Syökö joku muka marketti leikkeleitä ja lihoja?? Yöks
Me ostetaan aina naudan ja hevosen leikettä suoraan paikallisesta lihamyymälästä. Ostetaan sieltä myös täyslihanakit ja lihat.
Kommentit (35)
Mistä marketista niitä leikkeleitä tehdään? Minkälainen eläin marketti on? Onko samaa lajia kuin jauhen?
Tekeekö joku muka vieläkin typeriä aloituksia palstalle?
Siis oikeestiii!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö leikkeitä lainkaan, en välitä paneroidusta lihasta.
Mitä tekemistä paneroinnilla on leikkeleen kanssa?
Leikkeleen kanssa ei mitään, mutta leikkeet on paneroitu.
Kyllä niitä tyhmiä ihmisiä on jotka niitä sieltä marketista ostaa. Teollista paskaahan ne on kaikki. Prosessoitua mönjää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä tyhmiä ihmisiä on jotka niitä sieltä marketista ostaa. Teollista paskaahan ne on kaikki. Prosessoitua mönjää.
Ai lihatiskilläkö? :D Sä ostat vissiin joltain jannulta suoraan ja lihamyllyllä väännät samaa tavaraa kun mitä sais kaupan hyllyltä
No kyllähän toiset polttaa tupakkaakin ja juo alkoholia. Ei nekään kovin terveellisiä valintoja ole. Myös karkit, limut ja sipsit on aika lailla täynnä kaikkea ylimääräistä. Että jos vaikkapa kaksi siivua leikkelettä päivässä syö, niin onko se loppujen lopuksi niin hirveän epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän toiset polttaa tupakkaakin ja juo alkoholia. Ei nekään kovin terveellisiä valintoja ole. Myös karkit, limut ja sipsit on aika lailla täynnä kaikkea ylimääräistä. Että jos vaikkapa kaksi siivua leikkelettä päivässä syö, niin onko se loppujen lopuksi niin hirveän epäterveellistä.
Toisaalta miksi sitä pitää niin kovin edes miettiä? Söit, joit mitä tahansa niin et elä sen 85-95v yli. Ei toki kannata tahallaan tehdä kropalleen hallaa, mutta oli se minkä kokoinen tai näköinen tahansa niin se ei kestä kun tuon ajan meillä suomalaisilla. Ei siitä kannata tehdä itselleen pakkomiellettä. Sitten kuolinvuoteella vituttaa kun olis pitänyt tehdä muutakin kun pousailla instassa.
Suomessa ei juuri muuta saa. Kauppahalleja on vain kourallinen, lihakauppoja vielä vähemmän.
Joskus marketissa on joku leikkelemyyjä mutta liha on valmiiksi siivutettua ja siivut jäätävän paksuja! Ek niitä voi syödä!
Ulkomailla ollessa on ihanaa kun saa paperinohuita siivuja vaikka 20 eri leikkelettä! On salamia, parmankinkkua, mortadellaa jne jne
Vierailija kirjoitti:
Me ammutaan itse aina syötävä liha. Se on parasta ja tuoreinta eikä mitään heitetä hukkaan.
Saattaa naapurin isäntä ihmetelllä kun alkaa lehmiä katoamaan parempiin suihin possuista puhumattakaan.
Välillä ostan marketista ja välillä käyn paikallisessa lihamyymälässä, jossa myydään lähiruokaa. Tietysti jälkimmäinen on parempaa ja kalliimpaa.
Näillä keleillä en viitsi sinne korpeen ajella missä lihamyymälä sijaitsee, vaan ostan marketista, josta saan samalla hedelmät, kasvikset, leivät ja maidot.
Mä ostan jauhenlihaa ja pesen sen tietenkin ensin.
Mä teurastan itse omat lihani. Kuka muka ei tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin tuoretta sianlihaa, että syödään sika elävältä. Ei tarvita paikallisia lihamyymälöitä.
Epäeettistä. Suosittelen siirtymään kannibalismiin. Se on uusin trendi ruokakulttuurin parissa!
Eikö tee kipeää kun fileoi kyynärvarttaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan jauhenlihaa ja pesen sen tietenkin ensin.
Pesetkö sen käsin...vai jaloin?
Lukutaito olisi suotavaa..
Leike ja leikKELe on kaksi eri asiaa