Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin laulajatar on täysin syytön maansa sotarikoksiin. Ymmärrän sodan protestoinnin, mutta en sitä että viha kohdistetaan tähän artistiin. Kun kerran ovat mukana kisassa, niin antaa sitten olla.
Harvempi varmaan vihaa kyseistä artistia.
Artisti on venäläinen ja esiintynyt Krimin niemimaalla. Ei kyllä minun sympatioitani saisi, vaikka nyt edustaisi mitä maata.
Golanin itsensä mukaan hänellä oli ristiriitaisia tunteita ajastaan, jolloin hän asui Venäjällä. Vaikkakin hän aloitti musiikkiuransa Venäjällä, hän kertoo tunteneensa olonsa epämukavaksi antisemitististen mielipiteenilmausten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sinipukuista miestä tirautti esityksensä lopuksi pari kyyneltä ja kappas vaan, jatkoon menivät niin että napsahti!
Joost sattuu olemaan suosittu ilman viisujakin, ja Latvian puolesta olen tyytyväinen koska eivät pääse yleensä edes finaaliin vissiin. Ainut mikä harmitti oli Mustiin jääminen ulos. Näytti kuin ei olisi ihan keskittynyt täysillä.. olisi pitänyt löytää tunnetta enemmän, mutta veti hymy naamalla 😭😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin laulajatar on täysin syytön maansa sotarikoksiin. Ymmärrän sodan protestoinnin, mutta en sitä että viha kohdistetaan tähän artistiin. Kun kerran ovat mukana kisassa, niin antaa sitten olla.
Artisti on venäläinen ja esiintynyt Krimin niemimaalla. Ei kyllä minun sympatioitani saisi, vaikka nyt edustaisi mitä maata.
Ei todellakaan ole venäläinen. Syntynyt Israelissa ja vanhemmat ja suku juutalaisia. Perhe asui joitakin vuosia Venäjällä kun hän oli lapsi. Se ei tee kenestäkään venäläistä.
Miettikää , viisuja ei ensi vuonna kuitenkaan voisi järjestää Israelissa. Sen verran hajaannusta ja ristiriitaa tulisi, että voisi olla viisujen loppu. Hyvä oli kappale, kuitenkin . Sveitsi tai Norja saisi minun ääneni, jos äänestäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti moni kohdistaa vihaa häneen. Ja kohdistaa vihaa kaikkiin israelilaisiin ja juutalaisiin. Malmössähän ei edes uskalla puhua hepreaa julkisilla paikoilla tai ilmaista mitenkään olevansa juutalainen koska se on liian suuri turvallisuusriski.
Tiettyyn kulttuurisilliseen poliittiseen perintöön kuuluu yhä asioista jotka periytyvät neukuista. Eräs on antisemitismi ja Israelin vastustus.
Milläköhän vuosikymmenellä lopetetaan tuo hopeanvärisissä stringbodyissa esiintyminen? Herää välitön vastenmielisyys kun lavalle tepastellaan puolialasti, oli biisi mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietää, että Israelia äänestetään tänä vuonna vain poliittisin perustein. Joka muuta väittää, valehtelee itselleen.
Toivottavasti Israelille saadaan tarpeeksi hyvä vastavoima, esim. Sveitsi, joka oikeasti ansaitsisi voittonsa.
Epäpoliittisenä musiikin kuuntelijana olen sitä mieltä että Israelin kappale on yksi parhaista. Eniten itse pidin Armenian kappaleesta ja Irlannista. Suurin osa lauluista on puhdasta mielistelevää roskaa ("mikähän tänä vuonna menis läpi?!")
Juutuubista kuunnellessa kappaleen alku ei erota mainosmusiikista, niin kertoo jotain.
Väliaikanumerossa oli sentään positiivista, että lavalla näkyi myös ei nuori, eikä kaunis peittävään asuun pukeutunut nainen, mutta tuolla olikin sitten vihaisen tädin ja ilonpilaajan rooli kun oli muka sääntöjen tarkastaja ja pilkunviilaaja. Stereotypioihin siitä, että tuollaiset naiset ovat tietynlaisia siis taas sorruttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palestiinaa puolustavat voisivat hiukan miettiä mistä kaikki alkoi. Viattomien vauvojen mestaus, naisten raiskaus, vanhusten julma teurastus. Mitään sotaa ei olisi ilman tätä.
Käsittämätöntä että massat painuvat samaan psykoosiin mihin Hitler aikoinaan silmänkääntötempullaan ihmiset vei.
Ja tähän ratkaisuko on vauvojen ja naisten mestaus?
Älä usko Hamasin valheellisia lukuja, joka ilmoittaa jatkuvasti pelkkien naisten ja lasten kuolemista.
Hamas on nykysodassa käyttänyt ihmiskilpiä. Tukikohdat ja varastot on esim.sairaaloiden alla. aseita varastoidaan kouluissa ja päiväkodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, Käärijäkin on nyt halunnut julkisesti kannattaa Israelia.
