Teini kysyi onko äänestäminen maksullista
Kommentit (13)
On se siinä mielessä, mitä kuluja aiheutuu matkasta äänestyspaikalle ja takaisin. Toki jos kävellen tai fillarilla pääsee, niin kulut jäävät hyvinkin vähiin. Itse asiassa hyötyliikunta saattaa sen verran terveyttä parantaa, että summan pääsee hyvinkin säästämään sairaskuluissa.
Ei ole, mutta äänestämättä jättäminen on.
Olisin kyllä huolissani jos omat teinit kysyisi moista.
Ei ole maksullista mutta minusta äänioikeukisa tulisi jakaa maksettujen veroeurojen mukaan, esim kun maksaa vuodessa veroja:
- 0-10.000 e 1 ääni
- 10 -20 t€ 2 ääntä
jne
Tällöin pätevimmillä olisi eniten sananvaltaa mikä olisi ihan oikein.
Hän ajatteli kun ylilautakin on nyt maksullinen, eli tarkoitti rekisteröintimaksua.
Valistin kyllä että on esim halpoja naisia joista tulee lopuksi sikakalliita. Vie sydämen, lompakon ja mielenterveyden.
Kaikenlaisista piilokuluista olen opettanut, ja sen että se halvin vaihtoehto ei aina ole paras, ja osamaksulla et osta.
Aika sama ketä sinne edustustehtävään menee.
Vierailija kirjoitti:
Niin olisin minäkin. Parempi, että sellaiset jättävät äänestämättä.
Huolissani olen siksi, että mahdollisesti tuo on jäänyt opettamatta yhteiskuntaopissa, tai ainakin jäänyt oppimatta.
Noin siinä käy, kun yhteiskuntaoppia opettavat historian opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, koulutus vetää pohjamutia myöten ja lisää leikataan. Harmi kun ei vanhempiakaan näytä kiinnostavan (kuten ap:n tapauksessa).
Ei saa antaa ylemmälle taholle ideoita.
Minusta toimeentulotuesta pitäisi korvata matkat äänestyspaikkaan. Korvataan joku saunamaksukin, onko ihmisoikeus?
Olisit sanonut että äänestysmaksu maksetaan vanhemmille. Sama siltä on ottaa rahatkin pois. Hienosti oot lapses kasvattanut. Porvoossa...
Noin hyvin olet hoitanut oman osasi elämässä tarvittavien tietojen ja taitojen opettamisesta jälkikasvullesi.