Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häistä..Kehtaako kutsua tätejä muttei heidän lapsiaan kun taas toisia tätejä kutsuu lapsineen?

Vierailija
09.01.2007 |

MÄ en uskalla rueta miettiin vieraslistaa tämän ongelman takia..

Kyse siis aikuisista serkuista, osan kanssa ei olla missään tekemisissä ja toiset serkukset ovat taas kuin omia siskoja.. Samoten suurin osa täteistä on tuttuja mutta on myös heitä joita ei näe eikä yhteyttä pidetä. Sama homma miehen puolella, me mietitään ihan paniikissa että kehtaako tehdä niin?

Koska häät (ruoka lähinnä) ovat kalliit, haluttaisiin mieluummin viettää TUTTUJEN ihmisten kanssa kuin sitten että kutsutaan pakko-sukulaiset ja sen takia sitten pitäisi rajata ystäviä pois..

Tultiin siihen tulokseen että tädit ja sedät on vissiin pakko (VAI ONKO?) kutsua KAIKKI, ettei ihan hirveitä sukuriitoja synny. Mutta mites noiden serkkujen kans?

Voi että tämäkin asia voi olla hankala! Ja vain siksi että toiset ihmiset eivät ymmärrä sitä (ja sitte vedetään pussillinen herneitä nenään) että hääpari ehkä haluaa kutsua lähimmät ihmiset eikä heitä joiden kanssa ei olla yhteyksissä. Kun eihän se kuitenkaan sitä tarkoita että se tehtäisiin tahallaan tai pahanilkisesti. *huokaus*

Kirjoittakaa kommentteja, onko tullut sukuriitoja, miten on suhtauduttu jos on osa kutsuttu mutta osa ei?

Maha väkkyrällä painin tämän asian kanssa..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti tarkkaan kenen kohdalla alat " pihistellä" ! Itse jätin 2 kaveriani kutsumatta (tavataan noin kerran vuodessa, mutta silti iahn hyviä kamuja ollaan) kun raja piti vetää johonkin ja nyt minua harmittaa suuresti etten heitä kutsunut! Ei se alle 100¿ olisi enää mitään tuntunut 6500¿ joukossa...

Mutta siis mielestäni ketään ei ole pakko kutsua!

Vierailija
2/5 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehtiin niin, että kutsuttiin kaikki tädit ja sedät ja enot, mutta serkkujen perheistä vain ne, joiden kanssa oltiin tekemisissä (vielä kotona asuvat serkut sisältyivät vanhempiensa kutsuun). Meillä se toimi oikein hyvin eikä kukaan loukkaantunut (tai ainakaan meidän korviin ei ole kantautunut loukkaantumisia:)) Meillä on yhteensä niin paljon serkkuja, että jos kaikki olisi kutsuttu, olisi tullut valtavat megahäät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tosin tehtiin niin että kolmesta tädistä kutsuttiin kaksi ja näistä toisen tädin tyttö eli minun serkku, ja kolmatta tätiä ei kutsuttu vaan hänen yksi tytöistään, eli joku " edustaja" aina näistä perheistä kuitenkin kutsuttiin, tätä kolmatta tätiä en todellakaan halunnut häihini koska on katkaissut omaankin äitiiini välit joten yksi hänen tytöistään on kuitenkin ihan ok tyyppi joten hänet kutsuimme ja yhden tädin lapsia emme kutsuneet koska ovat koululaisia emmekä ole heitä nähneet vuosiin.

Jokaisen pitää nämä oman sukunsa kohdalla miettiä, mutta mielestäni ei tarvitse kutsua ketään ketä ei halua, koska itsehän sen kustantaa, ja jokainen jota ei kutsuttu varmasti tietää syyn (etäiset välit tai jotain muuta) joten tuskin silloin syytä vetää hernettä nenään.

Vierailija
4/5 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että ei-kutsutut ymmärtäisivät mutta ainahan näitä koko-suku-kuuluu-kutsua- ja miksi-mua-ei-kutsuttu- tyyppejä löytyy. Joille ei järkipuhe tehoa.

Ja toki tiedän että pitäisi kutsua vain heidät jotka haluaa mutta tämäkin on tälläinen moraalikysymys..

Vierailija
5/5 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuiset ihmiset tajuu ettei heitä kutsuta, jos ei enää olla yhteydessä.