Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melloissa oli hyvä ja ammattitaitoinen juontaja Carina Berg.
Joo. Paitsi en tiedä mikä buccal fat tms.poisto sille on tehty. Ne ihmeen viivat poskien alla. Kuin jokerilla. Ei sovi, ja vanhentaa.
Näytti enemmän poski-implanteilta ehkä, ne otetaan nuorekkaiden pyöreiden poskien toivossa mutta ne venyttää ihoa ja saa aikaan tollasen joker-hymyn. Se tuppaa vanhentamaan jos tällaiset isot "ennaltaehkäisevät" muutokset tekee liian aikaisin, mutta valitettavasti nuorekkuus on valttia joten ihmiset sortuvat näihin vaikkei tarvitsisi.
Portugali lähettää aina portugalin biisejä. Pakko myöntää viime vuonna luulin mimicatin tippuvan,mutta meni jatkoon.
Tästä uudesta en tiedä. Tuntuu, että sanoo jotain tärkeää,mutta kun en ymmärrä niin ei uppoa. Ei tee mieli kuunnella repeatilla.
(Tässä on pakko alkaa toivoa jo toisten huonompaa menestystä,jos haluaa Suomen finaaliin).
Marosta ihan tykkäsin aikanaan, tai siis 22 vuonna. Mun muisti loppuu siihen. Eli pari viime vuotta mennyt finaaliin ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Paitsi en tiedä mikä buccal fat tms.poisto sille on tehty. Ne ihmeen viivat poskien alla. Kuin jokerilla. Ei sovi, ja vanhentaa.
Näytti enemmän poski-implanteilta ehkä, ne otetaan nuorekkaiden pyöreiden poskien toivossa mutta ne venyttää ihoa ja saa aikaan tollasen joker-hymyn. Se tuppaa vanhentamaan jos tällaiset isot "ennaltaehkäisevät" muutokset tekee liian aikaisin, mutta valitettavasti nuorekkuus on valttia joten ihmiset sortuvat näihin vaikkei tarvitsisi.
Joo. Itseäni "häiritsi" niin paljon ne,että Etsin syitä sille jo karsintojen aikaan netistä.. En yleensä harrasta sitä.
https://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/demi-moore-58-sparks-…
Jonkun plastiikkakirurgin mukaan noi demi moorenkin olisi olleet buccal fatin ansiota. Siitä vedin johtopäätöksen. En tosiaan ole asiantuntija. :D
Harmittaa vain kun ennestäänkin kauniit tekee itsestään jotenkin oudon näköisiä.
Tai vie huomiota liikaa. Tuijotin niitä vain, vaikka ei olisi pitänyt. Vaan keskittyä siihen mitä sanoo.
Portugalin kappale ei huono ole, ihan kaunis, mutta silti itsellä menee korvasta sisään ja toisesta ulos. Saudade Saudade selvästi parempi itselle.
Vierailija kirjoitti:
Portugali lähettää aina portugalin biisejä. Pakko myöntää viime vuonna luulin mimicatin tippuvan,mutta meni jatkoon.
Tästä uudesta en tiedä. Tuntuu, että sanoo jotain tärkeää,mutta kun en ymmärrä niin ei uppoa. Ei tee mieli kuunnella repeatilla.
(Tässä on pakko alkaa toivoa jo toisten huonompaa menestystä,jos haluaa Suomen finaaliin).
Marosta ihan tykkäsin aikanaan, tai siis 22 vuonna. Mun muisti loppuu siihen. Eli pari viime vuotta mennyt finaaliin ainakin.
V. 2017 voittonsa jälkeen Portugali on jäänyt semiin ainoastaan kerran, joten aika varma jatkoon menijä on ollut viime aikoina. Saa nähdä nyt ilman raateja ja kovin yksinäisenä semissä. Portugali olisi hyötynyt, jos olisi päässyt kakkossemiin, jossa Espanja, Ranska ja Italia äänestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Itseäni "häiritsi" niin paljon ne,että Etsin syitä sille jo karsintojen aikaan netistä.. En yleensä harrasta sitä.
Buccal fat removal on nykyään tosi suosittu nuoremmillakin tähdillä mikä on harmi koska sitä ei saa tekemättömäksi. Itse ajattelin että tässä ois kyse implanteista koska sillä on tosi pyöreät posket myös, mutta voi olla myös yhdistelmä eri juttuja. Myös tietyt kasvojenkohotukset tekee tota suun alueen venytystä. Mutta oli tosiaan häiritsevän ilmeinen, en sit tiiä milloin ottanut että asettuuko ne vai ollu noin pidemmän aikaan.
Mä aina kunnioitan portugalia viisuissa, koska ne kulkee omia polkujaan muista välittämättä, mutta hyvin harvoin se itse biisi on omaan makuun. Viime vuoden mimicatilla oli polveileva ja mielenkiintoinen sävellys kyllä, mutta muuten ei iskenyt.
Dotterilla oli rumat vaatteet. Oli kuin joku ryysyläinen.
Portugal oli Portugal. Tekevät omaa juttuaan hirveän hyvin, mutta minä juntti en vaan tykkää yhtään. En näe, että menisi finaaliin, vielä kun osui tuohon ekaan semiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä aina kunnioitan portugalia viisuissa, koska ne kulkee omia polkujaan muista välittämättä, mutta hyvin harvoin se itse biisi on omaan makuun. Viime vuoden mimicatilla oli polveileva ja mielenkiintoinen sävellys kyllä, mutta muuten ei iskenyt.
Sama juttu. Hienoa, että pysyvät uskollisina tyylilleen ja omalle kulttuurilleen, mutta harvoin heidän biisinsä ovat makuuni. Nytkin veikkaisin Portugalin jäävän semiin. Samaa kohtaloa veikkaan myös Moldovalle ja Luxemburgille. Kahta muuta putoajaa on vaikea sanoa. Ehkä Serbia ja Islanti tai Irlanti tai Azerbaidzan, jonka biisiä ei ole vielä julkaistu. Voi olla kuitenkin, että panostavat tänä vuonna paljon, kun jäivät viime vuonna semiin.
Mitä mieltä olette, mitkä maat jäävät semiin?
Kun ei ole kaikkia kappaleita julkaistu, niin en ala arvailemaan. Sanon epäsuositun mielipiteeni ja olen huolissani Suomen jatkopaikasta.
Islanti on tuomittu semiin jos osallistuu viisuihin, Saksan kanssa samaa lajia, yhtä ihan ok mutta unohdettava. En usko Serbian jäävän semiin, koska erottuu joukosta. Kypros saattaa hyvin jäädä.
Suomen pelastus on toisella puoliskolla esiintyminen ja Hollannin ja Viron oleminen toisessa semissä. Nyt vielä erottuu mutta finaalissa on jännät paikat.
Vierailija kirjoitti:
Islanti on tuomittu semiin jos osallistuu viisuihin, Saksan kanssa samaa lajia, yhtä ihan ok mutta unohdettava. En usko Serbian jäävän semiin, koska erottuu joukosta. Kypros saattaa hyvin jäädä.
Suomen pelastus on toisella puoliskolla esiintyminen ja Hollannin ja Viron oleminen toisessa semissä. Nyt vielä erottuu mutta finaalissa on jännät paikat.
Minusta Suomi saa puhtaat paperit, jos pääsee finaaliin. Se on aina vähimmäistavoite ja jonkinlainen onnistuminen riippumatta siitä, miten finaalissa menee. Uskon, että Suomen esitys naurattaa ympäri Eurooppaa sen verran, että finaaliin päästään
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kaikkia kappaleita julkaistu, niin en ala arvailemaan. Sanon epäsuositun mielipiteeni ja olen huolissani Suomen jatkopaikasta.
Enää yksi puuttuu niin voi jo vähän arvailla. Ongelma ovat musavideot. Vaikea tehdä niistä päätelmiä live versioista.
Esim.viime vuonna mae mullerin videosta kai tykättiin. Live esiintyminen vain ei ollut hyvä.
Mulla oli vahva intuitio UMK:sta alusta asti ja myös viisuista. Voittoon en usko, mutta uskon, että No Rules on farkkumunineen musta hevonen ja yllättää myös viisuissa mukavalla sijalla. 😁
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vahva intuitio UMK:sta alusta asti ja myös viisuista. Voittoon en usko, mutta uskon, että No Rules on farkkumunineen musta hevonen ja yllättää myös viisuissa mukavalla sijalla. 😁
Ei kukaan täysjärkinen tai mitään viisuista tajuava uskoisi sen voittoon.
Toivon, että pääsee finaaliin. Itselleni se riittää.
Bc vuonna oli innostus ja menestystoiveita, samoin tietty viime vuonna. Tänä vuonna ei ole ollut.
Kyllä mä muistan ne normaalit odotukset... Eikö kukaan anna Suomelle pisteitä... Jes toi maa antoi 3 tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää yksi puuttuu niin voi jo vähän arvailla. Ongelma ovat musavideot. Vaikea tehdä niistä päätelmiä live versioista.
Esim.viime vuonna mae mullerin videosta kai tykättiin. Live esiintyminen vain ei ollut hyvä.
Itse arvioin tässä vaiheessa etupäässä pelkän biisin perusteella. Musavideoille en laita mitään painoarvoa, koska live on kuitenkin erilainen. Osasta biisejä on toki kansallisten karsintojen live-esitykset nähtävinä, mutta niihinkin tulee muutoksia paitsi Suomella ei juurikaan ja Ruotsihan säilyttää yleensä melloesityksen samana viisuissa, jos vain mahdollista ja kotikisoissaan varmaan on mahdollista.
Ekan semin jatkoista. Olen ihan varma että kroatia, Ukraina ja Liettua jatkossa.
Sitten käy vaikemmaksi..
Itse heivaisin videon perusteella Australian pois ekaks. Talin myös (Luxemburg). Irlanti on hit tai miss. Inhosin sitä aluksi. Nyt en enää inhoa niin paljoa.
Moldova ehkä ei pääsisi jatkoon (paitsi,että moldova pääsee aina..). Kypros?
Vaikeaksi menee.
Helpottaisi huomattavasti,jos näkisi kaikki esitykset livenä
Mutta varma olen vain noista 3 jatkoonpääsijästä.
https://eurovisionworld.com/eurovision/2024/semi-final-1
Toi helpottaa hahmottamaan Suomen semiä.
Alkakaapa tiputtamaan porukkaa..
Vierailija kirjoitti:
https://eurovisionworld.com/eurovision/2024/semi-final-1
Toi helpottaa hahmottamaan Suomen semiä.
Alkakaapa tiputtamaan porukkaa..
Irlanti, Australia, Azerbaidzan, Islanti, Luxemburgi
"Niin oli ja myös Mellojen paras. Ei yleisö aina osaa äänestää parasta. Nähtiinhän se tänä vuonna UMK:ssakin ja erityisesti v. 2015, kun Pertti Kurikan nimipäivät äänestettiin Suomen edustajaksi."
Pyh. Näytettiin ettei olla genreen kiinnittyneitä ja nykypäivän säännöillähän oltiin edistyneitä. Incluusion esiintuojia. En muuttaisi kurikkaa toiseksi tänä päivänä vaikka voisin.