Eikä ole, artisti vaan kohtasi artistin, ei siinä ole mitään poliittista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti moni kohdistaa vihaa häneen. Ja kohdistaa vihaa kaikkiin israelilaisiin ja juutalaisiin. Malmössähän ei edes uskalla puhua hepreaa julkisilla paikoilla tai ilmaista mitenkään olevansa juutalainen koska se on liian suuri turvallisuusriski.
Ei vihaa?
Edelleen. Miksi Joost sitten huuteli sille eilen pressissä? Ja käyttäytyisivät ilkeästi.
Todella noloa käytöstä.
Ja kommneteissa luin miten jengi nauroi,että bambi saisi ottaa Edenin käsittelyyn.
Jotain parempaa vihaa?
Euroviisuissa vähemmistöä onkin nykyään siis ei niin nuori ja ei niin kaunis normaaleihin tai peittäviin vaatteisiin pukeutunut nainen, joka ei keikistele tai paljastele ja jolla ei ole lavalla kanssaan vähäpukeisia tanssijoita tai esityksessään showelementtejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palestiinaa puolustavat voisivat hiukan miettiä mistä kaikki alkoi. Viattomien vauvojen mestaus, naisten raiskaus, vanhusten julma teurastus. Mitään sotaa ei olisi ilman tätä.
Käsittämätöntä että massat painuvat samaan psykoosiin mihin Hitler aikoinaan silmänkääntötempullaan ihmiset vei.
Ja tähän ratkaisuko on vauvojen ja naisten mestaus?
Älä usko Hamasin valheellisia lukuja, joka ilmoittaa jatkuvasti pelkkien naisten ja lasten kuolemista.
Hamas on nykysodassa käyttänyt ihmiskilpiä. Tukikohdat ja varastot on esim.sairaaloiden alla. aseita varastoidaan kouluissa ja päiväkodeissa.
Sodan ensimmäinen uhri on aina totuus. Kummankaan osapuolen väitteitä ei pidä niellä sellaisinaan, mutta uhreja joka tapauksessa on. Sota on p*rseestä. Luulisi että 2020-luvulla ihminen olisi jo sivistyneempi, mutta eipä ole.
Tykkäsin kovasti Israelin tavasta käyttää tanssijoita laulajan tukena eikä itsetarkoituksena.
Vierailija kirjoitti:
Väliaikanumerossa oli sentään positiivista, että lavalla näkyi myös ei nuori, eikä kaunis peittävään asuun pukeutunut nainen, mutta tuolla olikin sitten vihaisen tädin ja ilonpilaajan rooli kun oli muka sääntöjen tarkastaja ja pilkunviilaaja. Stereotypioihin siitä, että tuollaiset naiset ovat tietynlaisia siis taas sorruttiin.
Siis tää "EBU-nainen", Sarah Dawn Finer?
Mä olen muuten aina tykännyt Petra Medestä, hyvä että juontaa taas, yli viiskymppinen nainen kaularyppyineen ja normaalisti pukeutuneena. Ja Eleni oli kiva taas nähdä lavalla.
Suoraan sanoen pelottaa jo etukäteen, mitä Malmössä tapahtuu, jos Israel ottaa ja voittaa.
Israel ei tule olemaan top viidessä. Ellei joku manipuloi ääniä koska pääsponsori tulee Israelista. Hauskaa, että Suomi on ohittanut Ruotsin vedonlyönnissä.
Top 10 vois olla
Sveitsi
Kroatia
Ukraina
Irlanti
Italia
Ranska
Suomi
Hollanti
UK
Israel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sinipukuista miestä tirautti esityksensä lopuksi pari kyyneltä ja kappas vaan, jatkoon menivät niin että napsahti!
Joost sattuu olemaan suosittu ilman viisujakin, ja Latvian puolesta olen tyytyväinen koska eivät pääse yleensä edes finaaliin vissiin. Ainut mikä harmitti oli Mustiin jääminen ulos. Näytti kuin ei olisi ihan keskittynyt täysillä.. olisi pitänyt löytää tunnetta enemmän, mutta veti hymy naamalla 😭😀
Mustii oli saanut kritiikkiä siitä, että näyttää liian pelottavalta ja maaniselta eläytyessään biisiin. Yritti kai nyt olla vähän lähestyttävämmän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt Kroatiasta. Mikä siinä teidän mielestänne olisi voittamisen arvoista?
Menevä kappale ja lavashow ihan kymppi. Todella mukaansatempaava.
Kappaleen perusteella Sveitsi on mun lemppari, mut kappale+lavashow, niin Kroatia saa mun 12 pistettä.
Johtunee osittain Italian "vuodosta", mutta esitys oli myös hyvä, se oli kaunis ja harmoninen kokonaisuus ja laulu on yksi tämän vuoden viisujen kauneimmista.