Miten soijarouhe vaikuttaa verensokeriin?
Mulla ei ole diabetesta mutta sukurasite kakkostyyppiin löytyy. Päätin korvata lihan soijarouheella joka on halvempaa. Haluan toisaalta että verensokeri pysyisi ok. Kokemuksia miten soijarouhe vaikuttaa verensokeriin?
Kommentit (9)
Soijarouheessa on alhainen glykeeminen indeksi. Se tarkoittaa että se on hyväksi verensokerin tasaisena pysymiselle. Siinä on myös runsaasti kuitua, joten se pitää verensokerin tasaisena sitäkin kautta.
T. Ravitsemusterapeutti
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe nostaa nopeasti verensokeria. En vaihtaisi lihaa siihen.
Höpö höpö
Soijalla on matala glykeeminen indeksi, eli se nimenomaan on hyvä verensokerin kannalta
Vierailija kirjoitti:
Soijarouheessa on alhainen glykeeminen indeksi. Se tarkoittaa että se on hyväksi verensokerin tasaisena pysymiselle. Siinä on myös runsaasti kuitua, joten se pitää verensokerin tasaisena sitäkin kautta.
T. Ravitsemusterapeutti
Älä nyt viitsi, liha on ehdottomasti parempi verensokeria ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä väitteesi perustuu?
Hitaasti ja vähän nostaa verensokeria. T. jatkuvaa verensokerisensorointia käyttävä diabeetikko.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti ja vähän nostaa verensokeria. T. jatkuvaa verensokerisensorointia käyttävä diabeetikko.
Olin tulossa sanomaan samaa. Käyttäytyy samoin kuin jauhiskin, eli ei vaikutusta sokereihin. Jos vs heittelee, syynä on aterian muut ainesosat. Itse laitan sekaan monesti jotakin tomaattikastiketta, ne saattavat joskus yllättää.
t DM1, Libre2 käytössä
Vierailija kirjoitti:
T. Ravitsemusterapeutti
Sanoisin, että jokainen voi testata tämän verensokerimittarilla. Samaa sanotaan kaurapuurosta, mutta minulla se nostaa verensokerin liian korkealle kaikesta kuidusta huolimatta, jollain toisella taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ravitsemusterapeutti
Sanoisin, että jokainen voi testata tämän verensokerimittarilla. Samaa sanotaan kaurapuurosta, mutta minulla se nostaa verensokerin liian korkealle kaikesta kuidusta huolimatta, jollain toisella taas ei.
Jep, vaikka on matala glykeeminen indeksi ei se kerro suoraan mitään miten se sulla vaikuttaa.
sehän on vain keskimääräinen tulos pienellä ihmisjoukolla.