Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
3941/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditissä on virolaisten tv-haastattelu, missä jätkät heittää aika hervotonta herjaa mm Belgian ja monen muun kilpailijan  suuntaan 😂😂😂 Haastattelijalle on pakko nostaa hattua, että pysyi tyynenä koko haastattelun ajan.

Linkkiä?

Vierailija
3942/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut viisuja yli 30 vuotta. Vain yhden kerran olen erehtynyt voittajasta. 

Tänä vuonna voittaa, taas jälleen, Ruotsi. 

Ei mahda mitään. 

Mistä erehdyit? Itse en ole osannut aavistaa kuka voittaa lukuunottamatta niitä aivan varmoja tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3943/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltan nainen on kyllä optimoinut menestysmahdollisuutensa, varmaan näkivät oddsit ja päättivät heittää kaiken mahdollisen peliin, mutta voi toimiakin. Hyvä laulaja sentään ja sosiaalinen tyyppi, vaikka biisi onkin jotenkin yhdentekevä.

Vierailija
3944/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi sanonut vaikka että ihan kuin menisin laulamaan Teresa & Mariaa, olisi jo canceloitu.

Tämä oli varmaan BL?

Tässä on varmaan se syy miksi itse en nähnyt siinä stoorissa mitään sen kummempaa sheimausta jos ollenkaan. Ensin on kuva tikissä olevasta vartalosta ja sitten kuvaa omaa vartaloaan mikä on myös tikissä mutta vähän erilaisessa. Käärijä oli myös viisuissa tikissä vaikka ei pyykkilautaa ollutkaan. Jos BL olisi verrannut Käärijän nykytilaan niin ymmärtäisin että ei ollut ok. 

Vierailija
3945/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk-porukalle potkut ja kiitos kuluneista vuosista, tää oli nyt tässä!

En kuitenkaan vielä antaisi UMK-porukalle potkuja, sillä UMK-finaalissa oli myös oikea helmi, jota äänestävän kansan enemmistö ei vain ymmärtänyt valita.

Siinä UMK-porukka epäonnistui, että valitsi finalistien joukkoon ilmeisesti Käärijän menestyksestä huumaantuneena liikaa räppiä ja näin jälkiviisaana No Rulesin, jolle intoutuivat tekemään hulvattoman esityksen vailla mitään suodattimia. Eivät varmaan itsekään uskoneet, että se voisi voittaa. Halusivat vain show'hun viihdyttävän hassuttelunumeron.

Luultavasti UMK-porukka miettii jatkossa entistä tarkemmalla seulalla finalistien valintakriteereitä, mutta ehkäpä olisi tämän vuoden äänestysfiaskon jälkeen syytä miettiä raatien osuuden kasvattamista UMK-finaalissa, sillä 25 %:n osuus on niin pieni, ettei sillä ole oikein me

Ketä varten umk:ta ja euroviisuja tehdään? Käsittääkseni yleisö näihin tuo aika paljon rahaa ja olisko ees mahdollista rahoittaa koko touhua jos ei olis katsojia ja äänestäjiä. Musta on ihan oikein että yleisöllä ja katsojilla on isompi valta kuin pienillä raadeilla. Ja sillon tulos on oikein jos yleisön suosikki voittaa. En ole kaikista viisuvoittajista vuosien aikana pitänyt, mutta olen hyväksynyt täysin tuloksen, jos yleisön suosikki on ollut sijalla 1. 

Esim. Lordin aikana vuonna 2006 mentiin ilmeisesti enimmäkseen yleisöäänillä ja sillonki riitti valitusta etukäteen. Olisko ollu parempi että raadit olisi sillonkin (kuten Käärijän vuonna) ollu enemmän vallassa ja estäneet Lordin voiton? 

Vierailija
3946/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redditissä on virolaisten tv-haastattelu, missä jätkät heittää aika hervotonta herjaa mm Belgian ja monen muun kilpailijan  suuntaan 😂😂😂 Haastattelijalle on pakko nostaa hattua, että pysyi tyynenä koko haastattelun ajan.

Linkkiä?

Pitäisi löytyä haulla: reddit 5 miinust hommik anuga TAI 5Miinust and Puuluup interview on Hommik Anuga

Vierailija
3947/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltalla tosiaan just ja just keskikropan kriittiset paikat peitettynä. 

Vierailija
3948/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltan laulaja ois ansainnut paljon paremman biisin. Tosi hyvä laulamaan ja tanssimaan samaan aikaan ja muutenkin muusikko. Mutta biisiä on yritetty muokata viisummaksi jotenkin takaperin. Oisivat kirjoittaneet paremman alun alkaen.

