Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Joko se selvisi haastatteliko William kaikkia muita paitsi Suomea?
Luulenpa, että ei haastatellut Eden Golania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemon kimppuun hyökättiin heti somessa. Vihaiset BL fanit haukkuvat Nemoa ja tekevät törkeitä postauksia etenkin TikTokissa hänestä. Miksi BL on hiljaa? Viime vuonna Käärijä puuttui heti Loreenin kiusaamiseen ja pyysi faneja jättämään tämän rauhaan ja korosti Loreenin voittaneen reilulla pelillä ja itsekin tykkäävänsä Loreenista. BL ei ole Nemoa puolustellut, liekö edes onnitellut. Kertoo kaiken tästä tyypistä.
Niinpä, ottaa päähän ne kaikki itkemisen kuinka koki Käärijät. Nyt sitten kelpaa Käärijään verrata!
Mitkä itkemiset? Näyttää ottaneen toisen sijansa vähän eri tavalla kuin Käärijä, oli esim. hienot kotiinpaluujuhlat
Tässä tuskin viitattiin itse BL itkemiseen vaan fanaattisten fanien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa, kun yleisö on nyt jo kahtena vuonna peräkkäin kehdannut äänestää viisuissa jotain muuta, kuin mitä viisujen järjestäjät haluavat. Hyvä että nuo juryt ovat olemassa, niin saadaan äänet (ja voittopaikka) sille "oikealle" ja "sopivalle" voittajalle
Niin, ja silloin kun oli pelkät yleisöäänet, itkettiin joka vuosi kuinka ihmiset äänestivät väärin ja väärä voitti... mitä tästä opimme.
Mä en ymmärrä kun mun mielestä on itsestään selvää että jonkun mielestä aina "väärä" voittaa. Kun meitä on aika paljon ja meillä on erilainen musiikkimaku. En tajua miksi ihmiset jaksaa vääntää siitä oliko joku voitto oikea vai väärä. Luulis olevan parempaakin tekemistä . Se on niin päivänselvää, joku tykkää siitä ja joku tästä, mitäs siitä kiistelemään.
Niinhän se onkin, mutta tosiaan nyt on monella vallalla käsitys että pelkkä yleisöäänestys toisi autuuden Euroviisuhin, koska Käärijä ja Lasagne olisivat voittaneet. Mutta sitten taas muistellaanpa aikaa kun Serbia ja Venäjä voittivat 2007 ja 2008 - voi sitä itkun määrää. Serbia voitti muka vain protestiäänien vuoksi (silloin vaahdottiin sekä voittajan lesboudesta että Verkan drag-esityksestä, molemmat oli kuulemma sekä syy äänestää että ei äänestää, riippui keneltä kysyi...) ja Venäjä voitti vain koska venäläiset ja Venäjä-mieliset organisoivat äänestyskampajan ja koska Dima oli jo supertähti ja bla bla bla.
Puhumattakaan siitä kun Dana International voitti yleisöäänestyksellä! Se oli muistaakseni ensimmäinen vuosi että kokeiltiin yleisöäänestystä, ja ihmiset oli oikeasti vakuuttuneita että lopunajat ovat alkaneet kun tuollainen menee voittamaan Euroviisut. Kuulemma oli lopun merkki ja vielä juuri ennen vuotta 2000. Ja luonnollisesti hän voitti "vain koska on trans" ja muu vastaava vaahtoaminen.
Ei tästä tule yhtään mitään kumminkaan päin - jos ei ole juryjä niin itketään. Jos on, niin itketään. Aina väärä voittaa ja joltain ryöstetään se pokaali.
Ruotsilla olisi kyllä taas selittelemistä, miksi heidän naisedustajansa sai täysin seurauksista hyökätä suorassa lähetyksessä työtään tehneen juontajan syliin ja käskyttää tätä elehtien samallakuin olisi osoittanut häntä aseella suoraan päähän?
Tuohon nähden ei ole mitään perusteluja diskata Hollantia ihan vaan siksi, että maan edustaja on ärähtänyt iholleen tulleelle kuvaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, millä ilveellä juryjen mielestä Sveitsi oli lähes 150 pistettä parempi kuin Ranska??
Nemo on kiistatta paitsi taitava laulaja, myös ilmiömäinen monilahjakkuus sekä karismaattinen ja taidokas esiintyjä.
Ihmettele ennemmin, että millä ilveellä juryjen mielestä Kroatia oli käytännössä yhtä hyvä kuin Ranska?
Ranska oli huikea! Olisi ansainnut enemmän pisteitä kyllä.
Juurikin näin. Vastaavasti Kroatian solisti ei osannut juurikaan laulaa. Raatipisteet oli kuitenkin lähes samat, eli tänä vuonna Kroatiaa kyllä selkeästi suosittiin, vaikka vihaiset kroatialaiset muuta yrittää väittää.
Ei se heikohko laulutaito Käärijänkään suosiota haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän ton Joostin ihmistyypin. Niillä kilahtaa helposti, mutta eipä ne koskaan kohdista sitä oman kokoisiinsa tai isompiin. Naiset ja lapset aina tulilinjalla. Niille kun on niin helppo uhota. Sitten pyydellään anteeksi, mutta mikään ei ikinä muutu.
Mäkin tiedän sellaisen ihmistyypin, joka keksii tarinoita ihmisestä yhden välikohtauksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän ton Joostin ihmistyypin. Niillä kilahtaa helposti, mutta eipä ne koskaan kohdista sitä oman kokoisiinsa tai isompiin. Naiset ja lapset aina tulilinjalla. Niille kun on niin helppo uhota. Sitten pyydellään anteeksi, mutta mikään ei ikinä muutu.
Mäkin tiedän sellaisen ihmistyypin, joka keksii tarinoita ihmisestä yhden välikohtauksen perusteella.
Ei kai tuo mikään tarina ollut, kun niinhän siinä kävi? Mä en hyväksy että miehet uhkailee naisia. Raukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Jannu ehti esiintyä telkkarissa kolme minuuttia jonka jälkeen kaikki onkin ollut tätä tilanteen spekulointia ilman mitään kunnolla vahvistettua faktaa ja täällä suvereenisti kerrotaan kuinka "tiedetään ton ihmistyyppi". Siis ukon, joka on esiintynyt tähän selkkaukseen asti lähinnä näyteltynä sketsihahmona.
Ja, ei, mä en puolusta Joostia vaan kritisoin näitä tällaisia nettikommentoijia jotka kuvittelevat tuntevansa jonkun tyypin pintapuolisen julkisuuskuvan johdosta. Tuollaisia puheita pidettäisiin täysin irrationaalisina hölötyksinä muualla kuin anonyymeillä nettialustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa, kun yleisö on nyt jo kahtena vuonna peräkkäin kehdannut äänestää viisuissa jotain muuta, kuin mitä viisujen järjestäjät haluavat. Hyvä että nuo juryt ovat olemassa, niin saadaan äänet (ja voittopaikka) sille "oikealle" ja "sopivalle" voittajalle
Niin, ja silloin kun oli pelkät yleisöäänet, itkettiin joka vuosi kuinka ihmiset äänestivät väärin ja väärä voitti... mitä tästä opimme.
Mä en ymmärrä kun mun mielestä on itsestään selvää että jonkun mielestä aina "väärä" voittaa. Kun meitä on aika paljon ja meillä on erilainen musiikkimaku. En tajua miksi ihmiset jaksaa vääntää siitä oliko joku voitto oikea vai väärä. Luulis olevan parempaakin tekemistä . Se on niin päivänselvää, joku tykkää siitä ja joku tästä, mitäs siitä kiistelemään.
Mä oon eri ja tottakai on mullekin selvää, että "väärä" voittaa ehkä useimmitenkin omasta mielestä, koska biisejä ja makuja on monia. Kuitenkin kyllä mä ymmärrän, että jos pisteenlaskujärjestelmä suosii tietynlaisia biisejä, niin ihmiset ainakin jonkin verran siitä valittaa.
Jos musiikillisilla tai esitykseen, esittäjään liittyvillä ansioilla voittaa myös yleisöäänet ja kilpailun joku itselle epämieluista kappale (vaikka Portugalin voittokappale taannoin) niin sehän oli enemmistön päätös ja parempaa tuuriaa seuraavalle vuodelle omalle kohdalleni. Mutta sitten nää poliittisesti masinoidut yleisöäänet (tämä vuosi) tai toisaalta raatien pienen väkimäärän valta silloinkin, kun yleisöäänin suosikki on selvä, niin sellainen kyllä pistää miettimään. Eikä ole mitään selvää ratkaisuehdotusta tähän itselläni ainakaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilla olisi kyllä taas selittelemistä, miksi heidän naisedustajansa sai täysin seurauksista hyökätä suorassa lähetyksessä työtään tehneen juontajan syliin ja käskyttää tätä elehtien samallakuin olisi osoittanut häntä aseella suoraan päähän?
Tuohon nähden ei ole mitään perusteluja diskata Hollantia ihan vaan siksi, että maan edustaja on ärähtänyt iholleen tulleelle kuvaajalle.
Ajatelkaa jos se juontaja olisi aikanaan nostanut nyt nähdyn kaltaisen metelin tapahtuneesta, mitä olisi tapahtunut? Veikkaanpa, että mies olisi vaan kaikessa hiljaisuudessa erotettu, eikä edelleenkään puhettakaan, että Ruotsin edustajalle olisi tullut yhtikäs mitään seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään muuta kappaletta kuullut kuin Suomen enkä siitäkään mitään ole mieleen jäänyt paitsi mauton lavashow. Mutta maku meni koko kisoihin siksi, ettei Israelia saatu suljettua kisojen ulkopuolelle ja lisäksi se sai vielä Suomeltakin korkeat pisteet, minkä vuoksi saa todellakin hävetä olevansa suomalainen. Näköjään saa tappaa palestiinalaisia niin paljon kuin haluaa eikä EBU voi tehdä mitään. En ymmärrä miksi ei, pystyttiinhän Venäjäkin sulkemaan pois kisoista.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan laittomasti.
Ter ro ris tijärjestö Hamas hyökkäsi Israeliin, ja Israel puolustautui.
Ymmärrätkö eron?
Puolustautuminen on eri asia kuin palestiinalaisten järjestelmällinen surmaaminen nälkään
Valitettavasti arabiosapuoli on säännönmukaisesti kieltäytynyt ehdotetuista ratkaisuista.
A) Peelin komissio ehdotti alueen jakamista juutalaisvaltioksi ja arabivaltioksi vuonna 1937 ja juutalaisosapuoli hyväksyi, arabiosapuoli ei
B) YK:n päätti Palestiinan jakamisesta vuonna 1947 ja juutalaisosapuoli hyväksyi, arabiosapuoli ei. YK:lla oli kansainvälisen lain mukaan oikeus tehdä tämä päätös.
C) YK:n päätöslauselma 6 päivän sodan jälkeen: Israelin vetäytyminen miehitetyiltä alueilta ja arabi-osapuoli tunnustaa Israelin oikeuden olemassaoloon, juutalaisosapuoli hyväksyi, arabi-osapuoli ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, millä ilveellä juryjen mielestä Sveitsi oli lähes 150 pistettä parempi kuin Ranska??
Ihan sillä että Sveitsillä oli ylivoimaisesti parempi laulaja joka myös lauloi täydellisesti livenä (toisin kuin Ranska), kappale oli vaikea ja omaperäinen (toisin kuin Ranska) ja esityksen vaikuttavuus oli omalla tasollaan.
Sveitsi voitti myös Euroviisuihin osallistuneiden säveltäjien äänestyksessä parhaan kappaleen palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa ei ollut mitään spesiaalia , tavanomainen renkutus. Sveitsin kappaletta olen kuunnellut monimuotoisuuden takia jo useammankin kerran.
Monimuotoisuuden, siis biisin vai laulajan joka ei tiedä omaa sukupuoltaan?
"Niinhän se onkin, mutta tosiaan nyt on monella vallalla käsitys että pelkkä yleisöäänestys toisi autuuden Euroviisuhin, koska Käärijä ja Lasagne olisivat voittaneet. Mutta sitten taas muistellaanpa aikaa kun Serbia ja Venäjä voittivat 2007 ja 2008 - voi sitä itkun määrää. Serbia voitti muka vain protestiäänien vuoksi (silloin vaahdottiin sekä voittajan lesboudesta että Verkan drag-esityksestä, molemmat oli kuulemma sekä syy äänestää että ei äänestää, riippui keneltä kysyi...) ja Venäjä voitti vain koska venäläiset ja Venäjä-mieliset organisoivat äänestyskampajan ja koska Dima oli jo supertähti ja bla bla bla.
Puhumattakaan siitä kun Dana International voitti yleisöäänestyksellä! Se oli muistaakseni ensimmäinen vuosi että kokeiltiin yleisöäänestystä, ja ihmiset oli oikeasti vakuuttuneita että lopunajat ovat alkaneet kun tuollainen menee voittamaan Euroviisut. Kuulemma oli lopun merkki ja vielä juuri ennen vuotta 2000. Ja luonnollisesti hän voitti "vain koska on trans" ja muu vastaava vaahtoaminen.
Ei tästä tule yhtään mitään kumminkaan päin - jos ei ole juryjä niin itketään. Jos on, niin itketään. Aina väärä voittaa ja joltain ryöstetään se pokaali."
Tämä juuri. Itse kanssa muistelin juuri noita vuosien 2007 ja 2008 itkuja ja sitä kuinka niin tai näin on väärin. Ilman jurya voitaisiin taas katsoa kuinka naapurimaat äänestävät toisiaan tai äänet menevät vielä enemmän poliittisiksi protesteiksi ja hylätä samalla viimeisetkin rippeet siitä, että kappaleella olisi yhtään mitään väliä.
Toisaalta taas ymmärrän hyvin viime vuoden reaktiot (ihan ilman mitään Suomi-laseja), jossa tuomariäänillä ja yleisöäänillä oli noin iso ero ja vieläpä voittajan ja toiseksi tulleen yleisöäänilläkin oli merkittävä ero. Tämän vuoden kisoissa yleisöäänet jakaantuivat huomattavasti tasaisemmin siitäkin huolimatta, että Israel sai varmasti paljon protestiääniä. Ja anteeksi kaikille Eden-faneille, mutta ei se esitys nyt ihan niin hyvä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo mikään tarina ollut, kun niinhän siinä kävi? Mä en hyväksy että miehet uhkailee naisia. Raukkamaista.
Esimerkiksi mistä v tusta sä luulet tietäväsi, että sillä ei heilu nyrkki miesten kanssa? 😂 mutta naisten lisäks ha kataan lapsiakin vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään muuta kappaletta kuullut kuin Suomen enkä siitäkään mitään ole mieleen jäänyt paitsi mauton lavashow. Mutta maku meni koko kisoihin siksi, ettei Israelia saatu suljettua kisojen ulkopuolelle ja lisäksi se sai vielä Suomeltakin korkeat pisteet, minkä vuoksi saa todellakin hävetä olevansa suomalainen. Näköjään saa tappaa palestiinalaisia niin paljon kuin haluaa eikä EBU voi tehdä mitään. En ymmärrä miksi ei, pystyttiinhän Venäjäkin sulkemaan pois kisoista.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan laittomasti.
Ter ro ris tijärjestö Hamas hyökkäsi Israeliin, ja Israel puolustautui.
Ymmärrätkö eron?
Puolustautuminen on eri asia kuin palestii
Alueen aseelliset konfliktit on aloittanut joka ikinen kerta arabi-osapuoli (niin 30-, 40-, 60-, kuin 70-luvulla). Ja joka kerta hävinnyt. Jos häviät aloittamasi sodan, yleensä menetät maa-alueita, kuten esim Suomi jatkosodassa. Olemme pystyneet tämän menetyksen kuitenkin käsittelemään ja siirtymään eteenpäin. Arabivaltiot eivät, lukuunottamatta Egyptiä 70-luvulla ja Jordaniaa 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa ei ollut mitään spesiaalia , tavanomainen renkutus. Sveitsin kappaletta olen kuunnellut monimuotoisuuden takia jo useammankin kerran.
Monimuotoisuuden, siis biisin vai laulajan joka ei tiedä omaa sukupuoltaan?
Olen eri, mutta ehdottomasti biisin, kuten itsekin varmasti edellisen kommentoijan viestissäkin ymmärsit. Monipuolisuus tosin sinulle ehkä tutumpi sana. Suvereenisti hallitsi erilaiset musatyylit, ja esityksessä se siirtymä räp-osuuteen oli myös toteutettu todella nerokkaasti, vaikka kamerakulmissa olisi edelleen ollut hiomisen varaa, sillä mm. se hyppy olisi näyttänyt vaikuttavammalta kuvattuna sivusta, ja sen jälkeen nopea vaihto edestä kuvaavaan kameraan.
Vierailija kirjoitti:
Onks tästä tilanteesta joku video?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina raadit on muuttunut todella yksimieliseksi. Siis niin että kaikki raatiäänet kerääntyy yhdelle ja muut pisteet menee niin tasaisesti ettei kukaan pääse uhkaamaan raatejen suosikin voittoa
Ehkä on siirrytty ennalta sovittuihin kun monta kertaa raatien suosikeilta on voitto jäänyt saamatta huonoilla yleisöäänillä.
Raadit arvioivat esityksiä samoilla kriteereillä, joten periaatteessa tulosten pitäisikin olla samansuuntaisia. Se, että Kroatian raati jätti Sveitsin pisteittä, kertoo siitä etteivät arvioineet kappaleita kriteeristön mukaisesti.
Niinhän niiden pitäisi, mutta eivät kuivät kuitenkaan ole. Esim. Cha cha cha:n yleisin sijoitus raatilaisten keskuudessa oli toinen. Toiseksi yleisin sijoitus oli toiseksi viimeinen. Jos raatilaiset eivät tee sitä mitä heidän pitäisi tehdä, mihin me tarvitsemme kyseisiä raateja?