Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Hömpänpömppää monilta osin, pari kolme kuuntelemisen arvoista. Alas on vajottu säveltäjämestarien ajoista. Sävellyskilpailuksi on perustettu aikoinaan. Heidät unohdetaan tyystin, heistä ei puhuta nykypäivänä mitään, kenen on sävellys. Ranskalle voitto, mies osaa sentään laulaa!
Ei biisien tekijät jää täysin huomiotta. Heidän nimensä on näkyvillä ennen esityksen alkua semeissä ja finaalissa. Useinhan artisti itse on myös biisintekijätiimissä tai tehnyt sen kokonaan itse kuten esim. Baby Lasagna. Suomen edustajat ovat yleensä aina olleet mukana biisinteossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alushousuidea varastettu ruotsalaisilta
https://www.seiska.fi/katso/euroviisuissa-sattuu-ja-tapahtuu-muistatko-…
Teemuko tuo oli?
Vaikka euroviisuissa turvatoimet ovat tarkat, pääsee silloin tällöin lavalle livahtamaan häirikkö. Näin vuonna 2017 Kiovan euroviisujen finaalissa.
Lavalle nousi Ukrainan edellisvuoden voittaja-artisti Jamala. Hänen esittäessään I Believe In U -kappaletta, lavalle ryntäsi mies, joka ehti 200 miljoonan tv-katsojan edessä vetää housut nilkkoihinsa ja pyllistää kameralla ennen kuin turvamies kiskaisi hänet mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marcus ja Martinus on tosi symppiksiä!
Norjan Gåte oli muuten kommentoinut instassa Windowsmanin turkoosin maton esiintymistä kommentoimalla UMK:n instaan "Eggcellent" :D
Sehän se on, että kundit on eksenenttejä. Lapsetkin voi katsoa NoRulesia, eri asia tuo espanjalainen pyllynpyöritys. Teemu ja Henri menestystä teille.
Eipä niissä paljon eroa ole, espanjalaiset esittelevät takapuolta ja Keisteri etupuolta. Espanjan laulaja talutti eilen Turkoosilla matolla tanssijoitaan talutushihnassa samalla tavalla kuten Käärijä omiaan viime vuonna.
Esitteleehän Teemukin takapuoltaan. Takaapäin näyttää kuin hän olisi täysin alushousuitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En epäile että turvatoimia ei olisi laajasti mitoitettu, mutta kuka tietää esim areenalla työskentelevien tai turvamiehien idealistisista suuntautumisesta. Joskus riittää kun yksikin seula vuotaa."
Samalla tavalla turvatoimet koskevat areenalla työskentelevia kuin katsojiakin. En usko, että työntekijätkään kuljeskelevat sisään ja ulos ilman turvatarkastusta. Ei sinne niin vain kävellä räjähteiden tai aseiden kanssa.
Pointti olikin että kuka niitä turvatoimia valvoo? Siellä on töissä tuhansia ihmisiä myös turvatoimissa, eikä pelkästään areenoilla vaan myös ihan hotelleissa, baareissa ja ravintoloissa missä euroviisufanit kokoontuu.
Poliisit valvoo. Malmöhön on keskitetty poliiseja muualta Ruotsista. Apuun on tullut myös paljon tanskalaisia ja norjalaisia poliiseja.
Mikään määrä poliiseja ei auta, jos esim turvatarkastuksessa on tyyppi, jonka kaveri tuo paikalle pommin kyseisen turvatarkastajan hyväksymänä, eli turvatarkastaja päästää kaverinsa läpi. Tai on peräti itse liikkeellä pommin tms kanssa. Turvatarkastajat ja turvamiehet voivat olla siis itse vaaratekijöitä, eikä sitä pysty mitenkään aukottomasti valvomaan.
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista missä semissä Israel on? Ei kai huomenna? Teemu ja Henri on vaarassa jos fanaatikot päättää pitää pommiattentaatin Edenin esityksen aikana.
Onneksi vasta torstaina, kun Suomi osallistuu huomenna.
Toivottavasti copucat B Lasagna ei voita. Ei mulla muuta.
Koittakaas nyt mammat rauhoittua kauhuskenaarioittenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista missä semissä Israel on? Ei kai huomenna? Teemu ja Henri on vaarassa jos fanaatikot päättää pitää pommiattentaatin Edenin esityksen aikana.
Israel on torstain tokassa semissä. Turvallisuustoimet on sitä luokkaa, ettei sinne niin vain tehdä pommiattentaatteja.
Ei esityspaikalla, mutta läheisyydessä ulkona. Ainakin kaikki synagogat ovat vaarassa.
Tukholman synagoga ei ole ollut moneen vuoteen auki ulkopuolisille ja jatkuva poliisipartio. Tiedätte varmaan miks.
Vierailija kirjoitti:
Suureksi harmiksesi vedonlyöjät uskovat häneen. BL on lähtenyt tänään karkuun muilta ja on nousussa jopa jury oddsissa. Muissa ykkönen. Miauuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suureksi harmiksesi vedonlyöjät uskovat häneen. BL on lähtenyt tänään karkuun muilta ja on nousussa jopa jury oddsissa. Muissa ykkönen. Miauuu!
Ei voi sit mittää. Ennenkin on matkittu edellisvuosien menestyjiä😓
Sveitsin biisistä tykkään kovasti. Vaikka muuten kisat on väljähtyneen oloiset. Kiistellään ja keskustellaan ihan muusta kuin itse musiikista. Pointti on mennyt pahasti ohi jo kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin biisistä tykkään kovasti. Vaikka muuten kisat on väljähtyneen oloiset. Kiistellään ja keskustellaan ihan muusta kuin itse musiikista. Pointti on mennyt pahasti ohi jo kauan sitten.
Kannatan myös Sveitsiä, toivottavasti onnistuu vetoamaan niin raateihin kuin yleisöönkin.
Kovat on luulot Windows95manilla, jos haaveilevat sijoittuvansa viiden parhaan joukkoon, mutta ehkä se vain oli vitsi, kun varmasti itsekin tietävät sijoituksensa vedonlyöjien listalla eli jossain sijoilla 15-17?
Redditissä joku moderaattori livebloggaa kenraaliharkat, jos haluatte spoilaantua! Juontaja Petra vitsailee että älkää minua syyttäkö, minäkin äänestin Suomea :D
Vierailija kirjoitti:
Kovat on luulot Windows95manilla, jos haaveilevat sijoittuvansa viiden parhaan joukkoon, mutta ehkä se vain oli vitsi, kun varmasti itsekin tietävät sijoituksensa vedonlyöjien listalla eli jossain sijoilla 15-17?
Viron hemmotkin kuulosti aika itsevarmoilta kun sanoivat että kaikki kahdeksasta ylöspäin on hyvä. Mutta on terveellistä olla optimistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että tilanne voi muuttua hurjasti vielä semifinaalien jälkeen. Kukaan ei vielä tiedä, millainen Ukrainan, Italian, Hollannin tai Sveitsin esitys on kokonaisuudessaan. Sen sijaan Kroatian tiedetään noudattavan samaa kaavaa kuin dorassa. Vaikea lyödä vetoa esityksen puolesta, josta ei vielä tiedä, millainen se on. Itse en näe Kroatian voittavan, oddseista huolimatta.
Suomen edustaja. Myötähäpeä. Mutta eihän tässä ole moniin vuosiin ollut enää kyse musiikista. Pelkkää friikkishowta.
Vierailija kirjoitti:
Redditissä joku moderaattori livebloggaa kenraaliharkat, jos haluatte spoilaantua! Juontaja Petra vitsailee että älkää minua syyttäkö, minäkin äänestin Suomea :D
Monelta ne on?
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Huomaan, että olet tutkinut housuja paljon tarkemmin kuin meitsi! Joka tapauksessa stringeihin on tarvittu kangasta nenäliinan kokoinen pala.