"14-vuotias ryöstettiin nöyryyttävällä tavalla" - Äiti syytteeseen, koska meni kovistelemaan lapsensa ryöstäjiä!
Suomi on kyllä uskomaton maa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597ecaf9-4730-4974-a45a-1cd51fcc0ef8
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi tehdä?Minä ainakin olen todella suojelevainen tuon nuorimman poikani suhteen. Varmasti lähden perään. Olen nauttinut suljetullakin olemisesta niin vankilasta vasta nauttisinkin.
Kasvata hänet ja opiskele nyt alkajaisiksi lukion oikeustieteen asiat.
Jos tämä hallitus ei muuta rikoslakia, ei sitten muutkaan. Aloite rikoslain alaikärajojen alentamiseksi kehiin.
Jos ei vanhemmat kasvata lapsiaan, niin yhteiskunta kyllä kasvattaa. Ja jos ei yhteiskunnan kasvatus tuota tulosta, niin sitten voisi poistua esi-isien maille.
Suomen valtio täytyy laittaa syytteeseen, se ei kykene turvaamaan suomalaisten turvallisuutta eikä kykene estämään suomalaisten valtavaa rahastusta kuten sähköllä rahastus...
Ja Suomen oikeusjärjestelmä pitää purkaa palasiksi ja rakentaa kokonaan uudelleen turvaamaan uhrien asema eikä paapomaan rikollisia kuten nykyinen oikeusjärjestelmä tekee...
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota riskoslakia voi muuttaa, että kaikki joutuvat oikeasti vastuuseen eikä voi piilotella ikärajan avulla. Rikollinen on aina rikollinen, ei se asia siitä parane hyssyttelemällä.
Suomessa on yksi rikos minkä voi tehdä uhri.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a53f6ab0-9ffd-4ed1-80f0-6b8405239f03
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätte varmaan, ettei omankädenoikeus voi olla ratkaisu. Silloin väkivaltaisin voittaa. Normaali ihminen tekee rikosilmoituksen. Tilanteen mahdollinen todistaja soittaa virkavallan paikalle. Hänellä on oikeus pitää syyllisestä kiinni, ei muita oikeuksia. Tuomioita ja rangaistuksia ei sivistysvaltiossa jaeta kadulla.
Näin. Omankädenoikeudella ajaudutaan väkivallan kierteeseen, jossa lopulta vahvin ja väkivaltaisin hallitsee. Onneksi oikeusjärjestelmässämme omankädenoikeudella tehdyt rikokset rangaistaan yhtä lailla. Tuomiot ja rangaistukset suomessa jakaa oikeusjärjestelmä.
Tietysti voimme olla taas rangaistusten sopivuudesta montaa mieltä. Minä olen sitä mieltä, että rangaistukset voisivat olla Suomessa tuntuvasti kovempia monessa rikoksessa. Mutta se ei oikeuta omankädenoikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä hallitus ei muuta rikoslakia, ei sitten muutkaan. Aloite rikoslain alaikärajojen alentamiseksi kehiin.
Koko ikärajan voisi poistaa. Sen voisi tapauskohtaisesti sitten katsoa, oliko tekijä kehitystasoltaan sellainen, että oli ymmärtänyt tekonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun vanhemmat vastuuseen. muuten joudutaan rakentaan 3 nuoriso vankilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin verekseltään kiinni, kun joku seksuaalisesti ahdistelisi lastani, nini voisin vaikka tappaa enkä katuisi yhtään.
Minä voisin tappaa kaikki pahat, ilkeät ja ahneet ihmiset pois tästä maasta, jos vain voisin. Enkä tuntisi minkäänlaista katumusta, koska se olisi oikea teko.
Samalla voisi mennä kaikki sellaisetkin, jotka ovat valmiita tappamaan muita ihmisiä.
No jos sellaisia ei olisi niin venäjää täällä puhuttaisiin jo yhdeksättäkymmentä vuotta putkeen.
Helvetin suomi. Äiti teki ihan oikein. Tuollaiset apinat ei kaipaa mitään pään paijaamista.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio täytyy laittaa syytteeseen, se ei kykene turvaamaan suomalaisten turvallisuutta eikä kykene estämään suomalaisten valtavaa rahastusta kuten sähköllä rahastus...
Ja Suomen oikeusjärjestelmä pitää purkaa palasiksi ja rakentaa kokonaan uudelleen turvaamaan uhrien asema eikä paapomaan rikollisia kuten nykyinen oikeusjärjestelmä tekee...
Miksi meillä ei ole oikeustiede pakollisena peruskoulu oppi aineena. Ihmiset on niin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vanhemmat kasvata lapsiaan, niin yhteiskunta kyllä kasvattaa. Ja jos ei yhteiskunnan kasvatus tuota tulosta, niin sitten voisi poistua esi-isien maille.
yhteiskunnan kasvatit on niitä ex-vankeja.
Vierailija kirjoitti:
Ei toisen laiton teko anna oikeutta itse toimia laittomasti. Oikeinhan tuo nyt menee, kun oikeus tutkii ja päättää. Aikuisen pitäisi kyllä ymmärtää, ettei oikeutta voi ottaa omiin käsiin.
Joo, mutta kun "ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ikärajan voisi poistaa. Sen voisi tapauskohtaisesti sitten katsoa, oliko tekijä kehitystasoltaan sellainen, että oli ymmärtänyt tekonsa.
Koskee myös seksiä.
Täällä ole väkivallanteoista minkäänlaisia seuraamuksia. Toisen saa k**utusm**hata mistä istutaan sitten muutama vuosi, jonka jälkeen uusi elämä uuden henkilöllisyyden turvin 👌 Täysi tuki näille vanhemmille
Olisi kyllä tilausta sellaiselle epäviralliselle kenttätuomioistuimelle joka hoitelisi tämän p a s k a s a k i n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee myös seksiä.
Eikös ikärajan katsota oikeudessa nykyäänkin joustavan, jos osapuolet ovat keskenään samalla tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Ei toisen laiton teko anna oikeutta itse toimia laittomasti. Oikeinhan tuo nyt menee, kun oikeus tutkii ja päättää. Aikuisen pitäisi kyllä ymmärtää, ettei oikeutta voi ottaa omiin käsiin.
Kyllä se on vähän pakko ottaa, jos haluaa omien lapsiensa pysyvän turvassa
Älä yritä siinä yhtään lässyttää. Oikeus ja poliisi lässyttää sun puolestasi ihan tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein meni. Lakia ei voi ottaa omaan käsiinsä, ja antaa takaisin omasta mielestään sopivalla volyymilla ilman, että siitä tulee rangaistuksia.
Ilmeisesti voi otttaa omiin käsiin ja kolauttaa päät yhteen. Eihän sakko ole mikään rangaistus. Päänkolauttaminen yhteen maksoi rahaa. Onhan sitä typerämmästäkin tullut maksettua rahaa. Rahaa saa kun käy töissä.
Jos tämä lopettaa lapsen kiusaamisen/ryöstelyn niin kyseessä on erittäin hyvä investointi tulevaisuutta varten