Töitä, joiden loppuminen maailmasta tai Suomesta ei vaikuttaisi tavallisen tallaajan elämään mitenkään?
Itsellä tulee mieleen muutama:
Puhelinmyyjät
Kauppojen aulojen liittymä- ja sähkösopimusmyyjät
Työvoimapoliittisten kurssien opettajat
Sosiaalisen median vaikuttajat
Nämä eivät kuulu sarjaan "jonkun sekin on tehtävä" vaan ilman näitä elettäisiin ihan hyvin. Joku haluaa kysyä mitä itse teen, olen suunnittelualalla. Varmaan tätäkin ilman pärjättäisiin mutta on siitä hyötyäkin.
Kommentit (98)
Tietokonepelien peliammattilaiset.
Pankinjohtajat, hyvinvointialueiden pomoturhakkeet, yleensäkin kaikki "johtajat" jotka vain golfaavat, kehitysapukerääjät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten aina nousee esiin se, ettei julkisella puolella saisi olla hallintoa, mutta yksityisellä puolella se on arvostetuinta. Tuliko mieleen, että hallintotöiden ulkoistaminen maksaa aina enemmän kuin itse sen saman työn tuottaminen siellä kunnalla/hva:lla?
Jokaisen toimiston toimistosihteereistä yms on jo luovuttu niin kauan sitten, että niitä omaan työhön liittymättömiä diipadaapoja tehdään päivässä jo ihan helvetisti aina taukohuoneen siivouksista ja tiskeistä opasteiden printtailuihin ja postien kuljetukseen asti. Ne on aina pois siitä tuottavammasta työstä minkä perusteella palkka maksetaan. Edullisemmaksi tulisi pitää se parin tonnin toimistosihteeri kuin palkata lisää paljon kalliimpia asiantuntijoita kun työmäärä on kasvanut valtavaksi kun kaikki sihteerihommatkin pitää tehdä omien töiden ohessa.
Tämä... Kyllähän ne 5000-7000 euroa ansai
Kiitos huomionosoituksesta, saan siis pitää työni ja minua tarvitaan, vaikka usein sitä epäilenkin.
t. Keskituloinen assari
Kaikkien valtion paskahommelit, joissa tärkeintä on vaan vakoilu, ahdistelu, paritus ja kiusaaminen, ei niinkään itse työn tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tubettajat...mitä nekin muka tekee.
Tietopaketteja ja sirkushuveja kansalle. Siinnä kokolailla.
Nämäkin tienaavat tasan sen verran kun saavat katsojia. Eli mitä enemmän tyhmä kansa näitä seuraa, sitä enemmän ne tienaavat ja lisää apajille tuvelia riittää. Lopettakaa se tubekavien/vlojien/blogien yms. katsominen jos kyseinen ammatti häiritsee.
Valtion toimistosihteeri Elyssä tai Valtioneuvoston kansliassa.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikerjäläiset.
Vaikuttaisi positiivisesti jos nämä häipyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin tienaavat tasan sen verran kun saavat katsojia. Eli mitä enemmän tyhmä kansa näitä seuraa, sitä enemmän ne tienaavat ja lisää apajille tuvelia riittää. Lopettakaa se tubekavien/vlojien/blogien yms. katsominen jos kyseinen ammatti häiritsee.
Valtion toimistosihteeri/assari. Täys paskahommaa. Vois lopettaa kaikki nuo virat. Ei ne ole oikeaa työtä!
Kaikki muu paitsi alat joilla tehdään työtä myös sodan aikana tai tehtiin esim pandemian aikana, kaikkea muuta ilman pärjää tarvittaessa. Ei ole kivaa, mutta pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Imettäjä, pyöveli, haarniskaseppä, ehkä?
Tunnen pari haarniskaseppää ulkomailta. Asiakkaina on historiallisen miekkailun harrastajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miesvaltaiset alat ovat turhia. Eipä miehet yleensä teekään muuta kuin heiluttelevat käsiä.
Jep, se sinunkin talosi on rakennettu käsiä heilutellen.
Muutenkin kaikki tulee valmiina eteen ja rahat taikaseinästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sen katselun täytyy lisätä myyntiä. Eikö paremminkin pitäisi jättää ostamatta tuotteita joita mainostetaan. Katson minäkin videoita, mutta paskat minä niitä mainkosia katso ja tuotteita osta.
Maaseudulla eli ihmisen luonnollisessa elinympäristössä ainakin perinteisesti arvostettuja ollut kaikki, jotka on hallinnut hyvin jonkun ammatin, mikä on ollut koko kyläyhteisön pärjäämisen kannalta tärkeää. Esimerkiksi hyvän uunin tekijä.
Sen sijaan sillä ei niinkään väliä jos joku tutkija kävisi isolla palkalla tutkimassa, että kuinka se muurari sen uunin tekee.
Näiden palkan maksajina ovat kuitenkin vain ne, jotka haluavat kyseisiä palveluja. Siinä mielessä pienempi paha kuin feissarit, puhelinmyyjät ynnä muut välistävetobisneksen toimijat, joiden turhat palkkakustannukset lähinnä korottavat tarpeellistenkin hyödykkeiden hintoja.