Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Espooseen tulossa...

Vierailija
20.01.2024 |

Mitä hyviä alueita löytyy?

Lähellä olisi hyvä olla kauppoja ja julkisen liikenteen pysäkki 

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Kauniainen (vaikka ei nyt Espoota olekaan, mutta sijainnin puolesta). Pieni kunnallisveroprosentti ja juna menee Helsinkiin. Busseja menee usein. Lasten kanssa hyvä. Rauhallista kun välttelee juna-aseman läheisyyttä. 

Espoossa, hmm. Laaksolahti rauhallisen oloista aluetta. Tapiolassa hyvä sijainti. 

Leppävaaraan hehkutusta en ymmärrä. Välttelen Suvelaa, Espoon keskusta, Leppävaaraa. 

Leppävaara on yksi Espoon kalleimmista alueista neliöhinnoiltaan ja arvo kasvaa yhä. Se on vilkasta aluetta, jossa on isot yrityskompleksit eli toisin sanoen keskiluokan työpaikat. Kannattaa vilkaista Sellon ja Läkkitorin ulkopuolelle. Alueella on myös erinomaiset hiihtoladut, lenkkeilypolut, musiikkiopisto, Sellosalin livemusiikkia, teatteriravintola, kartanoita joista yksi on ihana kahvilaravintola ja siellä ja yksi Espoon parhaita kirjastoista. Leppävaara-seura on myös aktiivinen, ja tämä järjestää pihakirppiksiä kesäisin. Eli ei ole pelkkää nukkumalähiötä.

Et sä varmaan Helsingin keskustaa arvioi pelkän rautatientorin perusteella? Jos vertaat Leppävaaraa Suvelaan tai Espoon keskustaan, et oikeasti tiedä alueesta yhtään mitään. Käy joskus vaikka Säterin seudulla katselemassa. Ei ole ihan ilmaisia pytinkejä siellä.

Vierailija
42/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen paikka johon on mahdollisimman vaikea päästä ilman autoa. Kun johonkin paikkaan on helppo päästä niin siellä ovat kaikki. Kun haluat asua kaupungissa niin muuta sellaiseen paikkaan missä on hyvät baarit ja grilli auki öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Espoon Keskus on vaarallinen. ainakin lapsille ryöstöt ovat lisääntyneen todella paljon siellä! Puhelimia varastetaan lapsilta suoraan kädestä keskellä kirkasta päivää! Olen itse nähnyt kerran ja kuulut tuttavilta, miten jotkut nuoret ovat yrittäneet varastaa heidän lapsiltaan puhelinta.

Jännästi näistä ei kuitenkaan mitenkään uutisoida, joten voit pitää paskapuheesi.

Vierailija
44/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Kauniainen (vaikka ei nyt Espoota olekaan, mutta sijainnin puolesta). Pieni kunnallisveroprosentti ja juna menee Helsinkiin. Busseja menee usein. Lasten kanssa hyvä. Rauhallista kun välttelee juna-aseman läheisyyttä. 

Espoossa, hmm. Laaksolahti rauhallisen oloista aluetta. Tapiolassa hyvä sijainti. 

Leppävaaraan hehkutusta en ymmärrä. Välttelen Suvelaa, Espoon keskusta, Leppävaaraa. 

Leppävaara on yksi Espoon kalleimmista alueista neliöhinnoiltaan ja arvo kasvaa yhä. Se on vilkasta aluetta, jossa on isot yrityskompleksit eli toisin sanoen keskiluokan työpaikat. Kannattaa vilkaista Sellon ja Läkkitorin ulkopuolelle. Alueella on myös erinomaiset hiihtoladut, lenkkeilypolut, musiikkiopisto, Sellosalin livemusiikkia, teatteriravintola, kartanoita joista yksi on ihana kahvilaravintola ja siellä ja yksi Espoon parhaita kirjastoi

on varmasti hyvät palvelut ym, en sitä sano. Mutta Leppävaarassa liikkuessa lasten kanssa minulla on aina todella turvaton olo. Sen takia en muuttaisi sinne ikinä. 

