Mieheni erikoinen logiikka käytännön asioissa
Mieheni haluaa, että varasto on siisti/tyhjähkö ja sen saavuttaakseen tyhjentää sitten varastosta tavaraa pitkin kotiamme. Mm. Vanha Pinnasänky on nyt olohuoneessa ja turvaistuimia yms ympäriinsä. Mies sanoi minulle, että nosta ne pihalle odottamaan ostaako joku vai viekö hän kaatopaikalle. Itse koen, että tavarat menevät pilalle lumihangessa eli ovat nyt sitten viikon ympäri kotiamme, joka myös häiritsee minua erittäin paljon. Se ei tunnu miestäni häiritsevän vaan häntä häiritsee se, että ne ovat varastossa (jossa kukaan ei edes käy).
Onko tuollainen ajatusmaailma yleistäkin? Lisäksi mies kokee ilmeisesti että pyykkitelineen tyhjentäminen on minun tehtäväni ja kun en ollut sitä kahteen päivään tyhjentänyt, tyhjensi vaatteet sieltä kestokassiin, joka on nyt lattialla ja se ei häntä häiritse vaan häntä häiritsi enemmän vaatehuoneessa ollut täysi pyykkiteline (joka ei myöskään ollut kenenkään näkösällä toisin kun tuo kestokassi on.
Kommentit (25)
Olen naisena samanlainen, että haluan lähes tyhjän varaston. Mutta en säilytä vanhaa tosin siellä tai kotona. Luulen että teidän pitäisi luopua siitä vanhasta ja viedä se ihan pois, ellei ole käyttöä. Syy miksi haluan ettei varastossa ole mitään tai olisi vähemmän tavaraa: Haluan että se on helposti hallittavissa ja ei pölyty, en halua painavaa kanneltavaa (tulen todella kipeäksi jos kannan painavaa), haluan osan poistoon ettei jää muuton kanssa samaan aikaan tehtäväksi, remonteissa koppi voidaan pyytää tyhjennettäväksi tai poikkeustilanne. Naapuri työntää oman kameranvarren koppiini, tulee epämiellyttävä tunne. Kellaritilassa olen havainnut joskus hyönteisiä lämpimään aikaan, se on maan tasalla ja ovet. Tavara pitää olla tiiviisti suljetuissa pusseissa tai laatikoissa. On myös muutama viemäri käytävällä. Haluaako mies suojata ne varkailta? Mikä syy on tähän, saitko selvyyden.
Vierailija kirjoitti:
Tommosta passivisaggressiivista tuittuilua, jonka tarkoitus on syyllistää sinua asioista, jotka "olisi jo pitänyt tehdä". Tarkoitus pitää sinua varpaillaan omaassa kodissasi, koska milloin vaan hän saattaa pimahtaa ja alkaa jauhamaan jostain vastaavasta.
Just, kyllä taas vedetään uusia sanoja näihin juttuihin. Oikeasti miksi ne tavarat ovat edes siellä varastossa lojuneet ? Mikä tarkoitus on säilöä tavaraa mitä ei tarvitse ? Jos joku kyllästyy siihen että varasto on täynnä turhaa, niin onkin sitten passiivisaggressiivinen, eikö tuo turhan tavaran hamstraaminen ole myös passiivisaggressiivista ?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jankkaavat vaan tavaroista. Tavarat eivät ole lainkaan ongelman ydin vaan tuo että ap:n miestä ei kiinnosta pätkääkään mikä häiritsee ap:ta, kunhan asiat tehdään niinkuin hän haluaa.
Jos mies ei ole vain yleisesti raskas tyyppi, niin joskus tämmöinen ongelma asettua muiden asemaan ja se että "väärin" olevat asiat tuntuu tosi pahalta voi liittyä autismikirjolla olemiseen. Ap:n kannattaisi ehkä lukea asiasta.
Ei, vaan ongelman ydin on että AP ei hoida omia tehtäviään.
Miten hän itse selittää käytöstään?
Tule sitten kertomaan meillekin, kun saat häneltä vastauksen.
Tommosta passivisaggressiivista tuittuilua, jonka tarkoitus on syyllistää sinua asioista, jotka "olisi jo pitänyt tehdä". Tarkoitus pitää sinua varpaillaan omaassa kodissasi, koska milloin vaan hän saattaa pimahtaa ja alkaa jauhamaan jostain vastaavasta.