Uusin myötähäpeä somessa - vaalikampanjointi
Oikeasti minä en kestä, kyllähän tiesin että aktiiviset some-käyttäjät ovat usein narsistisempia kuin muut mutta tämä aikuisten ihmisten aliarviointi ja heidän "kouluttamisensa" on taas uusi esimerkki idiotismista.
Ihan sama ketä minä äänestän, luotan kyllä aikuisten ihmisten omaan älyyn ja siihen että muut osaavat tehdä itse omat johtopäätöksensä ja äänestyspäätöksensä. Ei tulisi mennä mieleenkään johonkin instaan postailemaan äänestysohjeita omalle lähipiirille (ei siis kyseessä mitkään somevaikuttajat vaan tavan tallaajat).
Myötähäpeä here we come
Kommentit (5)
Itse osallistun usein erilaisiin kyselyihin (palkintojen toivossa tottakai) ja usein ärsyttää kysymys tyyliin:
"suosittelisitko Prismaa kauppana ystävillesi"
"suosittelisitko OP-Pankkia"
Ööööö - kai aikuiset ihmiset päättävät itse mitä helkkarin ruokakauppaa haluavat käyttää?
Ymmärrän suosittelut jos oikeasti löytää vaikka jonkun tosi riittoisan tai hyvän yksittäisen tuotteen tai saa tosi hyvää palvelua jossain ravintolassa, mutta miksi suositella jotain niin yleistä, että kaikki käyttävät sitä kuitenkin ja valitsevat itselleen sopivimman jonkun tuttavan puheista huolimatta.
Ja nämä somessa äänestysohjeita antavat ovat yleensä suht nuoria, yleissivistys nolla ja luulevat, että totuus löytyy TikTokista...
Eli pahimpia pelkän oman algoritmin seuraajia, eivät lue mitään ns. normaaleja uutisia vaan kaikki "tieto" löytyy somesta....
Ja kaikki eri mieltä olevat ovat pahoja ja heillä ei oikeastaan ihmisarvoa olekaan.
Katsos se normi Pertti joka antaa äänestysohjeita haluaa olla kovan luokan INFLUENSSERI. (Tai ehkä jopa kuvittelee olevansa.) Onhan se tosi noloa, että joku kuvittelee narsistisesti olevansa niin tärkeä, että yrittää sanella ystävilleen ja sukulaisilleen ketä näiden tulee äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä somessa äänestysohjeita antavat ovat yleensä suht nuoria, yleissivistys nolla ja luulevat, että totuus löytyy TikTokista...
Eli pahimpia pelkän oman algoritmin seuraajia, eivät lue mitään ns. normaaleja uutisia vaan kaikki "tieto" löytyy somesta....
Ja kaikki eri mieltä olevat ovat pahoja ja heillä ei oikeastaan ihmisarvoa olekaan.
Ota huomioon, että nämä ovat myös niitä kaikista "suvaitsevaisimpia" ja ainoita hyviä ihmisiä.
Kumma kyllä eivät kestä yhtään eri mieltä olevia tai väärään ryhmään kuuluvia. Aivan sama kuin suvaitsevaisto suhtautuu hyvin rassemaisesti esim. Israelin toimia ymmärtäviin. Samalla lailla suvaitsevaisto ei anna ihmisarvoa eri mieltä oleville ihmisille ollenkaan, olipa aihe mikä tahansa.
Alkaa olla amerikkalaismallista öyhötystä, kaivetaan asioita lapsuudesta asti jotta saadaan mustamaalattua toiset ehdokkaat. Jokainen saa äänestää ketä haluaa.