"14-vuotias ryöstettiin nöyryyttävällä tavalla" - Äiti syytteeseen, koska meni kovistelemaan lapsensa ryöstäjiä!
Suomi on kyllä uskomaton maa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597ecaf9-4730-4974-a45a-1cd51fcc0ef8
Kommentit (204)
Ei tossa kyllä kostamisesta ollut kyse. Itse oisin kostanut. Ja kostaisin.
Kysyn teiltä omankädenoikeuden puolustajat:
Jos oman lapsenne - tämä on nyt täysin kuvitteellista tietenkin, kenenkään lapset eivät tietenkään kiusaa - olisi kiusannut ja lyönyt toista lasta.
Kiusatun lapsen vanhempi ei omasta mielestään saisi asialle riittävästi oikeutta, hakisi pesapallomailan ja löisi lastasi sillä päähän.
Oletteko sitä mieltä, että meni niinkuin piti ja oikeus viimein tapahtui?
Uutisissa oli juttu kuinka nuorimmat rikolliset jopa 12-14 vuotiaita. Kakarat laitetaan laitetaan laitoksiin ja ottavat hatkat. Kierre on valmis. Omasta mielestä jo 13 vuotias tajuaa mikä on oikein ja mikä on väärin. Tuon ikäisen voi pistää jo vankilaan. Muuten uusivat pahoinpitelyä ja ryöstöjä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oman lapsenne - tämä on nyt täysin kuvitteellista tietenkin, kenenkään lapset eivät tietenkään kiusaa - olisi kiusannut ja lyönyt toista lasta.
Kiusatun lapsen vanhempi ei omasta mielestään saisi asialle riittävästi oikeutta, hakisi pesapallomailan ja löisi lastasi sillä päähän.
Olisi oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän se menee. Pelkona on vain se että näiden kuritettujen vanhemmat tulevat puolestaan kostamaan. Uskon että kunnon sakinhivutus on tehokkaampi kuin juttelu mukavien viranomaisten kanssa.
No todellakin. Tuollaisiin teinipsykoihin ei tehoa mikään muu kuin väkivalta, valitettavasti.
itseasiassa ei tehoa vaan pahentaa asiaa.
Kyllä tehoaa. Moni on saanut koulukiusaamisen loppumaan vetäen itse turpaan tekijää, Kiva-koulu lässytysten sijaan.
31-vuotiaalla äidillä 14-vuotias poika. Munkkiniemen tyyliä?
Juristina tämä nauratti. Mutta mielenkiintoisin asia on oikeastaan se, miten nämä kyseiset nuoret jatkavat eteenpäin. Menikö opetus perille?
Ylilyöntihän tuo äidin mukana olleelta mieheltä oli, mutta meillä olisi paljon parempi yhteiskunta, jos aikuiset ihmiset puuttuisivat lasten ja teinien perseilyyn enemmän. Olen 158cm pieni nainen, mutta kyllä minäkin sain kaupan edessä roskaavan teinipojan kiikuttamaan roskansa roskikseen, kun "jyrähdin", enkä vain esittänyt etten nähnyt, kuten useimmat.
Vankeinhoito on kallista. Tutkitusti kovemmat rangaistukset eivät vähennä rikoksia. Rahat kannattaa siis sijoittaa ennaltaehkäiseviin toimiin. Muistakaa myös innossanne, että suurin osa näistä nuorista on Suomen kansalaisia taustasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Juristina tämä nauratti. Mutta mielenkiintoisin asia on oikeastaan se, miten nämä kyseiset nuoret jatkavat eteenpäin. Menikö opetus perille?
Ylilyöntihän tuo äidin mukana olleelta mieheltä oli, mutta meillä olisi paljon parempi yhteiskunta, jos aikuiset ihmiset puuttuisivat lasten ja teinien perseilyyn enemmän. Olen 158cm pieni nainen, mutta kyllä minäkin sain kaupan edessä roskaavan teinipojan kiikuttamaan roskansa roskikseen, kun "jyrähdin", enkä vain esittänyt etten nähnyt, kuten useimmat.
Nyt ne ovat niin traumatisoituneita että tarvitsevat paljon erilaisia tukia yhteiskunnalta. Näinhän se aina menee noiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei toisen laiton teko anna oikeutta itse toimia laittomasti. Oikeinhan tuo nyt menee, kun oikeus tutkii ja päättää. Aikuisen pitäisi kyllä ymmärtää, ettei oikeutta voi ottaa omiin käsiin.
Siinä kanssa yksi nykyajan kasvattaja kitisijä.Minä kyllä saan porukalla paskahousut tehdä mitä vain mutta kun saat takaisin juostaan poraamaan heti.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan noiden pas*ahousujen vanhemmat ylpeitä pojistaan? Varmaan vielä oikeudessa uhoavat että heidän lapsukaisia on kohdeltu väärin. Jos minun lapseni olisi tehnyt tuollaista ja joku aikuinen kävisi vähän sipaisemassa turpaan, menisin kiittämään tuota aikuista ja sen jälkeen perumaan rikosilmoituksen noita aikuisia kohtaan. Tai jos se ei olisi mahdollista, pakottaisin lapseni sanomaan oikeudessa että ei vaatimuksia.
Paljonko on "vähän sipaisemasa"? Kuinka kovaa saa lyödä, aivovammaan asti vai vähän lievemmin? Kaikilla ei suutuspäissään ole hallinnassa kuinka kovaa lyö ja sattuu ylilyöntejä. Jos tällainen sallitaan, niin aikamoinen villi länsi aukeaa, jossa koston nimissä saa muita mätkiä luvalla turpaan.
Niitä psykopaatteja olisi pitänyt hakata ja nöyryyttää oikein kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan ilmiantamaan nämä rikokseen yllyttävät viestit. Suosittelen että teet samoin.
Juu, alan ilmiantamaan kaikki sinun persuihin kohdistuvat uhkauksesi suoraan poliisille.
Vierailija kirjoitti:
juristina hyväksyt pahoinpitelyt?
Vierailija kirjoitti:
Pikkuisen eri asia takoa potentiaalisesti vammauttavalla astalolla päähän, kuin takavarikoida nulikan luuri ja tarvittaessa sitä ennen kiinniottaa kyseinen nulikka. Sinun täytyy olla joko maailman nyhveröin vanhempi, tai vaihtoehtoisesti olet kasvattanut juuri sellaisia koulukiusaajia, jonka sattumisen puolesta nyt aiheellisesti ansaitsetkin pelätä.
Nämä tulevat ilman muuta lisääntymään kun tuomioistuin ei voi näille perseileville teineille mitään. Mielestäni ihan oikein.
Jostain luin, että alhainen älykkyysosamaara ja väkivaltaisuus korreloivat keskenään.
Taitaa pitää paikkaansa.
Lapsellinen tuo teiniäiti. Antaisi poliisin hoitaa hommansa. Nyt saa vaan itse tuomiot päälle.
Onkohan noiden pas*ahousujen vanhemmat ylpeitä pojistaan? Varmaan vielä oikeudessa uhoavat että heidän lapsukaisia on kohdeltu väärin. Jos minun lapseni olisi tehnyt tuollaista ja joku aikuinen kävisi vähän sipaisemassa turpaan, menisin kiittämään tuota aikuista ja sen jälkeen perumaan rikosilmoituksen noita aikuisia kohtaan. Tai jos se ei olisi mahdollista, pakottaisin lapseni sanomaan oikeudessa että ei vaatimuksia.