Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhliin tulee 35 vierasta, joista suurin osa on vegaaneja

Vierailija
20.01.2024 |

Voiko sekasyöjät ottaa huomioon, vai onko kaikki tarjottavat vegaanisia?

Vegaaniset "tuotteet" ei kuitenkaan kaikille sovi.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä vegaanisissa tuotteissa ei kaikille sovi? Se jolle ei sovi, ei ota sitä tuotetta.

Vierailija
2/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa päästä vähällä, tekee sellaiset ruuat jotka käy kaikille.

Jos taas haluaa nähdä enemmän vaivaa, tekee eri ruokailijoille omansa. 

Loogista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin lystäät.

Vierailija
4/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sekasyöjille kunnon pihvit. On törkeää olla ottamatta huomioon vieraiden ruokamieltymyksiä.

Vierailija
5/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tarjolle omenia, banaaneja ja viinirypäleitä. Menkää tolla.

Vierailija
6/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kesällä vegaanissa häissä. Tilasin sitten pitsan itselleni ja kohta piti tilata toinenkin, kun muut vieraat kävivät sen kimppuun. Mitä tästä jäi vieraille ja hääparille mieleen?

Vierailija
7/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät veget kaikille. Helppoa ja säästää rahaa. 

Vierailija
8/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhaa emäntä päättää. Kunhan pistät parastas pöytään, niin ei kellään ole oikeutta pahastua. 

terv. vegaaneja nirsoina pitävä pihvimies

Vierailija
9/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kesällä vegaanissa häissä. Tilasin sitten pitsan itselleni ja kohta piti tilata toinenkin, kun muut vieraat kävivät sen kimppuun. Mitä tästä jäi vieraille ja hääparille mieleen?

Toihan se vaara on, jos mennään ideologia edellä. Luulen, että kuka tahansa ajattelis ylpeydellä sitä tarjoiluaan, niin aika varmasti varsinkin Suomessa sinne menis vähintään jotain maitotuotteita. 

Tietysti jos itse todella osaa vegaaniset juhlavat herkut tehdä niin siitä vaan. Mutta jos se on tosiaan pelkästään oman nirsoilun julistamista, niin eihän se voi mennä pieleen. 

Vierailija
10/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaaneille makkarapökäleet siihen viereen.

Vierailija
11/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset juhlat kyseessä?

Olen useampiinkin juhliin laittanut tarjolle kokonaan vegaanisen tarjoilun, ainoastaan lehmänmaitoa sitä kahviin himoitseville vanhuksille, mutta uponnut on hyvin ilman mitään mainostusta, santsattu on osaa niin, että loppunut kesken.

Vierailija
12/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon onko kahvitarjoilut vai useamman ruokalajin illallinen. Kahvitarjoilut menee helposti vegenä voi vaikka ottaa ihan oikeaa maitoa sekasyöjille. Ruokatarjoilu on haastavampi, pavut, härkikset ym vegaanien proteiinit ei sovi läheskään kaikkien vatsalle. Joten kaikki sekasyöjä ei voi syödä vegaanien proteiineja ja vegaanit ei tietenkään lihaa.

Vierailija
13/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti sekasyöjä, mutta syön oikein mielelläni vegaanista ruokaa, koska se on mukavaa vaihtelua, enkä osaa itse oikein valmistaa sitä. Laadukkaista aineksista tehty vegaaninen ruoka on ihan älyttömän hyvää.

Vierailija
14/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on silkka provo, mutta kyllä meillä syötävät menee vegaaninen mukaan. Lihaa it ja sekasyöjät tuovat omat safkat. Jos olet jälkimmäinen teet molemmille. 

Vierailija
15/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset juhlat kyseessä?

Olen useampiinkin juhliin laittanut tarjolle kokonaan vegaanisen tarjoilun, ainoastaan lehmänmaitoa sitä kahviin himoitseville vanhuksille, mutta uponnut on hyvin ilman mitään mainostusta, santsattu on osaa niin, että loppunut kesken.

Kyllä sitä maitoa muutkin kahviinsa haluavat kuin vanhukset. Kaurajuoma maistuu jauholta.

Vierailija
16/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon onko kahvitarjoilut vai useamman ruokalajin illallinen. Kahvitarjoilut menee helposti vegenä voi vaikka ottaa ihan oikeaa maitoa sekasyöjille. Ruokatarjoilu on haastavampi, pavut, härkikset ym vegaanien proteiinit ei sovi läheskään kaikkien vatsalle. Joten kaikki sekasyöjä ei voi syödä vegaanien proteiineja ja vegaanit ei tietenkään lihaa.

Kahvitarjoilut vegenä? Hyi ei.

Vierailija
17/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon alkoholitarjoilu ennen ruokailua niin vegaaneillekin kelpaa liha.

Vierailija
18/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin suurimman osan tarjottavista vegaanisina, ja lisäksi jotain sekaaneille. Esimerkiksi runsas salaatti- ja kasvisbuffa, jossa erillisissä pakeissa savukalaa, lihapullia tai jotain lihapataa olisi aivan riittävä, kakut ja muut makeat on helppo tehdä täysin vegaanisina, jolloin ne sopivat kaikille. Hyvin epämuodolliseen tilaisuuteen voi vaikka tilata vaan pizzaa, osan vegaanisena ja osan ei. 

Vierailija
19/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi olla noissa juhlissa. Onneksi itselläni ja omilla tutuillani on paremmat

Vierailija
20/107 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse allerginen soijalle ja vältän siemenöljyjä pahan närästyksen takia. En myöskään syö prosessoitua lihaa, makkaraa ja leikkeleitä, mutta normaalia puhdasta ruokaa kyllä; kasviksia, lihaa, siemeniä, oliiviöljyä, juustoja yms. 

Siksi en yleensä syö juhlissa muuta kuin kahvia ja korkeintaan salaattia.

Muista siis kirjoittaa ruokiin jotka sis. soijaa, että allergiset osaavat välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme