Eroaisitteko tässä tilanteessa
Rakastatte kyllä toisianne, MUTTA mies on aina töissä ja kaikki lapsenhoito/kodinhoitovastuu on yksin sinun harteilla ja sen lisäksi työskentelet osa-aikaista työaikaa.
Ette tee mitään yhdessä, kaikki ärsyttää ja seksiäkään ei enää ole ollut aikoihin
Kommentit (58)
Miten voi rakastaa jos kaikki ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mietin jos eroaisitte niin miehellesi ei varmaan kävis viikko-viikko menetelmä?
Todennäkösesti ennemmin se joka toinen viikonloppu maksimissaan.
Meneekö miehen tienaamat rahat perheen elättämiseen? Vai miehen taskuun?
Oletko äityislomalla, kotirouva vai töissä?
Onko tämä miehellesi tilapäinen tilanne? Esm opiskelee, ja tekee samalla töitä?
Tuskin hän sen enempää lasta näkisi kuin nytkään. Rahat menee perheen elättämiseen. Hän on hyvä ihminen, siksi häntä rakastankin. Ei ole tilapäinen ratkaisu ja itse olen 6h päivässä töissä 5pvää viikossa.
Ap
Miehellä todennäköisesti on joinain päivinä vapaata tai ainakin vuosilomaa? Pyydä miestä katsomaan kalenterista seuraavat vapaat hetket. Ekoina kertoina pyrkikää olemaan kahden. Riippuen vähän lasten iästä hekin voivat osallistua perhepalaveriin. Opettakaa sentään ettei toista jätetä puille paljaille ilman kunnollista keskustelua. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat parisuhde-/perheterapeuttien laatimia pelejä:
https://www.amazon.com/100-Family-Conversation-Cards-Relationships/dp/B…
https://www.amazon.com/Romantic-Conversation-Game-Couples-Communication…
https://www.amazon.com/Intimacy-Deck-BestSelf-Conversation-Vulnerabilit…
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Sillai että haluan hänelle kaikkea hyvää ja että toivon että hän olisi onnellinen? Ja silleen että olen niin läheisyyden tarpeessa ja rakkaudenkipeä ja yksin että se sattuu.
Ap
Mutta jos sä AP muutat omaan asuntoon, niin silloin joudut maksamaan kaiken itse. Nyt mies maksaa suurimman osan asumisesta, näin käsitin puheistasi.
En eroaisi. Itse aikanaan liki samanlaisessa tilanteessa. Tosin mies oli viikot toisella paikkakunnalla työssä. Minä hoidin arjen yksin, kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla. Ei turvaverkkoja koska isovanhemmat iäkkäitä eikä läheisiä ystäviä.
Viikonloppuina kyllä toimittiin yhdessä. Ero kävi joskus mielessä, mutta olisin ollut vielä enemmän yksin.
Nyt lapset aikuisia ja elämä ihan mukavaa saman ukon kanssa
En. Tuo sopisi oikein mainiosti mulle. Meilläkin mies "aina" töissä. Mutta ei haittaa. Lasten- ja kodinhoito on mieluisalla tavalla järjestyksessä kun ite tekee. En kaipaa seksiä usein. Enkä yhdessä tekemistä, ei me ees tykätä mistään samasta. Silti hän on ihminen, jolle voin puhua ihan kaiken ja voin luottaa, rakastan. Mies on todella huomaavainen ja rakastava, kehuu minua paljon - silloin kun on paikalla. Yleensä iltaisin klo20-22 nähdään ja käydään saunassa ja jutellaan.
Meillä tosin minä tienaan enemmän kuin mies ja hän puolestaan tuhlaa enemmän (minä esim vien töihin eväät, hän syö lounaspaikoissa). Eikä siis kumpikaan hurjia tienata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Sillai että haluan hänelle kaikkea hyvää ja että toivon että hän olisi onnellinen? Ja silleen että olen niin läheisyyden tarpeessa ja rakkaudenkipeä ja yksin että se sattuu.
Ap
Oletko puhunut tästä miehellesi? Jos teillä on rakkautta, miksi ihmeessä hänkin ei kaipaisi läheisyyttä, yhdessäoloa ja seksiä. Kun on pieni lapsi ja työelämä, näille voi todenteolla joutua järjestelemään aikaa. Mutta se on vaivan arvoista!
Christiiina kirjoitti:
Mutta jos sä AP muutat omaan asuntoon, niin silloin joudut maksamaan kaiken itse. Nyt mies maksaa suurimman osan asumisesta, näin käsitin puheistasi.
Todennäköisesti hän muuttaisi pois ja me jäisimme tähän ja hän jatkaisi tämän maksua. Kuten sanoin hän on hyvä ihminen ei hän jättäisi lastensa äitiä koskaan pulaan taloudellisesti.
Kyllähän mä voin jatkaa tässä näinkin mutta huomaan alkavani katkeroitua tosi paljon tästä tilanteesta kun olen koko ajan yksin lapsen kanssa ja en saa mitään tukea siihen häneltä. Ja jotenkin päivä päivältä vähenee kaikki kosketus/läheisyys kaikki kahdenkeskinen, meitä ei ikäänkuin OLE enää ollenkaan.
Ap
Kyllä miehenä jo suunnittelisin lähteä, jos nainen puolet ajasta downshiftaa kotona eikä seksiinkään houkuttele.
Riisu itsesi ja tarjoa pillua miehelle menemällä hänen viereensä ja eiköhän se hieman auta. Tee näin riippumatta siitä haluttaako sinua erityisesti tai ei. Kokeile aivan järjellä.
Rakastatte ja kunnioitatte toisianne. Olosuhteista johtuen nyt on vaan haastava vaihe. En kyllä lähtisi tuolla perusteella viemään lapselta ehjää perhettä.
"Ja jotenkin päivä päivältä vähenee kaikki kosketus/läheisyys kaikki kahdenkeskinen, meitä ei ikäänkuin OLE enää ollenkaan."
Sä et ole yksin näiden ajatusten kanssa. Tuo on yleistä, ei pelkästään teidän suhteessa. Te olette vanhempia ja parisuhteenne on pysyvästi muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Sitten jos te eroatte, milloin mies ehtisi olla lapsen kanssa jos on aina töissä?
No eihän hän ehdi nytkään.. mutta käytännössä varmaan ottaisi lasta silloin jos ja kun sitä vapaata olisi
Ap
Siis mies vaihtoi vasta työpaikkaa sellaiseksi missä pitää olla 12h/ vrk? Miksi hän tuollaiseen vaihtoi?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Todennäköisesti hän muuttaisi pois ja me jäisimme tähän ja hän jatkaisi tämän maksua. Kuten sanoin hän on hyvä ihminen ei hän jättäisi lastensa äitiä koskaan pulaan taloudellisesti.
Kyllähän mä voin jatkaa tässä näinkin mutta huomaan alkavani katkeroitua tosi paljon tästä tilanteesta kun olen koko ajan yksin lapsen kanssa ja en saa mitään tukea siihen häneltä. Ja jotenkin päivä päivältä vähenee kaikki kosketus/läheisyys kaikki kahdenkeskinen, meitä ei ikäänkuin OLE enää ollenkaan.
Ap
Siis on vain 1 lapsi? Ja tämänkin hoito yksin osapäiväisesti tuntuu rankalta. "Pääset" kumminkin joka arkipäivä töihin, etkä höperöidy kotona.
En nyt oikein osaa empatiseerata sinua. Ilmeisesti kaipaat mennyttä aikaa, kun olitte vain sinä & mies, sinulla oli paljon omaa aikaa, ja miehellä ehkä lyhyemmät työpäivät.
Oletko kovin nuori? Etkö osaa suhtautua asiaan niin, että lapsi kasvaa ja teidän elämä muuttuu väistämättä ajan kuluessa. Kai teillä on loma-aikoja, jotka vietätte yhdessä?
Sinä siis haluaisit seksiä, mutta onko mies niin stressaantunut, ettei jaksa? Vai murjotatko, niin ettei mies uskalla edes koskettaa? Odotatko hänen tekevän aloitteen? Tee itse: mene lähelle, hiero tai paijaa ensin vähän, sano että sinulla on ikävä häntä.
Christiiina kirjoitti:
Onko mies oikeasti töissä 24/7? Ei edes vapaapäiviä?
Metatöitä joutuu tekemään kotona palkkatyön jälkeen.
Ihme että miehesi jaksaa katsella tuollaista puoli-elättiä. Eroa vaan niin miehesi saa sen ansaitun vapautensa sinusta. Mutta koti jää hänelle. Mene vuokralle johonkin hajupi**u.
Ydinperheen rikkojat tuollaisessa tilanteessa aiheuttavat usein pysyviä vaurioita lapsiile joita sitten hoidetaan kalliilla terapialla.
Christiiina kirjoitti:
Tämä kommentoija tajuaa lypsää miestään. Ota oppia
Mene sinäkin töihin.