Muutto Espooseen tulossa...
Mitä hyviä alueita löytyy?
Lähellä olisi hyvä olla kauppoja ja julkisen liikenteen pysäkki
Kommentit (117)
Kai nyt joku Espoossakin majailee?
Ei kai siellä missään kauppoja ole.
Ihan ostarin vieret ei houkuttele
Mä olen asunut 21v. ajan espoon keskuksessa. Kaupat on lähellä. Olen viihtynyt täällä.
Kymmenisen vuotta olen asunut Espoossa eri paikoissa.
Paras päivä oli kun pääsin sieltä pois.
Itse viihdyn täällä Tapiolassa. Hissillä suoraan kaupoille.
Espoo on ankeaa lähiötä tai vaikeasti julkisen liikenteen tavoitettavissa. Tapiola on mielestäni erityisen rumaa aluetta hintaansa nähden.
Mäkkylä on kiva alue siinä mielessä, että juna ja pikaratikka kulkevat ja Leppävaaran palvelut ovat lähellä. Pääsääntöisesti omakotitaloja ja pienkerrostaloja. Helsingin keskiluokkaisen väestön aluetta aivan naapurissa.
Katso ensin mitä teillä on varaa ostaa tai vuokrata. Ryhdy sitten haarukoimaan Espoon eri alueita.
Suvela on hyvä paikka, muuta sinne.
Vierailija kirjoitti:
Espoo on ankeaa lähiötä tai vaikeasti julkisen liikenteen tavoitettavissa. Tapiola on mielestäni erityisen rumaa aluetta hintaansa nähden.
Mäkkylä on kiva alue siinä mielessä, että juna ja pikaratikka kulkevat ja Leppävaaran palvelut ovat lähellä. Pääsääntöisesti omakotitaloja ja pienkerrostaloja. Helsingin keskiluokkaisen väestön aluetta aivan naapurissa.
Jos Mäkkylää tarkoitat, ei siellä kulje pikaratikka kuin pikku pätkän, muutamalle talolle hyötyä. Junasta vähän enemmän hyötyä. Ja joo, Mäkkylähän on siellä Turuntien toiseklla puolella, siellä ei ratikka kulje.
On Mäkkyläkin aika keskiluokkaista aluetta, ei täältä halvalla asuntoja saa!
Mihin sun pitää seiltä päästä ja kuinka paljon pitää liikkua ulkona pimeään aikaan? Matinkylä ja Leppävaara on hyvien yhteyksien päässä keskustasta. Toki kun on paljon kerrostaloja, niin ei ihan mitään leppoisinta käppäilyaluetta ns. virka-ajan jälkeen. Tapiolasta pääsee nopeasti keskustaan, siellä on sitten hintatasokin vähän eri ja on varmaan vielä vuosia ns. työmaana. Muuten kaikki lähiöt on kohtalaisen samanlaisia keskenään, Suvelaan ja Espoon keskukseen en ehkä menisi, ovat siitä ankeammasta päästä, mutta sielläkin pärjää.
Är inte Westend i Esbo? Det är ett helt ok bostadsområde. Resten är olika skogssamhällen kring livligt trafikerade leder.
Vierailija kirjoitti:
Leppävaara , L-City!
Yo, man 👉
Kannattaa harkita hyvin tarkkaan. Muuta oman sosiaaliluokkasi alueelle, niin kaikki menee hyvin. Mieti, miten elät sen kanssa jos julkinen liikenne lakkoilee tai takkuaa. Se nimittäin ei toimi jos lunta tulee liikaa.
Minä asun Etelä-Leppävaarassa, ja täällä on rauhallista ja hyvä olla.
Lähderanta, jos saat ostettua tai vuokrattua. Espoon keskus ja Leppävaara on pilattu samaan malliin kuin Itäkeskus.
Karakallio on vanhaa aluetta, kai vielä rauhallista. Korkeat hinnat joka puolella.
Radanvarsiasutus on kallista ja bussilla en tohdi edes ajaa, ajan omalla autolla, mutta sekin hankalaa pysäköinnin takia . Samoin jos hankit oman auton.
Sinun pitäisi tarkentaa miten pääset kulkemaan.
Finnoo on uusi alue ja munulle valtava kerrostaloalue.
Kivenlahti, matinkylä, lippulaivan viereen.