Onko joku palstalainen tehnyt jo jouluvalmisteluja?
Ostanut lahjoja, askarrellut korttia yms. Tai ruokaa pakkaseen? Esimerkkinä.
Kommentit (21)
Sen verran valmistelin päätäni joulun varalle, että päätin että en juhli.
Laitoin juuri kinkun uuniin. Heinäkuussa tehdyt laatikot on ulkona jäähtymässä. Jouluun on kolme kuukautta enää.
Joo. Ryyppäsin ja ajoin perheen hankeen jo hyvissä ajoin! 👍
Olen neulonut jouluisia päällisiä koristetyynyihin
Ei, minä olen miettinyt juhannuksen ruokatarjontaa sekä festareita.
Testikinkku paistettiin toissa viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran valmistelin päätäni joulun varalle, että päätin että en juhli.
Veit sanat suustani. Joulu on ihanaa mutta en jaksaisi sitä joka vuosi ja tänä vuonna jätän väliin.
Sen verran, että on tullut katseltua marjanpoimintareissuilta sopivaa joulukuusta mökille. Lisäksi olen säilönyt oman pihan ja metsän satoa silläkin silmällä, että voi tehdä sitten joulupöytään niistä herkkuja.
Enimmäiset joululahjasukat valmistui viime viikonloppuna.
Joo, mietitään mihin lähetään karkuun tätä jouluhössötystä.
Kuusi koristellaan jo marraskuun lopussa ja koti puetaan joulupukuun. Leipomuksia teen etukäteen, mutta jouluruoat teen/teemme aattona, rosollin teen edellisenä iltana.
Olen ostanut ja syönyt piparkakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mietitään mihin lähetään karkuun tätä jouluhössötystä.
Vietätte omassa kodissa tai lähdette johonkin missä ei juhlaa vietetä? En ole varma, mitä sellaisia maita on kun olen enemmän länteen ja Etelä-Eurooppaan aina suuntautunut.
Olenhan mä tehnyt kaikenlaista myös jouluksi: Säilykkeitä, hilloja, mehuja jne tehty myös jouluksikin. Tein porkkana- ja lanttusoseetkin pakkaseen valmiiksi ekaa. Satoa tuli runsaasti kaikenlaista, joten ostin uuden pakkasen. Se meinas jäädä vajaaksi. ;)
Kortteja tuli tehtyä kesäkuussa. Tänä vuonna en lähettelekään, vaan tein pieniä kortteja käteen annettavaksi. Pienimmät toimii myös lahjakortteina. Alottelin pienille siskontytöille mollamaijat + vaihtovaatteet. Vähän vanhemmille siskon lapsille teen korurasiat. Vähän neulomista tuolla ja täällä. Ihanaa puuhastella taas, mä olen aivan täpinöissäni. Joulu tulee!
N26
Tilasin temusta ison kasan tavaraa joululahjoiksi.
Selvitin jouluvalojen johtosotkun ja hävitin rikkinäiset joulukoristeet jotka pyörivät pahvilaatikon pohjalla.
Olin reissussa ja ostin kohteesta joulupullot kaikille "lahjottaville". Puolet halvempaa kuin täällä.
En varsinaisesti, mutta katselin joulukoristeita.