Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako minun ostaa kaksostenrattaat vai ei? Kertokaa kokemuksia!

Vierailija
09.01.2007 |

Eli tammikuun lopussa on tulossa vauva ja esikoinen täyttää maaliskuussa 3v. Kävelee jo hyvin pitkiäkin matkoja mutta aina välillä väsyy ja haluaa sitten matkarattaisiin istumaan.

Itse pidän kovasti kävelystä ja kärryjen työntelystä. Nyt olen alkanut miettimään mahtaako kävelylenkeistä tulla mitään kun vauva syntyy.

Olin ihan ajatellut että otan kävelyreissuille pulkan mukaan näin talvella ja voin siinä vetää sitten esikoista jos ei jaksa kävellä. Mutta kun ei tuota lunta nyt näytä tulevan, täällä on ihan mustat maat.

Ongelmana on vaan tuo kaksostenvaunujen säilytys. Meillä on tosi pieni eteinen johon ei kaksostenvaunut tahdo mahtua. Lämmistä ulkotilaa ei ole. Onkohan sellaisia rattaita jotka saisi melko pieneen tilaan sisälle koottua? Tai onkohan niitten kokoaminen aina sitten rasittavaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km vai 3km? Siinä on ero. Onko käytössä omaa autoa tai julkisia kulkuneuvoja vai onko kävellen meno ainoa vaihtoehto? Voitko tehdä pitkiä vaunulenkkejä miehen ollessa toisen lapsen kanssa?

Meillä lapsilla 1v10kk ikäeroa, mutta runsaiden julkisten kulkuneuvojen tarjonnan tähden emme tarvinneet kaksostenrattaita. Ja rattaat muutenkin jääneet molemmilta lapsilta alle 3-vuotiaina kokonaan pois käytöstä. Kunto on kaikilla hyvä. 5km jaksaa 3v meillä kävellä.

Vierailija
2/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kuljetti omaa kolmivuotiastaan rattaiden ritiläosassa (lapsi halusi sinne ihan itse).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä käytössä menevät pienempään tilaan kasattuna kuin vaunut.

Vierailija
4/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiminut hyvin. Tosin sen kanssa ei ole yhtä kiva tyrkkiä vaunuja. Mutta laudan saa helposti irti ja vaunujen koriin, laittaa paikoilleen vasta, kun lapsi ei jaksa kävellä ja haluaa kyytiin.

Vierailija
5/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis käytän pidemmillä matkoilla tuplia vaikka esikoinen onkin jo 3, mutta en osaa teidän tarpeesta sen enempää sanoa. Ehkä kannattaa odottaa että vauva syntyy ja katsoa sitten? Voithan hommata kevääksi ja kesäksi vaikka kevyet tuplamatkikset, jos tuntuu että tarvit.

Vierailija
6/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jalkapeite pehmusteena. Viihtyy hyvin, kävelee välillä itse. Sadesäällä on joskus laitettu rattaiden sadesuoja menemään lapsen päältä, ettei hänkään kastu. Toinen lapsi mahtuu oikein hyvin sinne taakse.

Toisinaan kolmivuotiaamme kiipeää istumaan " poikkipuun" päälle, siis sen metallisen johon on kiinnitetty haaravyö, ja pysyy siinäkin oikein hyvin.

Vierailija
7/7 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meostettiin seisomalauta.

Ja oikein hyvin voi käydä lenkeillä! Ei ole mitenkään paha työntää. Meillä siis Gesslein vaunut ja KiddieBoard- seisomalauta. Täytyy vaan katsoa, että ostaan oikeanlaisen laudan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme