Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Itävallan genre ei oo munkaan makuun yleensä mutta toisaalta arvostan sitä että se on tehty silleen sata lasissa aikakaudelleen uskollisesti, eikä ole rakkauslaulukaan joten uskon sen erottuvan.
Vierailija kirjoitti:
Itävallan genre ei oo munkaan makuun yleensä mutta toisaalta arvostan sitä että se on tehty silleen sata lasissa aikakaudelleen uskollisesti, eikä ole rakkauslaulukaan joten uskon sen erottuvan.
Ja sanat: ram-di-dam-dam-daa 4x. Sattuikin just tänä vuonna ;)
Ysäribuumi näkyy ja kuuluu.
Jos äänien jakautumista mietitään niin Hollanti on No Rulesille suurin uhka, aika samaa osastoa. Joostin biisi ei oo ehkä niin räjähtävä mutta Joost on todella hyvä esiintymään ja innostamaan yleisöä. Tiedä sitten ulottuuko tuon biisin lumo saksankielisten ulkopuolelle.
Mielenkiintoisesti musiikkialan reagoijat on lytänneet Viroa ja tykänneet Suomestakin enemmän. Oisin olettanut että perinnesoitin ois pelastanut mutta se on näköjään se ainoa musiikillinen ansio. Uskon että normikatsojalle esitys silti hauskuudessaan uppoaa.
Mä tykkään Ollyn Dizzystä, semmonen kepeä pop-biisi, ehkä liikaa toistetaan tuota kertsiä mutta taatusti päätyy mun soittolistalle.
Vähälle huomiolle jäänyt Puola on lähinnä omaa musiikkimakua. Mutta näillä näkymin äänestän Ukrainaa, jonka viisu uppoaa tänä vuonna itselle ainakin erinomaisesti
Sveitsin voitto ois ihan mukavaa vaihtelua, tosin viisupiirit kavahtaa jo koko ajatusta hintatason takia :D mut jos se laulaja pystyy ton c-osan vetämään livenä niin en yllättyisi jos ois korkealla
Sveitsi-Belgia-Britannia-Liettua akseli on tasokas ja mielenkiintoinen... Britannia äkkiseltään kyllä häviää tuon.
Toisin kun ehkä muulta musiikilta, euroviisuvoittajalta odotan vähän sellasta veret seisauttavaa meininkiä. Siinä mielessä Dizzy ei onnistu vaikkei huono olekaan ja Ollyn lauluäänestä pidän kovasti
Vierailija kirjoitti:
Vähälle huomiolle jäänyt Puola on lähinnä omaa musiikkimakua. Mutta näillä näkymin äänestän Ukrainaa, jonka viisu uppoaa tänä vuonna itselle ainakin erinomaisesti
Puola voi ihan hyvin erottua edukseen kaiken synkkyyden keskellä. Se kontrasti tyylinsä ja pehmeän lauluäänensä välillä on aika kiva. Biisissä sais olla hitusen enemmän jotain mutta ei se huonokaan oo.
Vierailija kirjoitti:
Jos äänien jakautumista mietitään niin Hollanti on No Rulesille suurin uhka, aika samaa osastoa. Joostin biisi ei oo ehkä niin räjähtävä mutta Joost on todella hyvä esiintymään ja innostamaan yleisöä. Tiedä sitten ulottuuko tuon biisin lumo saksankielisten ulkopuolelle.
Mielenkiintoisesti musiikkialan reagoijat on lytänneet Viroa ja tykänneet Suomestakin enemmän. Oisin olettanut että perinnesoitin ois pelastanut mutta se on näköjään se ainoa musiikillinen ansio. Uskon että normikatsojalle esitys silti hauskuudessaan uppoaa.
Viisufanien listoilla Viro on useimmiten listattu Suomea paremmaksi, muutamilla top-listoilla Suomi on viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
En tätä tajua. Musta joost ja No rules ihan eri genreä.
En itse lämpene joostille.
Mä yleensä kuuntelen minimissään 3 kertaa jokaisen biisin, todella hehkutetut useamman kerran. Ei vain lähde. paras osuus lopun reivit.
Todella.monelle tämä vuosi on ollut ns.hyvä,.Mutta itse en näe itseäni kuuntelemassa yhtään näistä biiseistä huvin vuoksi.
Tänään tosin heräsin Viron biisi päässä..että aina ne jostain putkahtelee. Vaikka en sanoja osaakaan
Vierailija kirjoitti:
Toisin kun ehkä muulta musiikilta, euroviisuvoittajalta odotan vähän sellasta veret seisauttavaa meininkiä. Siinä mielessä Dizzy ei onnistu vaikkei huono olekaan ja Ollyn lauluäänestä pidän kovasti
Lavastuksen joku hieno "juju" voi tehdä melkein mistä vaan voittajaehdokkaan, mutta niiden elementtien pitää sopia yhteen ja biisissä pitäis olla siihen tilaa. Dizzystä ei oikeen saa sitä kuvaa, varmaan jotain pyöriviä juttuja siinä tulee olemaan mikä ei riitä.
Esim Belgia jonka laulajaa tähän verrataan, on biisinsä teatraalisuden takia otollisempi alusta jollekin kauniille lavastukselle kuten Sveitsi myös.
Ja sitten huomio. Nämä pelkät musavideot julkaisseet tosi vaikea rankata. Ehkä iskee livessä tai sitten ei.
Henkilö.koht nostaisin kyllä euroviisuihin osallistumisen ikärajan 18v.
Kyllä, katson sinua Kypros. Eikä oikein sopinut kreikan viime vuoden 16v..pojallekaan kisat.
( ei millään pahalla,mutta 17 v laulamassa niukassa topissa jostain parisuhteista.. näääh).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisufanien listoilla Viro on useimmiten listattu Suomea paremmaksi, muutamilla top-listoilla Suomi on viimeisenä.
Näin on, mutta se että muusikot lyttää antaa kenties osviittaa jurypisteistä tai niiden olemattomuudesta. Kun kuuntelin perustelujaan niin kävi järkeen- viron biisissä ei ole oikein rakennetta tai lauluosuuksiakaan ollenkaan ja sitten vielä eka räppäri meni nuotin vierestä biittiin nähden. Eli voi olla sekava kokonaisuus.
Yleisöä ja itseäni tämä ei haittaa :D joten sieltä kyllä ääniä tulee mutta tiedä sitten kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tätä tajua. Musta joost ja No rules ihan eri genreä.
En itse lämpene joostille.
Mä yleensä kuuntelen minimissään 3 kertaa jokaisen biisin, todella hehkutetut useamman kerran. Ei vain lähde. paras osuus lopun reivit.
Todella.monelle tämä
Joostilla ja Windowsilla on ysärivibat, huumoritukka ja hauskuutta biisissä. Genret ei mee ihan yksiin mutta samankaltaisuuksia löytyy eniten kaikista.
Kärtsähän on Joostin kaveri ja se hypetti sitä jo alkusyksystä ja ovat tavanneet, kiva sattuma et se on just se samanlaisin suomen ehdokkaaseen :D uhka tai mahdollisuus
Aika keskinkertainen taso. Ihan ok biisejä,mutta ei mitään kunnon bängereitä kuten esim vuonna 2021 tai viime vuonna. Tykkään kyllä tästä ettei ole ennakkosuosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten huomio. Nämä pelkät musavideot julkaisseet tosi vaikea rankata. Ehkä iskee livessä tai sitten ei.
Kyllä, katson sinua Kypros. Eikä oikein sopinut kreikan viime vuoden 16v..pojallekaan kisat.
( ei millään pahalla,mutta 17 v laulamassa niukassa topissa jostain parisuhteista.. näääh).
Kreikan poika oli kyllä ihan eksyksissä, jätetty jotenkin yksin. Siinä valinnassa oli jotain nepotismiskandaalia, joten kotoa päin fanit ei tukenut ja sitten stailaus ja biisikin tylsä. Se kuulemma valittiin edustajaksi suositumman biisin edestä, joka päätyi sitten tänä vuonna Kyproksen viisuksi.
Serbiallakin on oiva tilaisuus erottua jos lähettävät jommankumman ennakkosuosikeista, joko kaunis hidas balladi tai oopperampi laulutaidon tykitys. Jatkoonmenon mahdollisuudet joka tapauksessa hyvät.
Semi ykkösen taso on jäätävä. Jotkut on sitten pakostakim tylsempiä livenä, mutta farkkumuna onneksi ei.
Sveitsi saattanee oddseissa nousta, ovat yleensä hyviä lavastuksessa ja kuulemma laulajalla klassista taustaa niin oopperaankin ehkä voi luottaa. Just sellanen biisi minkä kanssa voi mennä moneen suuntaan. Toisaalta riskitkin suuret. Mutta tuskin ois tehny koko c-osaa noin korkeaksi jos ei osaisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikan poika oli kyllä ihan eksyksissä, jätetty jotenkin yksin. Siinä valinnassa oli jotain nepotismiskandaalia, joten kotoa päin fanit ei tukenut ja sitten stailaus ja biisikin tylsä. Se kuulemma valittiin edustajaksi suositumman biisin edestä, joka päätyi sitten tänä vuonna Kyproksen viisuksi.
Eli olisi mennyt esittämään tämän biisin 16v. Tämäkin tyttö.
Juu, sääliksi kävi kreikan poika lavalla viime vuonna.
Mun siskontyttö on just 17 ja ihan kakara. Siis mun silmissä. Siis kaunis ja fiksu,mutta lapsi.
Siksi tekee jotenkin pahaa nämä alaikäiset esiintyjät noinkin isoilla areenoilla.
Tai kommentit miten "kuuma" se kyproksen esiintyjä on. Yök.
Itse biisistä taas. Ei mitenkään ihmeellinen omasta mielestä. En varmaan ole kohdeyleisöäkään.
Eilisen ja tämän päivän julkaistut biisit jakoi kyllä mielipiteitä, siis minulla. UK meni helposti mun listan kärkeen. Siellä ne Liettuan kanssa on :)
Sveitsi on... mielenkiintoinen. Harmi ettei sitä voi äänestää semissä. Haluan sen finaaliin!
Hollanti on kamala. Kuin joku taaperon mökälelun musiikki.
Itävalta on toisella tavalla hirveä. Tai no, jos rakastaa näitä ysäribändejä, joita en osaa edes nimetä, niin sellaiseksi oikein hyvä biisi. Ei mitään yllätystä eikä ainakaan uuden kuuloista.
Minkä unohdin? Kyproksen. Veikkaan että Kreikka tekee tämän paremmin. Ja saattaa tuolta Armenia/Azerbaijan suunniltakin vielä tulla tälle kilpailua. Ei jää Kyproksen biisi mieleen, kunnon koukkua kaipaisi. Ja vaikka itse tässä negailen, niin jotenkin en jaksa näitä esityksiä, missä tylyillään että senkin valehtelija.