkoon
En halua käydä kampaajalla enkä väriroiskeita kylppäriini tai muuta asiaan liittyvää vaivaa. Tyvikasvun seurailu ei innosta. Ihan kiva vaaleanruskea on luonnostaan. Nuorempana sitä piti iiks, maantieharmaana, joka pitää peittää. Jos aikoinaan harmaantuu, niin sen hyväksyy ja antaa asian olla niin helpommin, kun ei ole värjäilyyn tottunut.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla jatkuvassa juurivärjäysrumbassa. Ja haluan hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
Joku luuli joskus, että minulla olisi väri laitettuna hiuksissani, mutta ei ollut. Hiusteni väripigmentti parani, kun paransin ruokavaliotani, koska pigmentin muodostumiseenhan tarvitaan myös ravintoaineita. Hiuksissani on luontaisesti lämmintä sävyä, mikä tietysti vahveni myös sen ruokavalion myötä.
Joo, ei sitä kyllä mäkkärin tiskiltä myytävillä ruoilla saa sitä omaa, kiiltävää hiusväriä säilytettyä.
Katsokaapa lasten hiusvärejä. Tai omaa lapsuuden aikaista hiusväriänne. Se on se oma hiusvärinne. Jos ei ole enää, siihen on syynsä. Syy löytyy mm. ruoasta ja ravintoaineista - jos ei sitten ole iän takia hiukset harmaantuneet. Ja harmaantumistakin saa vähän siirrettyä paremmalla ravitsemuksella.
Koska niissä on todella haitallisia kemikaaleja, jotka kertyvät elimistöön. Kukin voi miettiä mitä vuosikymmeniä kestänyt värjäily aiheuttaa.
Lisäksi, miksi tukkaa pitäisi ylipäätään värjätä? Mulla on aivan kivan väriset hiukset luonnostaankin. Miksi ihmeessä tuhlaisin rahaa peittääkseni sen?
Väsyin juurikasvuun ja aloin tykkäämään mun omasta, perusruskeasta tukasta. Nyt jo muutama harmaakin joukossa, ei haittaa.
Värjääminen alkoi tuntua epämääräisen ikävältä, joten en jäänyt odottelemaan, mikä värjäyskerta olisi tuonut mukanaan allergisen reaktion. En oikein pidä kampaajalla käymisestä, ja kotona värjääminen on työlästä, kun tyvikasvu on jo kolmen viikon kohdalla huomattava.
Nyt olen ollut melkein neljä vuotta värjäämättä. Olen onnekas, koska harmaannun tosi kivalla tavalla suoraan valkoiseksi.
Olen ollut värjäämättä jo varmaan yli 20 vuotta. Eipä ole kukaan koskaan haukkunut, paitsi joku huonon itsetunnon omaava ihminen, joka jatkuvasti värjää omia hiuksiaan, on ehdotellut, että tarttisin purkista otetun värin minäkin. Mutta kun se oma väri on vastakkaisen sukupuolen silmääkin miellyttänyt, niin miksi ihmeessä jonkun yhden kriitikon takia värjäisin hiukseni. Oma sävy on auringossa punertavalta näyttävä lämmin ruskea. Se kelpaa minulle ja kelpaa näemmä useimmille muillekin.
Mä lopetin pari vuotta sitten. Mun hiuksia vaalennettiin vuosia. Lopulta kyllästyin jatkuvaan juurikasvun vaalentamiskierteeseen. Leikkautin hiukset lyhyiksi, värjäsin sävyn lähelle omaa väriä ja siitä se lähti. Hiukset ovat saaneet siitä asti taas kasvaa terveinä ja hyväkuntoisina. Oma väri on tosi kiva, keskivaalea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla jatkuvassa juurivärjäysrumbassa. Ja haluan hyväksyä itseni tällaisena kuin olen.
Joku luuli joskus, että minulla olisi väri laitettuna hiuksissani, mutta ei ollut. Hiusteni väripigmentti parani, kun paransin ruokavaliotani, koska pigmentin muodostumiseenhan tarvitaan myös ravintoaineita. Hiuksissani on luontaisesti lämmintä sävyä, mikä tietysti vahveni myös sen ruokavalion myötä.
Joo, ei sitä kyllä mäkkärin tiskiltä myytävillä ruoilla saa sitä omaa, kiiltävää hiusväriä säilytettyä.
Katsokaapa lasten hiusvärejä. Tai omaa lapsuuden aikaista hiusväriänne. Se on se oma hiusvärinne. Jos ei ole enää, siihen on syynsä. Syy löytyy mm. ruoasta ja ravintoaineista - jos ei sitten ole iän takia hiukset harmaantuneet. Ja harmaantumistakin saa vähän siirrettyä paremmalla ravitsemuksella.
Lapsuudenaikainen hiusväri ei ole "oma" väri, kun hormonien vaikutuksesta se usein tummuu murrosiässä. Minä ainakin olin lapsena ihan pellavapää, mutta joskus 13-vuotiaana hiusten väri olikin jo pari astetta tummempi.
Oma väri olikin ihan nätti, nuorena en vaaleanruskeasta tykännyt. Lisäksi hiusten värjäyksen yhteydessä hiuksia irtosi tupoittain, hiukset ovat nyt paksummat kun en värjää. Ilman värjäystä ovat sileät ja kiiltävät, värjäyksen jälkeen olivat aina pörröiset ja kiillottomat. Näin on miljoona kertaa parempi! Lisäksi ilmainen on aina halvempi kuin todella halpa. ;)
Vaaalennusta vuosia 5- 6 viikon välein. Sitten kyllästyin juurikasvuun, kampaaja ehdotti raidotusta. Sanoi, että 3kk välein raitoja lisää. Yhtä karmea juurikasvu, ja tukka huonossa kunnossa. Nyt pipo päässä 4kk, ja mietin mitä seuraavaksi.
Kun hiukset alkoi harmaantua, värjäysraja olisi näyttänyt kamalalta, ja oikeastaan tykkään näistä tumman ja vaalean harmaan kirjavuudesta.