Kokemuksia kamalista kavereista?
Onko kokemuksia kamalista kavereista ystävyydessä, työpaikalla tai jossain muualla? Kertokaa ihmeessä.
Mulla itselläni yksi kaveri, joka on muuten mukava ja hauska tyyppi, mutta konfliktien sattuessa heittäytyy lapselliseksi. Ollaan nuoria aikuisia.
Vastikään oli konflikti, jossa hän puhui minulle aika tökerösti ja loukkaannuin, syystä. Kerroin hänelle, että hänen sanansa loukkasivat minua ja toivon, ettei puhuisi kellekään muulle ikinä samalla tavalla. Hän vain jankutti että oli väärinkäsitys ja alkoi uhriutumaan, sekä kaivelemaan vanhoja juttuja. Yhtäkkiä minä olin se, jonka olisi pitänyt pyytää anteeksi, koska suutuin hänen väärinkäsityksestään. No se väärinkäsitys oli aika paha sanoisinko.. Sain kuulla olevani kylmä ihminen, koska suutun aina "kaikesta".. 😃 oon itseasiassa tosi lepsu ja kiltti tyyppi, ja jos suutun, niin harvoin.
Hänellä on ollut tapana aina tällainen ärsyttävä systeemi, että jos hän sanoo jotain ja joku pahoittaa mielensä, niin ei saa loukkaantua ja jos hän itse pahoittaa mielensä, niin silloin kyllä saa olla vihanen kaikille ja häneltä pitää pyytää anteeksi, koska on "uhri".
Eihän siinä muuten, mutta näin aikusina ihmisinä ois kiva jos tuollaset konfliktit voitaisiin edes yrittää hoitaa siististi ja aikuismaisesti.
Kommentit (6)
Outo ongelma. Minä olen aina jättänyt paskikset taakseni. Silti minulla on suuri ja hieno kaveripiiri.
no kun se olisikin noin helppoa. olen tutustunut hänen muutamaan kaveriin ja ainakin yksi heistä on todella mukava ja fiksu tyyppi, joten en haluaisi menettää tätä tyyppiä. luulen, että jos pistäisin välit poikki, niin tämä kaveri varmaan käännyttäisi kaikki nämä kaverinsa minua vastaan. emme ole yhteyksissä kovinkaan usein, joten ehkä kestän.
Ap nappasi provonsa aiheen toisesta keskustelusta ja pikku-modifioinnilla yritti virittää sen lentoon. Huono.
Yllättävän usein palstalla tehdään tätä surkeaa kopioimista.
Piereskely oli melko tyypillinen tapa, jolla kiusasimme toisiamme koulussa ja kesäleireillä. Siitä tuli minulle tällainen vääristynyt tapa nauttia saamastani huomiosta, eräänlainen läheisyys, joka muuten oli mahdotonta. Jotkut kaverit todella nauttivat pieremisestä minun päälleni ja etsivät minua nöyryyttääkseen minua tällä tavalla, mutta minä todella pidin siitä. Nykyään naisen pierun ääni kiihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap nappasi provonsa aiheen toisesta keskustelusta ja pikku-modifioinnilla yritti virittää sen lentoon. Huono.
Yllättävän usein palstalla tehdään tätä surkeaa kopioimista.
mistä keskustelusta?
Jätä se. Sulle on niin paljon kivempia ihmisiä ja luonteita olemassa. Miksi jäädä tuollaisen kanssa kaveeraamaan. Sano sille takas jotain, jos se yrittää vielä haukkua ja sano että tämä oli tässä, hyvästi. Tai vain häivy. Älä anna käyttää hyväksi ystävällisyyttäsi ja kiltteyttäsi, pidä rajat. Ei ole pakko olla kontaktissa kaikkien kanssa. Et kaveeraisi demoninkaan kanssa läheisesti, miksi tuon tyypin.