Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työministeri: Poliittiset lakot rajataan kestoltaan 2 tuntiin.Arto Satosen mukaan esitys poliittisten lakkojen rajaamisesta tulee eduskunna

Vierailija
20.01.2024 |

hienoa

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä oppitunnilla työministeri kertoo Suomen valtion velasta. Kannattaa kuunnella niiden, jotka yhä väittävät, että mitään työelämäuudistuksia ei tarvitse tehdä.

Miten valtionvelka lyhenee sillä, että menen koronassa töihin ja saan sydänlihastulehduksen?

Vierailija
62/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 4 syksyä aina uudessa työpaikassa töissä. Aluksi ei saa sairaslomapalkkaa. Olin kuumeessa töissä ja parin viikon päästä vakituinen jäi saikulle koronan takia. Itsellä ei ollut testeihin rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen voisi rajoittaa oman syömisensä kahteen tuntiin päivässä.

Tää oli hyvä. Hah hah haaa 

Vierailija
64/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 4 syksyä aina uudessa työpaikassa töissä. Aluksi ei saa sairaslomapalkkaa. Olin kuumeessa töissä ja parin viikon päästä vakituinen jäi saikulle koronan takia. Itsellä ei ollut testeihin rahaa. 

Jos sijaisuus kestää vain 6 kuukautta niin on vielä enemmän tarvetta saikkurahalle kuin vakituisella joka saa palkan joka kuukausi. 

Kuka nämä Suomen systeemit on miettinyt. 

Tai esim. rokotuspakko hoitajille, mutta työkokeilija sairaalassa ei saa rokotusta, vaikka haluaisi. Työkokeiluun ei kuulu työterveyshuoltoa. 

Vierailija
65/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa Pohjoismaissa rajattu yhteen vuorokauteen. On aivan idioottimaista edes esittää jotain 2 tuntia. 

Ruotsissa viikko on ihan ok. Satonen valehtelee ja typerät perskokkareet uskovat kritiikittä kaiken.

https://www.ku.fi/artikkeli/4935511-tyoministeri-puhuu-potaskaa-ruotsin…

Vierailija
66/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvää minulle on, mikä on ei-poliittinen lakko? 

Ollaanko nyt menossa Venäjän malliin, kielletään lakot? 

Vierailija
67/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työkokeilussa sairaalassa osastolla auttamassa osastonsihteeriä enkä saanut influenssa rokotusta. Työkokeiluun ei kuulu työterveyshuoltoa. 

Vierailija
68/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut tehneet selvästi kannatustutkimusta ja huomanneet suurimman osan heidänkin äänestäjistään olevan eläkeläisiä. Eläkeläisissä on oikeasti hirveästi rasis teja. Näiden ulkomaal aisviha on niin suurta, että luopuvat lakko-oikeuksista ja ihmisoikeuksista kunhan pääsevät väärän värisistä eroon.

Vierailija
69/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työkokeilussa sairaalassa osastolla auttamassa osastonsihteeriä enkä saanut influenssa rokotusta. Työkokeiluun ei kuulu työterveyshuoltoa. 

Työkokeilu 

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;

Vierailija
70/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei ole nyt ymmärtänyt, niin työtaistelutoimena lakko-oikeus jää edelleen voimaan, eli kun neuvotellaan työsopimuksista niin saa jatkossakin lakkoilla niin paljon kuin tykkää.

Vau, se onkin tehokasta, että kun paikallinen sopiminen on saatu voimaan, niin työtä hakeva ihminen (siis yksi ihminen) alkaa lakkoon. 

:D

Tämähän se on oikeiston ja työnantajien toiveuni. 

Vierailija
71/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäselvää minulle on, mikä on ei-poliittinen lakko? 

Ollaanko nyt menossa Venäjän malliin, kielletään lakot? 

Googleta hyvä ihminen, ei ole vaikeaa. Tuossa Wikipedian lakkotyypit:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lakko#Lakkotyyppej%C3%A4_ja_ty%C3%B6taist…

Vierailija
72/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa Pohjoismaissa rajattu yhteen vuorokauteen. On aivan idioottimaista edes esittää jotain 2 tuntia. 

