Uskaltaako Slindaa syödä??
Drospirenonin on todettu tutkimuksissa aiheuttavan puolitoista- tai kaksinkertaisen veritulppariskin verrattuna toisen sukupolven valmisteisiin.
Joudun vaihtamaan Cerazettet Slindaan jatkuvan vuodon takia. Pelottaa veritulppariski.
Kommentit (9)
Keltarauhashormoni lisää myös rintasyövän riskiä. Vaihdevuosien hormonikorvaushoidossa keltarauhashormoni lisää dementiariskiä.
Hormonikierukassa on niin vähän keltarauhashormonia, että se ei aiheuta kohonnutta riskiä näihin.
Rintasyöpä, veritulppa ja psyykkiset häiriöt on kerrottu haittavaikutuksena ihan Slindan tuoteselosteessa: https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=28965
Niin haittavaikutuksia on kaikissa mineissä ja suht samoja
Veritulppariski liittyy yhdistelmäpillereihin, ei minipillereihin
Ei ehkä sitten kannata. Gyne osaisi sanoa vaihtoehtoja tai farmaseuttikin jotain. Mihin asiaan haluaa ratkaisun.
Itse olen 2-3v syönyt Slindoja ja paras päätös ikinä. Minulla on jotain hormonihäiriötä selvästi, kun kuukautiset olivat runsaat (anemiaan saakka) ja kivuliaat, että välillä ne oikein halvaannuttivat minut. Alku oli vaikea Slindojen kanssa, mutta kunhan se tasapaino tuli niin olen voinut paljon paremmin ja omalla kohdalla myös PMS oireilukin on helpottunut.
Ei slindoissa ole veritulppariskiä. Se liittyy juuri yhdistelmäpilsuihin. Kuten tuo liittämäsi tekstikin
Oho apua mäkin syön niitä