Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Yllättävää, ettei UK:sta juurikaan tunnu löytyvän keskustelua, vaikka sekin esitys nähtiin tänään kokonaan. Ehkäpä sen takia, että menee joka tapauksessa suoraan finaaliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin esitystä hehkutetaan todella paljon.
Eikä syyttä. Esitys on todella upea ja useat vaihtuvat kuvakulmatkin tuntuu osuvan täysin eikä melkein kohdalleen.
Erinomainen esimerkki siitä, miten paljon esityksellä on vaikutusta, sillä biisi itsessäänhän ei ole kovin kummoinen, mutta esityksen avulla heittämällä finaalissa ja silläkin varmaan vähintään top 10 joukossa.
Pyh. Ilmeisesti näistä entisaikojen mahtimaista on tämä vuonna ïrkkula lepyttelyvuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra Mede on taas mainio juonnoissaan. Sanoo heti juontonsa alussa: "Don't blame me, I voted for Finland."
Tuskinpa oikeasti äänesti.
Ihan hyvin on voinut äänestää. Ruotsihan antoi Suomelle 12 telepistettä (ja 12 rastipistettä). Olivat Norjan kanssa ainoat maat, joista tuli Suomelle täydet 24 p.
Boikotoin hinttien kisoja juutalaisten takia
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, ettei UK:sta juurikaan tunnu löytyvän keskustelua, vaikka sekin esitys nähtiin tänään kokonaan. Ehkäpä sen takia, että menee joka tapauksessa suoraan finaaliin?
Muutamia liveseurantakommentteja olen nähnyt tai kuullut ja jonkin verran kritisoitiin laulua hengästyneeksi. Lavashow jakaa mielipiteitä. Osa tykkää ja osa pitää sitä liian p*rnahtavana.
Huh! Onneksi päästiin finaaliin! xD
https://twitter.com/escdiscord/status/1787514332626165798?s=46&t=dxzgZo…
Taitaa suomi jäädäsemeihin. Ei siitä olla innostuttu.Hupibiisit ihan ok mutta toi on mauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä olisi ehkä ollut paremmat mahkut voittaa tänä vuonna.
Olisi se ainakin Hollannin ja Kroatian voittanut.
Tätä Kroatian edustajaa ei edes olis ilman kärtsää. Olen satavarma.
Miksi tämä kamala kaiveleminen?
24h päästä näette ne itse ihan suorana. Ilman spoilereita :)
Mä toivon toivomuskaivostani että No Rules sijoittuu korkealle ja Baby lasagne voittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä olisi ehkä ollut paremmat mahkut voittaa tänä vuonna.
Olisi se ainakin Hollannin ja Kroatian voittanut.
Tätä Kroatian edustajaa ei edes olis ilman kärtsää. Olen satavarma.
Oli mitä oli. Tässäkin on filosofia. Kertomus. Narratiivi. Jos ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamia liveseurantakommentteja olen nähnyt tai kuullut ja jonkin verran kritisoitiin laulua hengästyneeksi. Lavashow jakaa mielipiteitä. Osa tykkää ja osa pitää sitä liian p*rnahtavana.
Olivat jättäneet rivoimmat kasvojen ilmeet pois, joten se jo siisti ihan tarpeeksi. Voi se olla monille liikaa, mutta ei siinä nyt mitään kovin irstastakaan ole. Tai se irstain kohta nähtiin jo niissä klipeissä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko irlanti saada jurypisteitä missä määrin, mitään arvauksia? voiko yllättää? telepotin mahdollisuuden ehdottomasti näen
Jossain määrin kyllä, tuskin nollille jää. Mutta uskon ettei mitään suurpottia ole tulossa koska edes rock on vähän liikaa raatien hipiälle joskus, saati sitten tämmöinen.
Irlannin kova nostehan tekee yleisöäänipisteytyksestä entistäkin mielenkiintoisemman. Tässä pitää kohta olla ihan muistio ja kynä kun ääntenlaskua katsoo, kun pitää niin moneen asiaan kiinnittää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon toivomuskaivostani että No Rules sijoittuu korkealle ja Baby lasagne voittaa!
Anteeksi kanssanaiset; oikeasti toivon että No Rules avaa pajatson! Pelkäsin vain sanoa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kanssanaiset; oikeasti toivon että No Rules avaa pajatson! Pelkäsin vain sanoa sen.
Kuten me Suomessa pelkäämme.
Vaikka kaikki on aina mahdollista.
Romania jäi ainakin pois tänä vuonna. Syynä kai rahoitus. No viime vuoden theodore oli aika kamala.. Eikä niillä edes lavasteita.
22 vuoden hola mi bebe taas ihan hauska.
Ei kai se auta kuin jännätä huomiseen, oliskohan ihan kisakatsomon paikka.. Toivotaan ettei tämän illan harjoitus mene puihin, tuomarit kuitenkin paikalla varapisteytyksille.
Vaikka en itse tykkää Irlannin biisistä niin hienoa että kilpailua tulee enemmänkin!
mutta ei varmaan voittoon riitä? olis mahtavaa saada joku yllätysvoittaja :D