Naapurin naisella ollut pari kuukautta jo vieras mies kylässä
Kuitenkaan mies ei ole kirjoilla osoitteessa... minne tuosta ilmoittaa? Varmaan vesimaksuakin menee kahden ihmisen edestä.
Kommentit (46)
Tiedät ettei ole kirjoilla koska.....? Meillä menee omakotitalossa vettä 8e henkilö kk. Itkettääkö, kun kuiten maksat 17e kk. 🤣
Eivätköhän ole parissa kuukaudessa ehtineet tutusta sen verran, ettei se mies enää ihan vieras ole.
Miten usein sieltä kuuluu naimisen ääniä? Koliseeko huonekalut seinää vasten?
isänöitsijälle/vuokranantajalle tai sitten dvv:hen sen jälkeen, kun on asunut siellä yli 3 kuukautta. Kelallekin kannattaa ehkä jättää ilmianto, jos vaikka tiedät, että saa asumistukia?
Asun yksityisellä vuokralla. Miesystävä on täällä 4-8 vkoa kerrallaan. Kysyin vesimaksusta. Ei tarvitse maksaa, koska ei ole kirjoilla. Varmistin myös hallituksen pj lta. Joten...
Ei kai se mies enää kovin vieras ole, jos on jo pari kuukautta kyläillyt.
Kuinkas kauan saa toisen ihmisen luona sitten viipyä, jos asunnossa ei ole kirjoilla? Kahden viikon jälkeen poliisin tulisi kolkuttaa ovelle, että nyt vieraat ovat olleet riittävän pitkään, kyyditä ne rautatieasemalle ja laittaa toiseen maakuntaan vievään junaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas kauan saa toisen ihmisen luona sitten viipyä, jos asunnossa ei ole kirjoilla? Kahden viikon jälkeen poliisin tulisi kolkuttaa ovelle, että nyt vieraat ovat olleet riittävän pitkään, kyyditä ne rautatieasemalle ja laittaa toiseen maakuntaan vievään junaan?
en ole koskaan tälläisiä miettinyt, mutta esim lapsuudessa siskoni tuli ulkomailta perheemme luokse kylään ja viipyi täällä 3 kk. Ei tullut mitään ongelmia? Onko noissa joku sääntö
Ei pitäisi liikuttaa sinun elämään mitenkään.
No omistajalle tai isännöitsijälle. Meidän vuokraamassa asunnossa oli asunut vuokralaisen naiskaveri kenenkään tietämättä ja vesilaskua piti maksaa itse jälkeenpäin ja kyse tonneista.
Oletko isännöintitoimistossa töissä että tiedät ettei häntä ole asianmukaisesti ilmoitettu?
Vierailija kirjoitti:
No omistajalle tai isännöitsijälle. Meidän vuokraamassa asunnossa oli asunut vuokralaisen naiskaveri kenenkään tietämättä ja vesilaskua piti maksaa itse jälkeenpäin ja kyse tonneista.
Siis yli 20 vuottako ehti salaa asua, kun rästissä oli vesilaskua tonneilla?
Vierailija kirjoitti:
Oletko isännöintitoimistossa töissä että tiedät ettei häntä ole asianmukaisesti ilmoitettu?
Kyllä poikaystävä saa kyläillä. Ei siitä tarvitse ilmoittaa. Ihan normaalia seurustelua ja miehellä varmaan oma asunto muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan oli asunut. Mitä siellä naureskelet tyhmä? Tärkeä asia. Veden käyttö selviää lopulta kun aletaan ihmetellä mihin se menee.
Vierailija kirjoitti:
isänöitsijälle/vuokranantajalle tai sitten dvv:hen sen jälkeen, kun on asunut siellä yli 3 kuukautta. Kelallekin kannattaa ehkä jättää ilmianto, jos vaikka tiedät, että saa asumistukia?
Koominen aloitus ja yhtä koominen jatko. Mitä aattelit DVV:hen ja Kelalle ilmoittaa, miehen henkilötunnuksenko ja kaksi kuukautta pitkän videon siitä, että asuu siellä?
Vieraita saa käydä. Missä vaiheessa vierailu muuttuu asumiseksi, on määrittelykysymys, ja mistäpä ap tietää, vaikka kyseisestä miehestä maksettaisiin oma vesimaksukin. Niin minä teen, kun mulla on vieraita esim. kesälomalla.
Noista "ilmoituksista" ja "syytöksistä" saat vain hullunleiman ja pahimmillaan kunnianloukkaussyytteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan oli asunut. Mitä siellä naureskelet tyhmä? Tärkeä asia. Veden käyttö selviää lopulta kun aletaan ihmetellä mihin se menee.
Jos on asuntokohtaiset mittarit, tasauslasku tulee vuosittain. Vuokrasopimuksen mukaan joko vuokralaiselle tai vuokranantajalle. Jos sitä ei makseta taloyhtiö karhuaa ja voi käynnistää häädön, myös yksityisen vuokralaiselle. Meidän taloyhtiössä kävi niin, vuokralaisen piti maksaa vedet, autopaikka, saunat suoraan yhtiölle, vuokra vuokranantajalle.
Ja jos taas ei ole asuntokohtaista mittaria, se on mahdoton todeta.
Voithan siitä isännöitsijälle ilmoittaa, mutta milläs tuon todistat?