Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhliin tulee 35 vierasta, joista suurin osa on vegaaneja

Vierailija
20.01.2024 |

Voiko sekasyöjät ottaa huomioon, vai onko kaikki tarjottavat vegaanisia?

Vegaaniset "tuotteet" ei kuitenkaan kaikille sovi.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänäkään en aina tiedä mitä mikäkin ns vegaaninen ruoka tarjoilupöydässä sisältää. Eikä taida tietää kaikki vegaanitkaan.

Kauratuotteet eivät käy kaikille. Pavut eivät käy kaikille. Soija ei käy kaikille. Ja seitan on sellainen tuote, joka pitäisi suorastaan kieltää, sehän on pelkkää vehnäproteiinia. Jos ei ple jo keliakia, niin seitania paljon syömällä sen voi hankkia.

Liaa ei ole pakko tarjota. Mutta tarjotkaa nyt asiaan vihkiytymättömille vaikka kananmunia, ja laittakaa tuoteselosteet niihin pöperöihin.

Terveisin colon irritabile

Vierailija
82/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intialaiset ruuat ovat useimmiten vegaanisia. Maistuvat mahtavilta.

Älä valehtele. Eivät ole. Kyllä intialaiset käyttävät maitotuotteita, mm. gheetä. Vegaanit eivät käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan, mutta siihen tulee voita, munia, kermaa ja juustoa.

Eipä tarvitse ihmetellä, miksi mammat painavat yli 100kg, kun ainut tapa tehdä ruokaa/leipoa on lotrata voilla, kermalla ja juustoilla. 

Olen eri, mutta olen siis sekasyöjä, joka rakastaa käyttää ruuanlaitossa voita, kermaa ja juustoa. Painoindeksini on 20. Ei puhdas ja terveellinen ruoka lihota.

Höpö höpö. Tuon voi todistaa puhtaaksi paskaksi, kun käy esim. Prismassa. Taatusti eivät ole vegaaneja ne lylleröt, jotka siellä rahtaavat kärryjä ja kakaroitaan naama punaisena. 

Mistä sitten johtuu että somessa valtaosa niistä vegaaneista jotka kuvansa ovat kehdanneet tililleen laittaa ovat nimenomaan sellaisia lylleröitä?

Vierailija
84/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse ihmetellä, miksi mammat painavat yli 100kg, kun ainut tapa tehdä ruokaa/leipoa on lotrata voilla, kermalla ja juustoilla. 

Etkö sinä osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella? Kukaan ei ole neuvonut lotraamaan voilla, kermalla tai juustolla. 

Etkö osaa lukea? Tuossahan hyvinkin selvästi lainaamani kirjoittaja kertoi, ettei osaa leipoa ilman voilla, kermalla ja juustolla lotraamista. 

Vierailija
85/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin suurimman osan tarjottavista vegaanisina, ja lisäksi jotain sekaaneille. Esimerkiksi runsas salaatti- ja kasvisbuffa, jossa erillisissä pakeissa savukalaa, lihapullia tai jotain lihapataa olisi aivan riittävä, kakut ja muut makeat on helppo tehdä täysin vegaanisina, jolloin ne sopivat kaikille. Hyvin epämuodolliseen tilaisuuteen voi vaikka tilata vaan pizzaa, osan vegaanisena ja osan ei. 

Kakuissa ja muissa makeissa se vegaaninen margariini ja kermankorvikkeet maistuvat hirveälle. Ilmeisesti vegaaneilla ei ole lainkaan makuaistia, kun väittävät niiden "uppoavan" ihan kaikille.

Miksipä tuollaisia pitäisi käyttää, vegaaninen leivonta onnistuu hyvin ilmankin. 

Vierailija
86/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta olen siis sekasyöjä, joka rakastaa käyttää ruuanlaitossa voita, kermaa ja juustoa. Painoindeksini on 20. Ei puhdas ja terveellinen ruoka lihota.

Höpö höpö. Tuon voi todistaa puhtaaksi paskaksi, kun käy esim. Prismassa. Taatusti eivät ole vegaaneja ne lylleröt, jotka siellä rahtaavat kärryjä ja kakaroitaan naama punaisena. 

Söisit sinäkin muuta kuin ruohoa niin et olisi noin kiukkuinen että tarvitsee kaupassa samaan aikaan olevista ihmisistäkin raivota tuolla tavalla.

Vierailija
87/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten johtuu että somessa valtaosa niistä vegaaneista jotka kuvansa ovat kehdanneet tililleen laittaa ovat nimenomaan sellaisia lylleröitä?

Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Some ei kerro totuutta käytännössä mistään asiasta. Eikä se, että jotain näkyy somessa tarkoita, että kaikkien osalta tilanne on sama. 

Vierailija
88/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne yhtään hoikkaa vegaania. Kaikki ovat läskejä. Katsos kun kalja ja sipsit ovat vegaanisia, ja karkkejakin löytyy.