Ruotsissa viikko on ihan ok. Satonen valehtelee ja typerät perskokkareet uskovat kritiikittä kaiken.

https://www.ku.fi/artikkeli/4935511-tyoministeri-puhuu-potaskaa-ruotsin…

Mistä lähtien ministerit ovat saaneet VALEHDELLA mielensä mukaan? Joko he tarkoituksella valehtelevat ja tekevät poliittisia päätöksiä valheiden perusteella tai sitten he ovat oikeasti niin v*tun tyhmiä etteivät ymmärrä todellisuudesta hölkäsen pöläystä. En tiedä kumpi vaihtoehto on pahempi: fasismi vai idioismi.

https://www.ku.fi/artikkeli/4961105-purra-puhuu-soopaa-suomalaisten-tyo…

Vierailija
73/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin aivan kaamean rangaistuksen tälle valopää satoselle. Miehelle laitetaan käsiraudat/kahle jolla joutuu seisomaan kävely/juoksu matolla. Säädetään laite kävelyyn sillä kevyt hölkkäkin aiheuttaisi hänelle sydänkohtauksen. Ollaan inhimillisiä vaikka hallitus ei tunne empatiaa.

Asiasta vähän toiseen. Tuo hallitus taitaa ajaa niin päin seinää ettei törmäykseltä voi välttyä. Yleislakko joka venyy tulee pirun kalliiksi. Ek voisi vähän miettiä ja antaa käsinukeilleen uusia ohjeita.

Vierailija
74/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo on EK;n ja Suomen Yrittäjien 100% marionetti. Huomaatte kyllä, ettei nuo käskyttäjät kommentoi mediiaan enää juuri mitään, toisin kuin vasemmistohallituksen aikana. Käskyt ylempää menee suoraan Orpolle, joka delegoi niitä eteenpäin mielensä mukaan Purralle. Ja jälki on kuin norsu rynnisi posliinikaupassa. 

Orpolla ei ole yhtään omaa ajatusta, aivan tyhjäpää. Purra kai purkaa jotain traumojaan ja nauttii valta-asemastaan  ja siitä, että saa ilkeillä ja kiusata heikompiaan. Ja Satonen... ei sanat riitä tään pellen kuvailuun.

Vierailija
75/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo on EK;n ja Suomen Yrittäjien 100% marionetti. Huomaatte kyllä, ettei nuo käskyttäjät kommentoi mediiaan enää juuri mitään, toisin kuin vasemmistohallituksen aikana. Käskyt ylempää menee suoraan Orpolle, joka delegoi niitä eteenpäin mielensä mukaan Purralle. Ja jälki on kuin norsu rynnisi posliinikaupassa. 

Orpolla ei ole yhtään omaa ajatusta, aivan tyhjäpää. Purra kai purkaa jotain traumojaan ja nauttii valta-asemastaan  ja siitä, että saa ilkeillä ja kiusata heikompiaan. Ja Satonen... ei sanat riitä tään pellen kuvailuun.

Tuolla porukalla näyttää olevan tarkoituksena tuhota vaivalla rakennettu yhteiskunta.

Vierailija
76/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä oppitunnilla työministeri kertoo Suomen valtion velasta. Kannattaa kuunnella niiden, jotka yhä väittävät, että mitään työelämäuudistuksia ei tarvitse tehdä.

Ei saa..ta ..na.merkonomo opettaa makroa.Eihän toi osais tai mahtuis edes Portsun pyöröovista sisään.

Arton on parempi syödä niitä kamaviinereitä.

Vierailija
77/77 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AINA voi ja kannattaa viedä kulutusALVIT ulkomaille. Sieltä saa vastinetta rahoille ja tätähän Suomen Hallitus nykyisin suosittelee omilla TOILAILUILLAAN. En ole yhtään kaduttanut että aloin vuonna 2007 ostamaan kaikki tuotteni ulkomailta minkä voin ja näin tekee myös tuttavani. Emmekä osta Suomalaisia tuotteita. Suomen yritykset saavat liikaa Yritys- sekä Maataloustukea. Vaikka heillä on miljoonaluokan voitot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi