Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä auttaa jaksamaan meidän maailmassa, jossa raha määrää kaiken?

Vierailija
21.01.2024 |

"Hyvää versiota" ei taida ollakkaan, mutta ei tämä nykyinenkään hyvä ole.

- Tänne synnytään maksamaan ja tienaamaan. Naurettavat verot ja huonontuneet palvelut.

- Monet työt on täysin turhia/merkityksettömiä.

- Se valitaan töihin, kuka tekee halvimmalla eniten. Ikä on tässä myös kynnyskysymys.

- Yksinkertaisesti raha tekee ihmisistä eriarvoisia.

- Päätökset eivät ikinä perustu hyvinvointiin/ihmisiin, vaan rahaan.

Kaikista järkevintä olisi olla varakas, jotta oravanpyörästä pääsisi mahdollisimman aikaisin pois. Mitä hauskaa on jäädä eläkkeelle lähes 70-vuotiaana ja huonossa jamassa kuolla seuraavana päivänä? Mitä 40v työuraa tehnyt on itselleen saanut, vaikka ollut muille todella tärkeä?

Minun, sinun, tai kenen vaan kuoltua joku/jotkut joutuva maksamaan meistä, vaikka emme ole enää olemassa.

Onko kukaan samaa mieltä pohdintojeni kanssa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. 

Vierailija
2/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei määrää kaikkea. Jos ihmisillä on riittävästi rahaa, heidän on helppo olla mukavia. Rahattomat ja ylivarakkaat ovat herkimmin paskiaisia. Tunnen yleensä vain ihmisiä jotka tulevat hyvin toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha. 

Näin itsekin joudun sanomaan, vaikka vihaan rahaa.

Onko tässä siltikään mitään järkeä, että näinkin turha asia on monen tarkoitus?

Vierailija
4/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin samaa mieltä. Oma työni on onneksi merkityksellistä, teen töitä lasten ja nuorten kanssa. Heissä on kuitenkin tulevaisuus. Julkisessa virassa myöskään tuloksen tekeminen ei ole se juttu. Kokisin varmasti äärimmäisen merkityksettömäksi jonkun työn, missä rahan takominen olisi pääosassa. Syynä se, että mitään ei täältä mukaansa saa. Eikä minulta juuri nyt mitään puutu, vaikka matalaa palkkaa nautinkin.

Vierailija
5/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluinen työ joka ei tunnu merkityksettömältä ja sen tarjoamat mahdollisuudet parempaan elintasoon, hyvät ihmissuhteet, lemmikki, harrastukset ja irtiotot sekä lomat auttavat jaksamaan. Arjesta täytyisi tehdä mahdollisimman mieluista itselleen.

Vierailija
6/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Siksi en aio koskaan astua siihen oravanpyörään, vaan mielummin tap*n itseni tai ryhdyn rikolliseksi, ja aiheutan harmia tälle yhteiskunnallle.

Vierailija
7/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 miljoonan euron perintö.

Vierailija
8/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei anna rahan määritellä itseään voi keskittyä elämään. Minulle raha on lähes yhdentekevää (tuloni on n.250e/kk), nautin elämästäni enkä kaipaa miljoonia. 

Vierailija
9/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin maaseudulle. En siksi, etteikö olisi sopivasti rahaa, vaan siksi, että saa olla rauhassa kulutushysteriasta ja törpöistä ihmisistä, jotka puhuvat vain rahasta, sairauksista ja stressistä. Muutin jo vuosia sitten ja olen edelleen vakuuttunut, että elämä muuttui oikein paljon aidommaksi kun oikea luonto on lähellä eikä vain joku puisto. Ihmiset ovat varsin mukavia täällä maaseudulla, eivät jauha samaa p-kaa kaiken päivää kuten kaupungissa tekivät. 

Vierailija
10/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin samaa mieltä, kuin ap. Kuolisin, jos en ois saanut kaikkea valmiiksi perintönä tai lahjaksi ja sitä kautta elämäni on paljon rikkaampaa kuin muiden pienipalkkaisten palkkatyötätekevien elämä ikinä on. 

Vierailija
11/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei määrää kaikkea. Enemmän arvoa pitää antaa asioille mitä ei rahalla saa, terveys, ystävyys, kohtelee muita ihmisiä hyvin, auttaa pyyteettömästi toisia ihmisiä, arvostaa luontoa ja eläimiä...

