Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen hoidattaa

Vierailija
09.01.2007 |

60-vuotiaalla äidillään 4 alle 5-vuotiasta lastaan? Varsinkin, kun äidiillä on hoidettavana vakavasti sairas miehensä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se aina ole iästä vaan kunnosta kiinni. minun 70-vuotias vaarini, siis lapsen isovaari, hoitaa silloin tällöin 1,5-vuotaista lastani ja pistää yhtenä iltana viikossa yöunillekin. tällä hetkellä järjestely on hyvä kaikille: vaari pysyy virkeänä, lapsi tykkää, kun vaari hoitaa ja minä saan opi9nnot hoidettua, kun vaari hoitaa kun lapsi on pipi.

eri asia on tietenkin, jos ei oikeasti olisi voimia hoitaa.

Vierailija
2/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi itse omat lapsensa hoitaa, ja jos ei jaksa niin palkatkoon siihen hommaan jonkun muun, eikä kuormittaisi omia vanhempiaan. Itsekäs ihminen, jos ajattelee että " kyllä se kieltäytyy jos ei halua/jaksa" .

Satunnainen isovanhemmilla olo on eri asia, mutta ymmärsin että ap puhuu tapauksesta jossa lapset on " aina" mummulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun setä lapsineen asuu mummon naapurissa. serkkulapset on aina mummolla hoidossa, samoin koirat jätetty mummon hoidettaviksi. mummo on nykyään tosi huonossa kunnossa, oletan tilanteen parantuneen viime vuosista... ei kaikki näyttävästi hoksaa. siksi meillä vaarin kanssa on diili, että se sanoo, jos ei jaksa. samoin mun äiti ja täti aina sitä tenttaa, että mitkä on fiilikset. lapsi on siis pk:ssa, ja vaari hakee lapsen joskus pk:sta, jos minulla menee myöhään.

-3

Vierailija
4/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei osaa/uskalla kieltäytyä, koska on koko elämänsä ollut ns suorittaja. Ensimmäiset vuodet eli suoranaisessa helvetissä, mies pahoinpiteli yms. Nytkin hän hoitaa lapset " viimeisen päälle" , esim pesee ja pukee lapset puhtaisiin, ennenkuin vanhemmat hakevat.

Vierailija
5/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sivullisten ihmetellä, joka tapaus on erikseen. Itse toivoisin et jos vaan olen kuuskymppisenä tarpeeks hyvässä kunnossa et saisin hoitaa omia lastenlapsiani.

Vierailija
6/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hiukan eri asia kuin 5pvä/vko ja vähintäin yksi yö. Vaikka onhan se kiva juttu että isovanhemmat voivat kehua, että HE ovat lapsenlapset kasvattaneet. Tosin pph varmasti kasvattaisi lapset niin, että 4-vuotias ei vetele nyrkillä kun suuttuu. . .

Vierailija
7/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Turha sivullisten ihmetellä, joka tapaus on erikseen. Itse toivoisin et jos vaan olen kuuskymppisenä tarpeeks hyvässä kunnossa et saisin hoitaa omia lastenlapsiani.

Mikähän on tarpeeks hyvässä kunnossa? Itse pidän lastenhoitoa niin raskaana työnä, että en vanhempiani sillä kuormita.

Vierailija
8/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaisi, kuin silloin tällöin, lastenhoito on työnä yksi rankimmista. Törkeetä hyväksikäyttöä, sanon minä. Mikset ilmoita asiaa tälle ihmiselle?

Vierailija
9/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teroitin vain, ettei se ole iästä vaan jaksamisesta kiinni. toinen ei jaksaisi kuusikymppisenä edes puolta tuntia leikkiä, toinen jaksaa parikymmentä vuotta vanhempana

Vierailija
10/10 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, ei millään. No, fyysiset oireet työnraskaudesta jo näkyvät, mutta jos lastenäiti ei terveydenhuollon ammattilaisena sitä tajua, niin eipä voi mitään.