Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
2141/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Huomaatko että olet umpisokea sille kuin surkea runputtelija olet. Korvaat puuttuvat perustaitosi ylisuurella setillä ja kuvittelet sen koputtelun epätahtiin olevan "improvisaatiota".

"Uskoisin, että Sera69 on kuitenkin paras, etenkin improvisaation saralla."

Muusikoiden.netin ammattilainen

Vierailija
2142/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vitussa Sera-Teppo-sähköautoja-vihaaja-runputtelija ei ole VIELÄKÄÄN oppinut runputtamaan tahtiin. Pitäisi se sujua jo edes VAHINGOSSA joskus tahtiin.

Jos olisin edes harrastelijarumpali niin en kyllä ilkeäisi tällaista ladata youtubeen kaikkien naureskeltavaksi. Eihän tuo kolistelu sovi mitenkään tuohon kappaleeseen, ei sitten mitenkään :D

Täysin sattumanvaraista kolistelua!!!!

Teppo osaa kyllä selittää sen jonkinlaiseksi uniikiksi kahden käden tekniikaksi jota osaa vain yksi ihminen maailmassa. Niinpä. Muut ei kehtaa X-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitatko esille omasta mielestäsi parasta improvisaatiota. Vaikkapa jonkun Muusikoiden.netin ammattilaisen soittamana."

Miksi ihmeessä laittaisin? Laita itse. Minua ei kiinnosta tippaakaan

Vierailija
2144/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille tiedoksi että kun tää hullu ei rummuta se spämmää sähköautojen vastaista potaskaa täällä.

Vierailija
2145/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Paremmin siellä toimeen tullaan ilman sinua

Varmaan. Ja viestejä rumpuforumille tulee joskus jopa parikin viikossa. Suurin osa aiemmista kirjoittajista on paikan hylännyt muutaman "ammattilaisen" käytöksen takia.

Vierailija
2146/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on huolet tule rumpaliksi ennen kuin kuolet runoili ,Pers Edward 1879.Oletteko katsoneet elokuvaa pieni rumpalipoika,suosittelen.

Vierailija
2147/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laitatko esille omasta mielestäsi parasta improvisaatiota. Vaikkapa jonkun Muusikoiden.netin ammattilaisen soittamana."

En kykene laittamaan, koska en löydä sellaisia soittoja, eikä siihen kyennyt Muusikoiden.netin ammattilaisetkaan, etkä sinäkään siihen siis kykene.

Vierailija
2148/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä funktio improvisaatiolla edes on, niin että se vaatii keskustelua tai pätemistä mihinkään suuntaan? Vastaan tähän heti itse - ei niin minkäänlaista."

Vierailija
2149/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia ei sinua kiinnosta tippaakaan, niin miksi vaivaudut kirjoittelemaan Serasta usein jopa aamusta iltaan?

Vierailija
2150/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on rumpali ja hänen rumpuvideollaan on youtubessa yksi tai kaksi katselua, niin lienee aika varma sanoa, että kyseessä ei ole maailman paras rumpali!

Vierailija
2151/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene laittamaan, koska en löydä sellaisia soittoja, eikä siihen kyennyt Muusikoiden.netin ammattilaisetkaan, etkä sinäkään siihen siis kykene.

No voihan itku ja nyyh. Miten ihmeessä voit mennä enää eteenpäin elämässäsi, kun et löydä jotain millä ei ole mitään merkitystä kenellekään?

Vierailija
2152/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä funktio improvisaatiolla edes on, niin että se vaatii keskustelua tai pätemistä mihinkään suuntaan? Vastaan tähän heti itse - ei niin minkäänlaista."

No miksi sitten kirjoittelet asiasta joka ei vaadi keskustelua?

Vierailija
2153/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Improvisaatiosta on turha puhua ennenkuin edes perustekniikka olisi jotenkuten hallussa.

Jos minä alkaisin randomina hakata tuota urkua tuossa ja tuottaa sekalaisia hajaääniä samalla kun joku soundtracki soi taustalla se ei ole improvisaatiota. Se on vain minä hakkaamassa randomina urun koskettimia.

Vierailija
2154/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No miksi sitten kirjoittelet asiasta joka ei vaadi keskustelua?"

Sinähän se improvisaatiokiimoissasi sitä asiaa jankutat :D

Vierailija
2155/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö on rumpali ja hänen rumpuvideollaan on youtubessa yksi tai kaksi katselua, niin lienee aika varma sanoa, että kyseessä ei ole maailman paras rumpali!

Ei videoiden katselumäärillä ole mitään tekemistä vaikkapa motoriikan kanssa. Sera on motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa, ja maailman parhaita improvisaation saralla. Oli katselumäärät videoiden suhteen mitä tahansa. Seran improvisaatio on myös saanut paljon kehuja ympäri maailman Youtubessa.

Vierailija
2156/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Chad Smithin improvisaatiota. Ei kuuntele ensin kappaletta vaan vetää ihan kylmiltään koko kappaleen, kyse on siis improvisaatiosta ja ihan eri tasolla kuin Seran videoilla koska hän on kuullut kappaleet aiemmin joiden päälle soittaa. Chad Smith onkin maailmanluokan rumpali ja syystäkin tunnettu ja haluttu useisiin projekteihin.

Vierailija
2157/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sera ei edes auttavasti pystyisi bändiä liidaamaan, mutta on jäänyt improvisaationsa lumoihin. Siinä mikä tahansa tahtilaji ja aika-arvo voidaan muuttaa improvisaatioksi, vaikka kyntämisestä on kyse."

M-netin ammattilainen

Vierailija
2158/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Improvisaatiosta on turha puhua ennenkuin edes perustekniikka olisi jotenkuten hallussa.

Jos minä alkaisin randomina hakata tuota urkua tuossa ja tuottaa sekalaisia hajaääniä samalla kun joku soundtracki soi taustalla se ei ole improvisaatiota. Se on vain minä hakkaamassa randomina urun koskettimia.

Laitatko vielä esille omasta mielestäsi parasta rumpuimprovisaatiota, että tiedetään mitä sellainen mielestäsi on? Vaikka jonkun kotimaamme ammattilaisen soittamana.

Vierailija
2159/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika vetää hanskaan,oikealla rytmillä,siitä se rumpalinura .........

Vierailija
2160/2340 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei videoiden katselumäärillä ole mitään tekemistä vaikkapa motoriikan kanssa. Sera on motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa, ja maailman parhaita improvisaation saralla. Oli katselumäärät videoiden suhteen mitä tahansa. Seran improvisaatio on myös saanut paljon kehuja ympäri maailman Youtubessa.

Tuskinpa on ensimmäinen lajiaan. Kyllä kömpelöitä epätahtiin koputtelijoita on ollut ennenkin.