Vierailija
3949/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pitkäveteisempi Portugalin vain Serbian biisi? Eli mikä menee jatkoon, toinen, molemmat vai ei kumpikaan?

Serbian biisi on hitaampi mutta omasta mielestä kuitenkin viihdyttävämpi ja parempi esitys. Huono esiintymispaikka on riski jatkoon pääsylle, mutta semissä on ystäviä jotka ymmärtävät kieltäkin jonkun verran, ja Teyalla oli Balkanilla hitti jo ennen joten hänet tunnetaan. Portugalilla oli parempi arpaonni ja dynaamisempi esitys, muttei hypeä tai ystäviä.

Jatkoon voivat mennä hyvin kyllä molemmat. Hyvin lauletut naisballadit on harvinaisuus tänä vuonna, joten niiden ystäville nämä toimii. Mutta olettaisin että Serbia menee Portugalia todennäköisemmin finaaliin.

Ykkössemissä on todellakin mielenkiintoinen tilanne, kun jatkoon veikataan kaikkia ekan puoliskon biisejä Serbia mukaanlukien. Tilastojen valossa tuo kuulostaa melkoisen mahdottomalta, mutta kun ajattelee biisien ja esitysten vahvuutta ekalla puoliskolla, se alkaa tuntua sittenkin mahdolliselta. Serbian puolesta puhuu todella kauniilta näyttävä lavastus ja naapurimaat samassa semissä. 

Jos ekalta puoliskolta kaikki menevät jatkoon, niin tokalle puoliskolle jää vain kolme finaalipaikka. Suomea voi pitää varmana. Olipa biisistä ja esityksestä itse mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tuollainen hupiesitys menee pelkillä yleisöäänillä finaalin, kun äänestämässä on kuitenkin maita, joissa ko. huumorille löytyy ymmärrystä ja kannatusta, esim. Ruotsi, Islanti, Britit, Saksa ja Australia.

Australian uskon myös menevän finaaliin,  koska biisissä on paljon samoja viboja kuin viime vuonna Belgian biisissä, joka menestyi hyvin. Hyvän sanoman soulahtavalle ja funkahtavalle hyvin groovaavalle musiikille on paljon ystäviä yleismaailmallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Suomessa tällaista musiikkia ei arvosteta yleisesti, mikä helposti hämärtää käsitystä menestysmahdollisuudesta. Australian biisissä on vielä vahvasti etnovivahteitakin, mutta helposti kuunneltavassa muodossa. Osa tekstistä on aboriginaalikielellä ja mukana on perinnesoitin didgeridoo sekä laulaja kuuluu aboriginaalivähemmistöön. Esittäjäduo on karismaattinen, lauluvoimainen ja varma live-esiintyjä sekä lavastus on väriläiskä jälkimmäisen puoliskon esitysten joukossa.

Kolmanneksi toisen puoliskon finalistiksi on vahvimmin menossa Luxemburg tai Portugali. Toki ne kumpikin voivat mennä finaaliin ja tiputtaa esim. Serbian tai yllätyksellisemmin jonkun muun ekalta puoliskolla. Täysin pois ei voi laskea myöskään Azereita ja Moldovaa kauniilla lavastuksillaan. Moldova karsiintuu todella harvoin ja on saman genren kilpailija Serbian ja Pottugalin kanssa.

Ehkä keskiviikkona pystyy ennakoimaan enemmän, kun saadaan klipit toisista harkoista niine kuvakulmineen, jotka nähdään semilähetyksessä.

Vierailija
3950/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Mustii bilettänyt virolaisten kanssa ennen sitä "epäonnistunutta" esitystä, vai oliko joku vain heittänyt sen vitsillä netissä? Siitähän puhuttiin täälläkin niiden prepartyjen jälkeen, mutta tuosta haastattelussa saa kai sen kuvan, että keksittyä 😅

Vierailija
3951/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsillä on päällä jotain myös pinkkiä ja vaaleaa, näyttää vähän höyheniltä mutta ei silleen mauttomimmalla tavalla. Saas nähdä liikkeessä. Mutta ois voinu olla pahempi.

Vierailija
3952/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Mustii bilettänyt virolaisten kanssa ennen sitä "epäonnistunutta" esitystä, vai oliko joku vain heittänyt sen vitsillä netissä? Siitähän puhuttiin täälläkin niiden prepartyjen jälkeen, mutta tuosta haastattelussa saa kai sen kuvan, että keksittyä 😅

Siis joku heitti sen vaan vitsinä. Mustii itse sanoi ennen prepartyja että menee pitämään hauskaa, niin joku heitti redditissä että yks esitys meni varmaan vihkoon virolaisten kanssa juhlimisen takia :D en sitten tiedä raportoin joku tosta virolaisille totuutena, luultavasti hekin tajus että joku netissä vitsailee.

