Surettaa ettei adoptioäitejä pidetä oikeina äiteinä
Kommentit (54)
Lapsen isä on se joka hedelmöittää munasolun ja äiti on tämän munasolun kantaja.
Näin se vaan on luonto asian järjestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen isä on se joka hedelmöittää munasolun ja äiti on tämän munasolun kantaja.
En ole lapseni äiti, vaikka olen tullut raskaaksi, käynyt läpi raskauden ja synnyttänyt lapsen, sekä tietty hoitanut lastani aikuiseksi asti?
Vierailija kirjoitti:
Äiti on se joka sen lapsen kasvattaa ja antaa turvaa sekä tukea elämässä. Se joka mussuttaa siitä että ainoastaan biologinen äiti on "oikea", kertoo vaan ihmisen omasta ylemmyydentarpeesta.
Bio äiti on aina bio äiti, hän on korvaamaton lapselle.
Toki adoptioon annetun lapsen äiti on luopunut äidin vastuusta ja velvollisuudesta. Lapsi ei välttämättä halua tietää mitään.
t. sijaisvanhempi
Niin no - kun sukuun syntyy biologinen lapsi niin ei se adoptiolapsi jaksa enää kiinnostaa. Samoin perintöä siirtyy biologisille lapsenlapsille aivan toista tahtia kuin adoptoidulle.
Säälistä lisääntymiskyvytöntä kohtaan saatetaan välillä haluta tavata myös sitä adoptoitua lapsenlasta.
On oikea biologinen äiti ja sitten joillakin se adoptioäiti. En tajua mikä siinä joitakin närästää. Asiahan on ihan selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lapseni äiti, vaikka olen tullut raskaaksi, käynyt läpi raskauden ja synnyttänyt lapsen, sekä tietty hoitanut lastani aikuiseksi asti?
Nyt meni ohi 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on se joka sen lapsen kasvattaa ja antaa turvaa sekä tukea elämässä. Se joka mussuttaa siitä että ainoastaan biologinen äiti on "oikea", kertoo vaan ihmisen omasta ylemmyydentarpeesta.
Toki adoptioon annetun lapsen äiti on luopunut äidin vastuusta ja velvollisuudesta. Lapsi ei välttämättä halua tietää mitään.t. sijaisvanhempi
Bioäiti on bioäiti, mutta ei korvaamaton. Oikea äiti on se joka äidin tehtävän hoitaa.
Sijaisvanhempi minäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni ohi 😳
Oisko kyse siitä että nainen käyttänyt lahjamunasolua tullakseen raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Näin, kun puhutaan geneettisistä vanhemmista. Geneettinen vanhempi ei kuitenkaan aina ole se, joka lasta hoitaa ja kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Adoptioäiti on enemmän äiti kuin biologinen. Millaista välittämistä hän joutuukaan osoittaa korjatessaan biologisen jälkiä. Minä aina arvostan heitä erittäin suuresti.
Mitä sä oikein höpötät.
Huomattava osuus kansainvälisissä adoptioissa lapsi on ihmiskaupan uhri. Lapset on suorastaan varastettu vanhemmiltaan tai painostettu antamaan lapsi pois.
Katsoin jokunen vuosi sitten brittiläistä dokkaria lasten adoptoinnista ja adoptioon päätymisestä. Aivan järkyttävää touhua. Niitä lapsia vaan otettiin äideiltä milloin milläkin verukkeella ja tekosyyllä. Samanlaista mitä oli venäläisessä dokkarissa 20 vuotta sitten.
Kotimaisissa adoptioissa on varmasti päihdeäidit yliedustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa perheessä oikea äiti ja oikea isä.
Entä perheet, missä lapsi on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä/lahjoitetuilla munasoluilla?
Tällöin äiti/isä ei ole lapsen biologinen vanhempi.
He ovat koeputkilapsen huoltajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa perheessä oikea äiti ja oikea isä.
Entä perheet, missä lapsi on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä/lahjoitetuilla munasoluilla?
Tällöin äiti/isä ei ole lapsen biologinen vanhempi.He ovat koeputkilapsen huoltajia.
Ovat ihan vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki adoptioon annetun lapsen äiti on luopunut äidin vastuusta ja velvollisuudesta. Lapsi ei välttämättä halua tietää mitään.t. sijaisvanhempi
Miten korvaamaton?
Vierailija kirjoitti:
Oikea vanhempi on se joka hoitaa. Minäkin olen sijaisvanhempana ihan oikea vanhempi.
Niin, olet oikea vanhempi, et äiti sille sijoitetulle lapselle, vaikka ehkä äidiksi sinua kutsuu. Minä tuen ja kunnioitan lapsen ja bio äidin ainutlaatuista suhdetta. En tule koskaan korvaamaan sitä.
Olen kuitenkin korvaamaton äitinä omille lapsilleni.
t. myös sijaisvanhempi
Vierailija kirjoitti:
Niin no - kun sukuun syntyy biologinen lapsi niin ei se adoptiolapsi jaksa enää kiinnostaa. Samoin perintöä siirtyy biologisille lapsenlapsille aivan toista tahtia kuin adoptoidulle.
Säälistä lisääntymiskyvytöntä kohtaan saatetaan välillä haluta tavata myös sitä adoptoitua lapsenlasta.
Adoptoitu lapsi perii adoptio vanhemmat. On saman arvoinen bio lapsiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli Ammattivalittajalta kuolematon oneliner.
Kohta se varmaan alkaa (taas) kirjoitella ketjuja, joissa valittaa miten sillä on ikävä lastaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bioäiti on bioäiti, mutta ei korvaamaton. Oikea äiti on se joka äidin tehtävän hoitaa.
Sijaisvanhempi minäkin
Valitettavasti sinä et voi korvata bio äitiä koskaan. Lapsi tulee aina kaipaamaan bio äitiään.
Hän oppii elämään sen tosiasian kanssa, että vanhemmat ovat hylänneet. Se ei koskaan tarkoita, etteikö miettisi lopun ikää miksi.
Toivottavasti et aseta itseäsi lapsen edessä äiti numero yhdeksi. Et koskaan yllä siihen. Minä en koe, että voisin korvata lapsen bio äidin. Turvaan hänen psyykkisen-, fyysisen ja sosiaalisen kasvun ja kehityksen. Luon hänelle turvallisen ja terveen kasvuympäristön. Äitiä en korvaa.
Olen adoptoitu ja ainoat vanhempani on ne vanhemmat kenen kanssa olen elänyt.
Lapsen äiti on se joka välittää, hoitaa ja rakastaa lasta sekä huolehtii lapsesta. Eli siis käytännössä kenen kanssa lapsella on vanhemman ja lapsen suhteen kaltainen suhde.
Minulla on isä joka ei ole biologinen isä, mutta on kuitenkin ainoa isä joka minulla on.