Vierailija
45/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepuski. Leppävaara, L- city ja nuudelitukka "gangsterit". LOL

Vierailija
46/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni.

Vierailija
47/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kyllä saa olla päällä valmiiksi sekaisin, että edes harkitee muuttoa Espooseen.  Ennemmin kannattaa katsoa, että mihin tarvitsee päästä kulkemaan ja miten,  sen jälkeen jos löytyy kohtuullisella matkalla Kirkkonummelta tai Vantaalta asunto, niin ehdottomasti ne. Valitettavasti vain pks:lla hinta/asumislaatusuhteessa parhaat alueet ovat kaukana Espoosta. Jos päivittäinen kulkeminen on Helsinkiin, niin ehdottomasti katselisin asunnon Vantaalta, Sipoosta tai Itä-Helsingistä. Viimeksi mainittu tosin pitää tuntea, että välttää pahimmat ansat.

Täytyy olla aika sekaisin, että ehdottaa Vantaata Espoon sijaan tai Kirkkonummea, joka on yhdistelmä pikkukylää ja narkkiparatiisia onnettomilla palveluilla.

Vierailija
48/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa oli työpaikka, josta olin kiinnostunut. Työpaikka kiinnosti, mutta en halunnut hakea sitä, koska pitäisi mennä työmatkat Leppävaaraan

Vierailija
49/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta olen asunut Espoossa eri paikoissa.

Paras päivä oli kun pääsin sieltä pois.

Ihanasti sanottu! :D Mä asuin siellä vain reilut puoli vuotta ja olin minäkin tyytyväinen, kun pääsin pois. Tosin asunto oli homeinen (kirjaimellisesti) soluhuone Lintuvaaran perukoilla. Bussit sieltä kyllä kulkivat erinomaisesti, joten kämpiltä pääsi helposti pois. Plussaa oli, että ainoa melu tuli kämppiksiltä ja seinänaapureilta (huutoa naapurista), muualla oli pöpelikköä ja joku päiväkoti tjsp, joten yöllä sai nukkuakin.

Vierailija
50/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kyllä saa olla päällä valmiiksi sekaisin, että edes harkitee muuttoa Espooseen.  Ennemmin kannattaa katsoa, että mihin tarvitsee päästä kulkemaan ja miten,  sen jälkeen jos löytyy kohtuullisella matkalla Kirkkonummelta tai Vantaalta asunto, niin ehdottomasti ne. Valitettavasti vain pks:lla hinta/asumislaatusuhteessa parhaat alueet ovat kaukana Espoosta. Jos päivittäinen kulkeminen on Helsinkiin, niin ehdottomasti katselisin asunnon Vantaalta, Sipoosta tai Itä-Helsingistä. Viimeksi mainittu tosin pitää tuntea, että välttää pahimmat ansat.

Täytyy olla aika sekaisin, että ehdottaa Vantaata Espoon sijaan tai Kirkkonummea, joka on yhdistelmä pikkukylää ja narkkiparatiisia onnettomilla palveluilla.

Kummassakaan niissä ei ole Espoon nimbyongelmaa. Espoota ei pilaa kukaan muu kuin jatkuvasti kateelliset suomalaiset muka menestyvät naapurit. Kun elämässä ei ole mitään todella pysyviä arvoja, vaan kaikki perustuu kilpailuun siitä,  että on enemmän rahaa ja omaisuutta kuin naapurilla,  niin Espoo on loistava valinta, muttei kannata mennä, jos elämänarvot ovat pysyvämpää laatua kuin maallinen omaisuus ja menestyminen.

Vierailija
51/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti sanottu! :D Mä asuin siellä vain reilut puoli vuotta ja olin minäkin tyytyväinen, kun pääsin pois. Tosin asunto oli homeinen (kirjaimellisesti) soluhuone Lintuvaaran perukoilla. Bussit sieltä kyllä kulkivat erinomaisesti, joten kämpiltä pääsi helposti pois. Plussaa oli, että ainoa melu tuli kämppiksiltä ja seinänaapureilta (huutoa naapurista), muualla oli pöpelikköä ja joku päiväkoti tjsp, joten yöllä sai nukkuakin.

Lintuvaaran hoas-asunnot on määrätty purettaviksi.

Vierailija
52/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummassakaan niissä ei ole Espoon nimbyongelmaa. Espoota ei pilaa kukaan

Vantaa on kaatopaikka niille, jotka eivät Espooseen pääse.

Vierailija
53/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa paskat lähtötiedot.

Paljonko budjetti?

Ketä muuttaa?

Asumismuoto ja neliöt?

Öh. Mitä sä noilla lähtötiedoilla teet? Kysymys oli hyvistä alueista.

Mutta aiheeseen... Suvisaaristo on jees. Westend on nykyään yliarvostettu. Leppävaara on kuin Riihimäki. Kuka sinne haluaa?

Pääseekö Suvisaaristosta nykyään helposti pois julkisilla? Aikanaan opiskellessa yksi kaveri ällistyi, kun tulin Kirkkonummelta paljon nopeammin Otaniemeen julkisilla (bussi + bussi) kuin hän Suvisaaristosta. Sittemmin tuo Kirkkonummen bussiliikenne tosin on mennyt vessasta alas, ja nykyään sieltä on paras liikkua junalla (jos sinne nyt ylipäätään tulee päädyttyä).

Vierailija
54/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintuvaaran hoas-asunnot on määrätty purettaviksi.

No oli aikakin! Muutin sinne 2001 ja huomasin aika äkkiä, että illalla avattu pussi jälkiuunileipää oli aina aamulla homeessa. En silloin ehtinyt opiskeluiltani miettiä asiaa kummemmin, mutta jälkikäteen on kello alkanut kilkattaa, että taisi olla homeessa koko rakennus.

Vierailija
55/117 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

47: Taidat olla anteeksi vain hieman hysteerinen ihminen? Mulla on lapset kulkeneet Leppävaaran seudulla itsekseen 6 vuoden iästä lähtien. Tuolla on paljon lapsia jotka puuhaavat keskenään ympäriinsä leikkipuistosta toiseen ja rakentelevat majoja Säterin metsään. Aivan tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä ja heidän lapsia.

Kadotin avaimeni ja lompakkoni Leppävaarankadulla, eikä mennyt kauaa kun joku soitti ne löytäneensä. En ymmärrä tuota Leppävaaran pelkäämistä. Joku joskus pelotellut, niin kaikki uskotaan ilman kritiikkiä? Yhtään pyörää ei ole pöllitty eikä yksikään laitapuolenkulkija ole tullut mitään häiritsemään koskaan koko 15 vuoden ajan, mitä olen siellä asunut. 

Vierailija
56/117 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Westendiin ei rahat riitä ja ostoskeskuksiin en halua. Homeongelmistä olen jotakin kuullut, joten olen tarkkana tämän suhteen ja ei kun hommiin... 

Vierailija
57/117 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mihin niillä julkisilla pitää päästä kulkemaan.

niillä pääsee vaikka rovaniemellle jos ottaa ensin bussin sitten metron ja lopuksi junan.

Vierailija
58/117 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita hyvin tarkkaan. Muuta oman sosiaaliluokkasi alueelle, niin kaikki menee hyvin. Mieti, miten elät sen kanssa jos julkinen liikenne lakkoilee tai takkuaa. Se nimittäin ei toimi jos lunta tulee liikaa.

toisaalta se on paljon parempi kuin asua jumalan seläntakana.

Vierailija
59/117 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli myös paras päivä Espoolle.

Vierailija
60/117 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi niin paljon alapeukkuja kuten eka viesti mikä on täytty asiaa. Sitten kun luin eteenpäin huomasin että rasistitrollit maalta tullut pilaamaan tänkin ketjun.

-8 vuotta espoossa junan tuoma landepaukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme