Tuli niin paha mieli kun kävin pojan luona
Poika muutti vuoden alussa ensimmäiseen omaan kotiin. Viikko sitten kävin viemässä pojan asunnolle muutamia pyyhkeitä, leivänpaahtimen yms. ja samalla laitoin meidän perheestä yhteiskuvan jääkaapin oveen. Nyt tänään käytiin taas pojan luona niin oli ottanut kuvan pois :(
Kysyin että miksi kuva otettu pois niin sanoi että ei halua että se on siinä. Kyselin vielä että miksi mutta ei vastannut mitään. Minulle tuli niin paha mieli että miksi poika ei halua että omasta perheestä on kuva. Mitä se häiritsee että kuva on jääkaapin ovessa? Ajattelin että olisi kiva että me muutkin olemme "läsnä" asunnossa.
Kommentit (22)
Tosi outoa ettei halua että äidin valvova silmä tuijottaa jääkaapin ovessa?
Yritä nyt vain katkaista jo se napanuora.
Se on hänen oma kotinsa. Hän tulee välillä lapsuuden kotiin käymään. Antakaa tulla usein. Mutta hänen koti on hänen omansa. Olette varmasti hänen sydämessään kuitenkin. Muistele millaista on olla nuori aikuinen.
Mitä ihmettä?! Se on pojan koti - ei sun ja hän saa tehdä siellä ihan mitä lystää. Nyt pitäisi viimeistään se napanuora katkaista.
Outo paikka valokuvalle. Teidän perhekuva voi ihan hyvin olla jossain lipastonlaatikossa.
No joo. Ei tämä nyt ihan huonoimmasta päästä ole.
2/5
Mitä nyt jos vaan antaisit itsenäistyä ja laittaa OMAN KOTINSA miten hän itse haluaa. Olen yli 30v ja kyllä ottaa päähän kun äiti on käymässä ja alkaa joko siivota (jonka olen kieltänyt, saa siivota jos pyydän sairauden takia tms), tai alkaa muuten vaan laitella paikkoja. Minun koti jossa osaan ihan itse laittaa asiat paikalleen ellen erikseen jotain pyydä.
Niin, se on POJAN ensimmäinen oma koti. Kunnioita sitä ja hyväksy, että se mikä olisi sinusta kivaa siellä ei välttämättä ole hänestä. On tehnyt nyt ensimmäisen ison irtiottonsa omaan elämään, anna rakentaa rauhassa sitä. On ikävää, jos vanhempi käy siellä hyysäämässä ja moittimassa. Kohta ei halua vierailulle ollenkaan.
Ap:llä itselläänkö on omien vanhempiensa kuva jääkaapin ovessa?
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Mulla kyllä on nykyään. Mut hepä onkin jo +80 v ja mä +40 v. Ekassa omassa kodissa ei kyllä ois tullut mieleenkään m
En nyt tunkisi toisen asuntoon kuvia sinne ripustelemaan luvatta ja kysymättä
Menin kerran käymään lapseni luona, ensimmäinen kerta yli vuoteen. Ja jääkaapin ovessa oli äitin kuva äitin punkkarivuosilta
Jääkaappi ei monesta ole kiva paikka säilyttää valokuvia.
Ehkä hän vain haluaa itsenäistyä.
Ah, mulle kävi melkein samoin, kun muutin pois kotoa. Paitsi äiti antoi kauheisiin kullattuihin kehyksiin kehystetyn perhekuvan. Pidin sitä aina kirjahyllyn laatikossa ja kaivoin esille paniikissa aina kun äiti tuli käymään. Olin tosi paljon nössömpi kuin ap:n lapsi. Hyvä että jotkut uskaltavat olla omia itsejään myös äitinsä kanssa!
Vierailija kirjoitti:
No ei, kun siinä on tietenkin anopin kuva 😌
Mun äiti määrää vieläkin vaikka olen jo 56 v. Harmittaa ja oon alkanut miettiä että jospa katkasis välit kokonaan.
Nuoret on aina tuossa iässä hävenneet vanhempiaan.