Vierailija
89/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söisit sinäkin muuta kuin ruohoa niin et olisi noin kiukkuinen että tarvitsee kaupassa samaan aikaan olevista ihmisistäkin raivota tuolla tavalla.

Kannattta mennä kevätpörriäisen sivulle, jos kokee normaalin keskustelun raivoamiseksi. 

Vierailija
90/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella? Kukaan ei ole neuvonut lotraamaan voilla, kermalla tai juustolla. 

Etkö osaa lukea? Tuossahan hyvinkin selvästi lainaamani kirjoittaja kertoi, ettei osaa leipoa ilman voilla, kermalla ja juustolla lotraamista. 

Voisihan sitä osata, mutta jos ei halua? Kun noilla aineksilla tulee selvästi parempaa.

Vierailija
91/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, mitä epäpuhdasta ja epäterveellistä on kasviksissa? Vegaanihan ei tarkoita sitä, että pitää syödä mahdollisimman prosessoitua ruokaa, jos niin luulit. 

Sitähän vegaanit Suomessa käytännossä syövät. Prosessoitua sontaa, ja siksi ne ovatkin ylipainoisia.

Vierailija
92/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että seuraat ihan vääriä tyyppejä. Esimerkiksi Chocochill ja Viimeistä murua myöten tileillä on kuvat tilien ylläpitäjistä eikä heitä voi sanoa lylleröiksi ellei ole sokea. 

Vierailija
93/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että rajoitetut ruokavaliot vaikuttaisivat hedelmällisyyteen? 

Tai esim. GMO-soija, näitä ei kyllä pitäisi lapsen joutua kärsimään. Elävät vielä pitkään aikuisena, joten olisi hyvä että ravintoaineet olisi monipuoliset kasvuiässä. 

Vierailija
94/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa tehdä mitään muuta kuin valehdella? Lotraamisesta ei lue sanaakaan.

Vierailija
95/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne yhtään hoikkaa vegaania. Kaikki ovat läskejä. Katsos kun kalja ja sipsit ovat vegaanisia, ja karkkejakin löytyy.

Sellaista se on kun kaveeraa vain itsensä kaltaisten kanssa. 

Vierailija
96/107 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tarjolle omenia, banaaneja ja viinirypäleitä. Menkää tolla.

Ihan niin kuin niissä vegaaniihäissä, jotka hääpari juhli omannäköisinään ja joista saivat moitetta jälkeen päin kovin yllättyen.

Itse asiassa tuossa ketjussa jotkut kehottivat hääparia pitämään ihan täysin omannäköisensä juhlat, ja ajattelemaan juhlia vain omasta näkökulmastaan, koska hehän ovat juhlien päähenkilöt.

Kannattaa tehdä noin ja miettiä vain itseään! Saa juuri sellaiset häät kuin tykkää! Vieraat voi jättää kutsumatta kokonaan eihän häät heitä varten ole, vaan teitä!

Vierailija
97/107 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tarjolle omenia, banaaneja ja viinirypäleitä. Menkää tolla.

Ihan niin kuin niissä vegaaniihäissä, jotka hääpari juhli omannäköisinään ja joista saivat moitetta jälkeen päin kovin yllättyen.

Itse asiassa tuossa ketjussa jotkut kehottivat hääparia pitämään ihan täysin omannäköisensä juhlat, ja ajattelemaan juhlia vain omasta näkökulmastaan, koska hehän ovat juhlien päähenkilöt.

Kannattaa tehdä noin ja miettiä vain itseään! Saa juuri sellaiset häät kuin tykkää! Vieraat voi jättää kutsumatta kokonaan eihän häät heitä varten ole, vaan teitä!

Miksi sitten kutsua vieraita, jos tarjoiluja myöten ajatellaan vain itseä? Kyllä minä miettisin niitä ei-vegaanejakin. Vegaanivaihtoehdot ovat koostumukseltaan ja rakenteeltaan valovuoden päässä normaaliruoasta. Kunnioittaisin vieraitaini sen verran, että hommaisin ei-vegaaneille kunnon sapuskat. Ja tämä ei tarkoita välttämättä lihaa eikä edes kalaa. Vaan normaaliin leipomiseen ja ruoanlaittoon käytetyt tuotteet, kuten kananmunat, voi, hunaja ym. sisältävää ruokaa.

Vierailija
98/107 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa pitoruokaa on kermainen lohikeitto.

Vierailija
99/107 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun tarjottavat eivät kelpaa, niin silloin voi tuoda omat porkkanat tullessaan tai jättää tilaisuuden väliin!

Vierailija
100/107 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon juhlissa on tietenkin pöytiin tarjoilu, ja pihvi tai paisti.

Varsinkin jos vaan 35 hlö tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan