Pitkät toppatakit ovat kivoja mutta miksi ne ovat usein niin tiukkoja,tuntuu kuin harrastaisi säkkijuoksua!
Kommentit (37)
Vaatteet ja toppatakit tehdään edelleen pitkille ja hoikkille vaikka puolet suomalaisista on persjalkaisia obeesia ihmisiä. M-mekonkin säkit on pitkille amatsooneille. Kaikki kohdat vika paikoisssa otat minkä tahansa koon. Toisaalta, rikkaathan niitä vain ostaa, niin että ihan sama. 😂 2 vuotta etsin mustaa toppista, joka ei näyttäis täkiltä, joka ei veisi minua konkurssiin, vihdoin löysin, mahtuu päälle jos ei laita mitään paksua alle.🤣 rahasta ei ole kiinni, olen vaan niin pihi. Pitää olla ale-tuote.
Nämä ovat suosittuja lestadiolaisnaisilla. Talvisinkin kun joutuvat seisoskelemaan asemien ja kauppakeskusten edessä lehtisiensä kanssa, niin onhan siinä oltava makuupussia yllä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat suosittuja lestadiolaisnaisilla. Talvisinkin kun joutuvat seisoskelemaan asemien ja kauppakeskusten edessä lehtisiensä kanssa, niin onhan siinä oltava makuupussia yllä.
Tarkoitat kylläkin jehovantodistajia.
Lestadiolaiset ei siellä seisoskele eikä lehtiä jakele.
Minusta ne on väljiä, vaikka ottaisi sitä kokoa mitä yleensä käyttää. Lämmin on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit itsellesi aivan liian pienen koon?
Aloittajan on selvästikin ostanut liian pienen koon. Etenkin talvitakki voi olla hyvinkin vähän väljempää kokoa, jotta se tuntuu päällä mukavammalta eikä ota kiinni esimerkiksi hartioista eivätkä hihat ole liian lyhyet.
Onkohan kukaan keksinyt vielä säkkitoppa-asuntoa. Nykyään kun moni haluaa puukerrostaloja, niin tuli siitä mieleen. Yhtä hullu idea.
Joissakin on vetoketju helmassa. Sen avaamalla ei ole tiukka.
Osta miesten malli. Ovat väljempiä, lämpimämpiä (vaikka naiset palelevat fysiologiansa takia herkemmin) ja on enemmän taskuja ja isommat taskut.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tyköistuvuus ole vähän kaikissa vaatteissa in.
Oli viitisen vuotta sitten. Nykyään ei.
Ostin sen jälkeen sellaisen, jonka saa alhaaltakin auki, kun yhden toppakortsun kanssa yritin hypätä aurausvallin yli. Valitettavasti tajusin asian vasta, kun olin jo ponnistanut ilmaan. Eipä kestä, hauskahan se on naurattaa lähimmäisiä. Sattui vain sieluun.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti.
Ei ne ole kivoja. Täysin paskoja.
Mä löysin, yllättävää kyllä, hyvän talvitakki Prismasta. On sopivasti väljä eikä näytä säkiltä. Alle mahtuu pari kerrosta lämmintä vaatetta ihan hyvin.
Ihme riitelijöitä täällä!
Kyllähän se asia on niin, että jos kaava on huono, niin ei auta iso koko.
Vai ostatko itse housut jotka voi laittaa etu- tai takaperin päälle...?
Talvitakki on tarkoitus olla lämmin ja sellainen että on helppo liikkua, vaikka kerroksia olisi enemmän.
Itselläni on leveät hartiat ja yläselkä. On vaikea löytää takki, josta saa vetoketjun ylös asti kiinni. Tissit eivät mahdu, vaikka vyötärö ja peppu on takissa sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa tiskiin niin kyllä pääset liikkumaan kun ostat kunnollisen.
Poistetussa ketjussa todettiin, että liikkumisen kannalta parhaissa pitkissä toppiksissa on a) molempiin suuntiin avattava vetoketju ja b) joko vetoketjut tai nepparit halkioineen myös takin sivusaumoissa.
Onnistuu liikkuminen.
Minulla on juuri tällainen pitkä untuvatoppatakki, jossa on molempiin suuntiin avsutuva pitkä vetoketju ja vetoketjut myös takin helmojen sivusaumoissa. Parempaa takkia minulla ei ole koskaan ollut; ihanan lämmin ja väljä (ei kuitenkaan mikään teltta) sekä helppo käyttää juuri monipuolisten vetoketjujen vuoksi. Avaan pitkän vetoketjun todella ylös esim. autoon mennessä ja lyhyet sivuvetoketjut avaan esim. reippaammin kävellessä. Sivuvetoketjut tuovat nimenomaan helppoutta ja väljyyttä liikkuessa.
Kaksisuuntaiseen vetoketjuun takissa kun totuin, niin sen jälkeen en ole pitkiin takkeihin muunlaista vetoketjua halunnutkaan. Minulla on sama systeemi kevytuntuvatoppiksessa. Kyseisellä vetoketjulla varustetuista takeista joutuu kokemukseni mukaan maksamaan normaalivetoketjutakkeja enemmän, mutta niitä saa alennusmyynneistä isoillakin alennuksilla .Löysin sopivat mallit Joutsenen ja Marco Polon valikoimista. Ovat osoittautuneet käytössä hyvälaatuisiksi ja laadukkaiksi.
Millä perustelette itsellenne untuvan käytön vaatteessa?
Ostin reilu vuosi sitten Everestin makuupussitakin, joka ei näytä säkiltä päällä. Takin alaosassa on nepparit molemmilla sivuilla, hyvä kävellä ja helpompi ajaa autollakin. Olen vilukissa, ja tää takki on ollut lämmin talvella myös -30 pakkasilla.