Vierailija
3953/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku heitti sen vaan vitsinä. Mustii itse sanoi ennen prepartyja että menee pitämään hauskaa, niin joku heitti redditissä että yks esitys meni varmaan vihkoon virolaisten kanssa juhlimisen takia :D en sitten tiedä raportoin joku tosta virolaisille totuutena, luultavasti hekin tajus että joku netissä vitsailee.

*raportoiko siis

Vierailija
3954/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin Nemon asu näyttää vähän linnulta, parempi kuin joku tutu mutta Rydmanin pesimis-teema näyttää kantavan.

Vierailija
3955/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Suomen kappale vaan on kokonaisuudessaan niin mun maun mukanen. Ihan ylivoimanen noista harkkaklipeistä. Muhun vetoaa se, ettei oteta itseä eikä elämää niin ryppysellä otalla, kunnon tarttuva ysärijytke ja sanomakin on hyvä ja tärkeä. Teemun räpiköintiä munassa vähän vähentäisin. Ja preferoisin niitä napillisia housuja, ettei näyttäisi ihan niin roisilta:D Ja mitä noihin arvosteluihin tulee, niin Lordi se vasta saikin kuraa niskaansa eikä Käärijäkään pelkillä kehuilla päässyt. 9 yötä enää!!! Go Funland!

Vai on niin mun maun mukanen.älä missään tapauksessa äänestä seuraavissa UMK kilpailussa

Jep, toivottavasti nyt kun tää vuosi menee ihan pieleen eikä päästä edes finaaliin, niin ensi vuonna kaikki w95mania äänestäneet ymmärtää olla äänestämättä. 

En minä ainakaan silti Saraa olisi äänestänyt, vaan Miklua ja Nublua tai Sexmanea. Tuntuu että Saran fanit luulevat että Sara olisi ollut automaattisesti se toinen vaihtoehto.

Vierailija
3956/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Suomen kappale vaan on kokonaisuudessaan niin mun maun mukanen. Ihan ylivoimanen noista harkkaklipeistä. Muhun vetoaa se, ettei oteta itseä eikä elämää niin ryppysellä otalla, kunnon tarttuva ysärijytke ja sanomakin on hyvä ja tärkeä. Teemun räpiköintiä munassa vähän vähentäisin. Ja preferoisin niitä napillisia housuja, ettei näyttäisi ihan niin roisilta:D Ja mitä noihin arvosteluihin tulee, niin Lordi se vasta saikin kuraa niskaansa eikä Käärijäkään pelkillä kehuilla päässyt. 9 yötä enää!!! Go Funland!

Vai on niin mun maun mukanen.älä missään tapauksessa äänestä seuraavissa UMK kilpailussa

Jep, toivottavasti nyt kun tää vuosi menee ihan pieleen eikä päästä edes finaaliin, niin ensi vuonna kaikki w95mania äänestäneet ymmärtää olla äänestämättä. 

En minä ainakaan silti Saraa olisi äänestänyt, vaan Miklua ja Nublua tai Sexmanea. Tuntuu että Saran fanit luulevat että Sara olisi ollut automaattisesti se toinen vaihtoehto.

Vierailija
3957/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemon heikkous on se että sillä ei ole hyvää makua mitä vaatteisiin tulee. Toisaalta arvostan sitä että menee omalla tyylillä vaikka voiton uhraamisen uhalla, se on selvästi oman tien kulkija.

Jos biisi on bängeri ja laulaminen täydellistä, niin en ainakaan minä sorsi esitystä vaatetuksen mauttomuuden takia. 

Vierailija
3958/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että Nemolle on tehty temppurata. Ilmankos harjoitteli kyynärsuojien kanssa. Se on niin hyvä laulaja että saattaa selviytyä tuosta, mutta onko se sitten järkevää, on eri asia.

Vierailija
3959/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan hame on kuin lila foliopallo! En tiedä onko se positiivista vai negatiivista. 

Vierailija
3960/17813 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikan hame on kuin lila foliopallo! En tiedä onko se positiivista vai negatiivista. 

Niillä on vissiin eri vaihtoehtoja. Mielenkiintoinen hameen muoto, en ois itse valinnut.

Ketju on lukittu.