Äitini oli alkoholisti. Minut huostaanotettiin 15v ja olin koulukodissa. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (24)
Vierailija:
Oliko apua siitä, että pääsit äitisi luota pois? Oletteko vielä väleissä?
olin koulukodissa, mutta äitini ei ole alkoholisti.
Ite jotenkin suljin koko ukon pois mielestäni ja tukeuduin isovanhempiini. Tärkeintä mun mielestä onkin se, että on JOKU turvallinen aikuinen.
Mutta en voi asialle enää mitään. En kuitenkaan kykene kovin tasapainoiseen elämään, siis periaatteessa kaikki on kohdallaan, on korkeakoulututkinto ja terveyttä, mutta mieli on tosi hauras, sitä ei enää näin jälkeenpäin pysty korjaamaan.
Sinullakin on fammu, niin on muuten minullakin, hän ei tosin ollut minulle aivan kuin äiti, mutta pelasti meidät tytöt joka tapauksessa alkoholistiäidin vaikutukselta, jotenkuten. Siitä hänelle kiitokset.
t. alkoholistiäidin tytär
Olet selvästikin henkilö, joka et tiedä mitään vaikeuksista lapsuusperheessä. Sinulla kuitenkin vaikuttaa olevan tarve tietyllä tavalla ivata tai vinoilla näin vaikeasta/herkästä asiasta?
Ethän vaan itse ole alkoholisti..? Mm...haistan teidänlaiset kaukaa :-)
Mä asuin kaiket kesät mummalla ja paapalla ja tein siellä pikkutöitä, että sain esim. lukiokirjat maksettua, kun ei iskällä mitään ollu antaa.
Systerin kohdalla huostaanotto ja hoidot oli kans lopulta hyvä juttu ja hänkin pääsi elämänsyrjään kiinni jo ennen täysi-ikäisyyttä.
t.10
Vierailija:
Olet selvästikin henkilö, joka et tiedä mitään vaikeuksista lapsuusperheessä. Sinulla kuitenkin vaikuttaa olevan tarve tietyllä tavalla ivata tai vinoilla näin vaikeasta/herkästä asiasta?
Ethän vaan itse ole alkoholisti..? Mm...haistan teidänlaiset kaukaa :-)
Vaikutat alkoholisoituneelta " äidiltä" , jolle kalahti tämä ketju omaan nilkkaan. Katso peiliin, tyhmyri ja korjaa vielä mitä korjattavissa on.
Älä kuitenkaan pura aggressioitasi asiallisesti keskusteleviin ihmisiin.
Koita purkaa turhaumasi jonnekin muualle :-).
Sori vaan, täällä saa puhua juuri tällaisista elämän asioista.
Menehän itse siitä nyt AA-klinikalle tai terapeutille, hus hus
Miksi sekaannut asioihin, jotka ei sulle kuulu? Ap etsi kohtalotovereita, ei sua vittuilemaan tänne!!
t. 10
sitä vartenhan tää on et, ihmiset (joilla kapasiteettia), voi keskustella Aihe Vapaasti! terkut 2x huostaanotetulta kohtalotoverilta
Vierailija:
Miksi sekaannut asioihin, jotka ei sulle kuulu? Ap etsi kohtalotovereita, ei sua vittuilemaan tänne!!t. 10
Nimenomaan häntä kehotin katsomaan peiliin. Ja hänelle myös tiedoksi, että en puhunut vainajista, oma äitini ei ole kuollut.
Itse olen siis henkilö, joka aikaisemmassa viestissä kirjoitti nimimerkillä alkoholistiäidin tytär.
Itse puhuin aikaisemmassa viestissäni avoimesti äidistäni, fammustani kuten ap.
vielä tsemppiä ap:lle, ehdottomasti tämä asia on aivan oikeutettu täällä käsittelyyn. En ymmärrä, miten tämä nyt voisi olla jollainlailla kielletty aihe.
Siis täällä on yksi tyyppi, joka kettuilee eikö vaan. Mä en ainakaan ole tarkoittanut ap:lle tai muille kohtalotovereille vinoilla. Ymmärsin varmaan jotain väärin tosta sun viestistä alkoholistiäidin tytär.. (?)
Tää on mun mielestä erittäin tervetullut aihe!
varmasti ap:n kaltainen trauma on vaikea kantaa. Jo jakaminen auttaa, siis kokemusten jakaminen ihmisten kanssa, jotka aidosti ymmärtävät.
Vierailija:
Siis täällä on yksi tyyppi, joka kettuilee eikö vaan. Mä en ainakaan ole tarkoittanut ap:lle tai muille kohtalotovereille vinoilla. Ymmärsin varmaan jotain väärin tosta sun viestistä alkoholistiäidin tytär.. (?)Tää on mun mielestä erittäin tervetullut aihe!
Oliko apua siitä, että pääsit äitisi luota pois? Oletteko vielä väleissä?