Mulla on 27 000e käteisenä ja kultana, ja nyt pitäisi jotenkin saada niillä rahoilla avokin kanssa lainaa
Olin 6 vuotta työttömänä tuilla eläen, ja kesäisin poimin marjoja myyntiin pimeästi sekä tein muuta rahaa tuottavaa puuhastelua...Nostin koko ajan perustoimeentulotukea, eli tilillä ei voinut rahoja pitää.
Nyt olen ollut keikkahommissa viimeiset 8kk ja asun avovaimoni kanssa...Suunnitelmissa on meillä ostaa yhteinen asunto, mutta pitäisi nuo minun käteis/kultavarat jotenkin saada huomioitua pankissa jotta saamme lainaa...Miten edetä asian suhteen?
Voiko Kela tarkkailla vieläkin tiliäni, tai kyseleekö verottaja?
Kokemuksia? Neuvoja?
Kommentit (27)
marjoja saa kerätä verovapaasti metsistä myyntiin
Vierailija kirjoitti:
No jos ne ei ole laillisin keinoin hankittu, niin kaipa ne pitää jotenkin sitten pestä ensin? Kultaharkkoihin uskaltanee käyttää Fairyä, mutta seteleihin ei.
Setelit voi pestä kuin matot talvella. Vähän vain hellävaraisemmin kuiteskin.
Pyörittelee seteleitä lumihangessa ja sitten varovasti meikkisiveltimella putsaileepi lumet poies. Sitten vielä pakkastimeen yön yli niin kaikki pasiliskotkin kuolee taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Pankkin kun menet, joudat antamaan selityksen, pankki ilmoittaa vielä asiasta poliislle suuremmissa summissa, siinäpä sitten kun selittelet mistä rahat on peräisin.
Ei kai käteisen hallussapitäminen vielä rikollista ole. Rahanpesusyytekin edellyttää että on aiempi rikollinen toiminta jolla raha on hankittu.
Ja suuremmissa summissa pyytävät myös kopion kauppakirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja suuremmissa summissa pyytävät myös kopion kauppakirjasta.
Lakiko määrää tekemään kauppakirjan?
Vierailija kirjoitti:
Mikdi ette ole ostaneet ruuat ja muut käteisellä ja jättäneet palkat tilille
koska hän halusi huijata itselleen toimeentulotukea
Mullon taskussa kakskytä centtiä vain, siinä on kaikki sen luojalta sain
Sillä pärjännyt oon jumalaa ei oo vain, sillä totta tein unelmistain
Kakskytä centtiä taskussa vain, siinä on kaikki sen luojalta sain
Sillä pärjännyt oon jumalaa ei oo vain, sillä totta tein unelmistain
Parikymmentä centtiä vain
Parikymmentä centtiä vain
Tasan ei käy onnen lahjat 😁