Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelin vähän kuuntelijatilastoja sveitsin, italian, ukrainan, hollannin ja kroatian artistien osalta. Voi sisältää joitain virheitä jos katsoin nopeasti väärin.
Suomessa eniten kuunnellaan hollantia (helsinki noin 39 000), sitten kroatia (hel noin 15 000), sveitsi (hel noin 14 000), italia (hel noin 12 000), Ukraina (hel noin 10 000)
Italiaa ja hollantia kuunnellaan eniten, mutta ne rajoittuu noin kymmeneen maahan kun taas sveitsiä ja kroatiaa kuunnellaan tasaisemmin ympäri eurooppaa. Sveitsiä kuitenkin kuunnellaan enemmän kuin kroatiaa. Esimerkiksi saksassa kuunnellaan Nemoa todella paljon enemmän. Myös muissa isoissa maissa kuten briteissä ja puolassa kuunnellaan nemoa enemmän ainakin tämän hetkisen tilaston mukaan.
The Code on harvinaisen kuunneltava biisi tuollaiseksi taidepläjäykseksi. Se on hyvin tuotettu, koska se ei ole pelkkää ujellusta vaan kertosäe
Biisin kuuntelu lähti lisääntymään vasta pre partyjen jälkeen ja nyt vasta on ylittynyt 5 miljoonan raja. Muulla Nemon musiikilla on aika vaatimattomat kuunteluluvut, suurimmalla osalla muutamia kymmeniä tuhansia kuunteluja ja yksi on sentään ylittänyt 600 000 rajan.
Sveitsissä on just sopivasti tykitystä mun mielestä, koska laulaja rakensi sen omien kokemustensa pohjalta ja laulutaitoonsa nojaten ja luottaen, joten se selvästi fiilistelee sitä joka kerralla ja se näkyy suorituksessa olematta liian ujeltava.
Kun taas esim. Slovenia, joka on myös rakennettu laulajan taitojen ympärille, ei ole niin onnistunut koska melodia ja punainen lanka puuttuu sävellyksestä ja ujellusta on liikaa ja valinnat yhteensä summattuna menee liikaa tekotaiteellisuuden puolelle vaikka siitä ihan tykkäänkin.
Mä oon nyt tottunu Nemon asuun. :D Ansaitsee voiton. Hieno biisi, haastava ja tyylikäs esitys. Jos ukraina lopulta voittaa, en pistä pahakseni myöskään. Sveitsi ei kuitenkaan ole voittanu millon lie viimeksi jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä on just sopivasti tykitystä mun mielestä, koska laulaja rakensi sen omien kokemustensa pohjalta ja laulutaitoonsa nojaten ja luottaen, joten se selvästi fiilistelee sitä joka kerralla ja se näkyy suorituksessa olematta liian ujeltava.
Kun taas esim. Slovenia, joka on myös rakennettu laulajan taitojen ympärille, ei ole niin onnistunut koska melodia ja punainen lanka puuttuu sävellyksestä ja ujellusta on liikaa ja valinnat yhteensä summattuna menee liikaa tekotaiteellisuuden puolelle vaikka siitä ihan tykkäänkin.
Slovenian esitys näyttää hiveältä pettymykseltä. En ihmettele että oddseissa jatkoon pääseminen on tippunut esityksen julkaisemisen jälkeen noin 54%>44%
Vierailija kirjoitti:
Mua taas sattuu korviin ja pahasti kun Slovenian naikkonen ujeltaa/huutaa. Voiko joku pitää sitä kauniina? 😬
Minä kannatan myös Nemoa voittoon! Aijon äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt tottunu Nemon asuun. :D Ansaitsee voiton. Hieno biisi, haastava ja tyylikäs esitys. Jos ukraina lopulta voittaa, en pistä pahakseni myöskään. Sveitsi ei kuitenkaan ole voittanu millon lie viimeksi jos koskaan.
Kahdesti on voittanu, viimeksi Celine Dion 80-luvun lopussa. Oli muuten yks oudoimmista voittoasuista :D
nemolla oli yks päivä päällään celine dionin voittoasun inspiroima viritys, ja yhtä hämmentävä se on vieläkin!
Viisupodissa arveltiin, että ko. pinkki pörrökostyymi ei ole se lopullinen. Sehän pitää olla lukittu vasta semin harjoituksissa, jos oikein ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
nemolla oli yks päivä päällään celine dionin voittoasun inspiroima viritys, ja yhtä hämmentävä se on vieläkin!
https://www.instagram.com/esc_news_/p/C6bTkgXtjpS/
toimistolta suoraan balettitunnille.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli! Hämmentävän samanlaiset :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkastelin vähän kuuntelijatilastoja sveitsin, italian, ukrainan, hollannin ja kroatian artistien osalta. Voi sisältää joitain virheitä jos katsoin nopeasti väärin.
Suomessa eniten kuunnellaan hollantia (helsinki noin 39 000), sitten kroatia (hel noin 15 000), sveitsi (hel noin 14 000), italia (hel noin 12 000), Ukraina (hel noin 10 000)
Italiaa ja hollantia kuunnellaan eniten, mutta ne rajoittuu noin kymmeneen maahan kun taas sveitsiä ja kroatiaa kuunnellaan tasaisemmin ympäri eurooppaa. Sveitsiä kuitenkin kuunnellaan enemmän kuin kroatiaa. Esimerkiksi saksassa kuunnellaan Nemoa todella paljon enemmän. Myös muissa isoissa maissa kuten briteissä ja puolassa kuunnellaan nemoa enemmän ainakin tämän hetkisen tilaston mukaan.
The Code on harvinaisen kuunneltava biisi tuollaiseksi taidepläjäykseksi. Se on hyvin tuotettu,
Nemon biisillä on käytännössä saman verran kuunteluita just nyt kun kroatian biisillä.
Mutta viimeisen 28 päivän aikana hänellä on kuitenkin lähes 250 000 enemmän uniikkia kuuntelijaa kuukaudessa kuin BL:llä, mikä tarkottaa, että hänen biisinsä on lähtenyt nyt vasta lentoon. Nemoa kuuntelee 641 000 kuuntelijaa 28 päivän aikana ja BL:ää 401 000 kuuntelijaa samana aikana. Vaikka poistetaan oman maan kuuntelun on Nemo selvästi suositumpi
Kyllä minäkin oon Nemon puolelle kääntynyt. Se biisi on jotain ihan muuta. Jos ei voita, niin ponnahduslaudan sai!
Vierailija kirjoitti:
Viisupodissa arveltiin, että ko. pinkki pörrökostyymi ei ole se lopullinen. Sehän pitää olla lukittu vasta semin harjoituksissa, jos oikein ymmärsin.
Okei mielenkiintosta. Onkohan tässä testattu vai tarkoituksellakin vähän hämmennetty?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt nuolase ennen ku tipahtaa. Voittaja selviää vasta viikon kuluttua. Ei tiedä vaikka Ranska voittaisi, miehekäs ja raamikas mies! Ja juryt tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eivät liikaa kuuntele muita, jos pörröasussa on harjoiteltu. Iso takkihan siihen sopii oikein hyvin, ehkä se ois voinu olla erilainen mutta kyllä tuokin menee.
Jossain taisi olla hupipätkä W95m ja Henristä Nemon kanssa. Heillä on hauskasti saman tyyppinen sanoma. Olla oma itsensä, välittämättä säännöistä ja lokeroinnista. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt nuolase ennen ku tipahtaa. Voittaja selviää vasta viikon kuluttua. Ei tiedä vaikka Ranska voittaisi, miehekäs ja raamikas mies! Ja juryt tykkää.
Eiii ranskaa ainakaan :D italia ei ois huono voittaja myöskään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas sattuu korviin ja pahasti kun Slovenian naikkonen ujeltaa/huutaa. Voiko joku pitää sitä kauniina? 😬
Musiikkivideo ja studioversio on ihan nätit, mutta lavashown kanssa se on kaikki vähän liikaa. Tai lavashow oli ihan hyvä yhdellä tanssijalla prepartyissa, mutta noin monta ja sitten ne nostelut vielä päälle ja liian kirkas tausta niin menee överiksi.
The Coden sanoitus on kiinnostava, jos ei esim. ensin tiedä mitä ykkösillä ja nollilla tarkoitetaan. Lopun tunnelataus on valtava, kuin päälle puskeva, hyvällä tavalla. Nemo vaikuttaa myös herttaiselta tyypiltä.