Vierailija
12/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämällä tolkuttaa teille, että voi tehdä maailman, jossa ei olisi eriarvoisuutta. Tasa-arvo puheet ovat olleet nyt huttua suureksi osaksi. Mutta ongelmana on että uskotte politiikan lupauksiin ja ties mitkä eu-lupaukset. Ne päätökset pitäisi katsoa mitä sielläkin tehdään. Maapallon rahasysteemi.

Vierailija
13/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Siksi en aio koskaan astua siihen oravanpyörään, vaan mielummin tap*n itseni tai ryhdyn rikolliseksi, ja aiheutan harmia tälle yhteiskunnallle.

Ja millä olet elänyt tähän asti? Rahalla? 

Vierailija
14/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa. Terveys pettää ja rapistuu. Ei ole tulossa perintöjä. Olen jumissa matalapalkka-alalla koska terveys meni niin että en pysty keskittymään opiskeluun. Ikinä ei oo rahaa. Mitään parempaa ei ole näköpiirissä. Lapsesta asti olen ollut köyhä ja tulen elämään tätä merkityksetöntä elämää missä koskaan ei voi oikein tehdä mitään kun ikinä ei ole rahaa. 

Vierailija
15/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kilpailun lopputulos. Eli kilpailemme täällä toisiamme vastaan, vaikkei sitä aina tulisi ajatelleeksi. Mitä parempi joku on jossain asiassa kuin muut sitä todennäköisemmin hän saa siitä hyvästä enemmän rahaa ja voi näin kustantaa itselleen paremmat puitteet kuin muut.

Tullakseen jossain asiassa paremmaksi kuin muut tai ainakin hyväksi, joutuu kehittämään itseään ja taistelemaan tiensä parempiin asemiin. Toki sitten on osa geneettisesti niin lahjakkaita, että kaikki hyvä tapahtuu vähän kuin itsestään.

Vierailija
16/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei anna rahan määritellä itseään voi keskittyä elämään. Minulle raha on lähes yhdentekevää (tuloni on n.250e/kk), nautin elämästäni enkä kaipaa miljoonia. 

Tuokin on ihan hyvä, että kykenee sopeutumaan vallitseviin olosuhteisiin.

Vierailija
17/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha määrää aika pitkälle, ainakin kylmässä pohjoisessa maassa kun asuminen on kallista. Ylevät arvot ja ajatukset eivät paljon auta tai niitä ei edes jaksa ajatella, kun rahat ovat vähissä. Raha avaa paljon ovia ja antaa elämään turvaa ja näköaloja. Itse ainakin olin paljon iloisempi ja,ukavampi ihminen silloin kun rahaa oli riittävästi ja siitäei tarvinnut murehtia, ei edes mitenkään runsaasti. Nyt olen huonompi painos itsestäni. Johtuen rahanpuutteen tuomasta ahdistuksesta. Sekin ahdistaa vielä lisää. 

Vierailija
18/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti koko asiaa.

19/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa, koira, läheiset, ystävät ja kaverit sekä koti. Niin ja etätyö sekä nykyisin vain 3-päiväinen työviikko. Rahaa tietenkin tarvitsen, koska ei ole mahdollista elää omavaraistaloudessakaan. En ole koskaan ollut kilpaluhenkinen enkä suorittajaluonne vaan pikemminkin laiska, saamaton ja mukavuudenhaluinen. Työni hoidan, mutta muun ajan haluan tehdä mitä mieleen juolahtaa. Vaikka maata sohvalla ja syljeskellä kattoon. Kaksi kertaa olen vaihtanut työpaikkaa sen vuoksi, että mua yritettiin työntä uraputkessa eteenpäin. It-alalla toki aika yleistä, että ihmiset haluavatkin edetä, mutta mä en halunnut. En kaipaa stressiä enkä halua, että työasiat pyörivät päässä vapaa-ajallakin. 

Vierailija
20/40 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa kunnes sain rohkeutta jättäytyä pois oravanpyörästä. Nykyään oma hyvä olo, luonto ja liikkuminen ovat tärkeintä elämässä. Teen nykyään pienipalkkaista työtä vain ja ainoastaan perustarpeideni vuoksi. Muuten keskitän kaiken huomioni työn ulkopuolelle ja nautin jokaisesta päivästä täysillä. Vei vain aikansa että tajusin etten tarvitse niin paljon ylimääräistä ja turhaa 🙂