Mihin tuntemasi alle 50-vuotiaina kuolleet kuolivat, ja missä iässä?
Kommentit (205)
Syöpä, auto-onnettomuus, itsemurha, bakteeri.
Paljon on kokemuksia kaikilla. Minua ärsyttää somessa nuo died suddenly -hokijat jotka luulevat nuorempien kuoleman olevan vain nyt kolmen viimeiaen vuoden ilmiö.
Ei ihme jos joku vähän elämän syrjässä elävä ottaa nuo jutut tosissaan mutta jos esim sairaanhoitajat (tosin työnsä jättäneet) tms linkittävät jokaisen kuoleman vihjailleen piikkejä se on jo vähän outoa ja usein tosin pyrkimystä politiikassa eteenpäin, usen näitä uusien pienpuolueiden toimijoita.
Lääkkeiden yliannostus mies 25v
Aivosyöpä
Itsemurha
Kelkalla rekan alle
Mönkijäonnettomuus
Sairaskohtaus (en muista mikä lopulta).
Kaikki 30-45v.
Flunssan jälkitauti, olisko ollut aivokalvontulehdus. Alakoululainen.
Paras ystävä menehtyi diabetekseen, 35-vuotiaana.
Siihen jotenkin päättyi minun omakin nuoruuteni. Viimeiset vuodet hänen kanssaan olin elänyt sitä sairautta, muut ystävät vähän jääneet taka-alalle. Aika hukassa sitten olin hänen lähdettyään.
Aiemmin olin menettänyt jo yhden ystävän kuolemalle, hän lähti täältä 25-vuotiaana, veritulppaan.
Noin 40v syöpä
Sydän vika vastasyntynyt
Veneonnettomuus , ala-aste ikäinen. Olkaa varovaisia veneellä.
Itsemurha, 2 x auto-onnettomuus, 1 x skootterionnettomuus, sydänkohtaus, melanooma. Siinä mun ennen viisikymppisiään kuolleiden tuttujen kuolinsyyt. Sitten vähän reilu viiskymppisinä on mennyt 3 tuttua muihin syöpiin ja kaksi lisää infarktiin.
Itsemurha 39 v
Aivokasvain 25 v
Liikenneonnettomuus 38 v
Kohtukuolema (ystävän vauva rv 37)
Leukemia 9v
Aivokasvain 8v
Itsemurha 18v
Hodginin lymfooma 22v
Aivokasvain 32v
Syöpä 30v (en tiedä tarkemmin mikä syöpä)
Lasketteluonnettomuus ulkomailla 40v
Kasvaimet munuaisissa 41v
Itsemurha 41v
Hukkuminen
Moottoripyöräonnettomuus
4 itsemurhaa
Syöpä
Kovalla pakkasella ulos sammuminen ja paleltuminen
Sydänkohtaus
Vierailija kirjoitti:
Kaasumyrkytys(33v.). Parisataakiloinen mäskisäkkinainen istui hänen naamansa päälle ja rutisi polttavat myrkkypäästöt pepustaan suoraan hänen naamaansa.
Tuossa on ollut kova kohtalo. Lepää rauhassa, vaikka en sua tuntenutkaan🙏
Luokkakaveri, sydänkohtus 38 v
Luokkakaverin isä, sydänkohtaus 49 v
Luokkaveri, itsemurha, 15 v
Koulukaveri, noin 25, munuaiset petti
Opiskelukaveri, auto-onnettomuus, rapiat 45
Suvuissa, joissa on vahvasti sydäntaudeille altistavi perinnöllisiä tekijöitä, kohtuksiin voidaan menne jo 35 - 50 vuotiaina.
Syöpä ja aivovernevuoto taitavat olla muut yleisimmät terveysperäiset syyt nuorena kuolemisiin.
Liikenne vie jonkin verran, samoin itsemurht.
Tuosta jutusta löytyy jokaisen ikäluokan kuolleiden määrä. Luvut yllättivät ainakin minut, sillä esim. tämän hetken viisikymppisten ikäluokasta (1974 syntyneet) on kuollut jo noin 8%.
Itse en ainakaan mitenkään keksi vanhoista koulukavereista kahdeksaa prosenttia jotka olisivat jo haudassa. Onko niin että nämä kuolleet keskittyvät joihinkin tiettyihin piireihin, joissa minä en ole mukana?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb774c84-d620-4686-afdf-6ff0e15b564d
Syöpä, sydänvika, huumeet. Kaikki tuntuivat turhilta kuolemilta, jokainen olisi voinut saada apua, jos olisi päässyt hoitoon ajoissa.
Isä 47-vuotiaana. Alkoholin ja lääkkeiden (?) yhteisvaikutuksen ansiosta. Tuskin oli tarkoituksellinen, vanhan juopon elimistö ei vaan kestänyt enää ja se oli siinä. Tai vanhan ja vanhan, sehän oli nuori, mutta elimistö varmaan samalla tasolla kuin 80 vuotiaalla.
Itsemurhat, liikenneonnettomuudet, yliannostus
Autokolari - 18 ja 19 vee.
Itsemurha - 20 ja 18 vee.
Lääkkeiden yliannostus - 18 ja 28 vee.
Henkirikos - en tiedä tarkkaa ikää, alle 30 kuitenkin.
Alkoholin aiheuttamat - kysy vaan kuinka monta.
Jne. Noitahan on todella paljon enemmänkin kun mietti, ei jaksa edes kirjailla kaikkia puolituttuja. Niitä on varmaan parikymmentä. Nämä oli sellaisia joiden kanssa olin tekemisissä paljonkin. Ei näistä traumoja ole jäänyt, aikansa kullakin ja tulen saastasta, jossa nämä oli aika yleisiä. Itsekin olisin saattanut olla listoilla, mutta onneksi en ollut. Merkillinen juttu on se, että itseasiassa kukaan ei ole kuollut ns. luonnollisesti mihinkään sairauteen, vaan kaikki on toimittaneet sen kohtalonsa ihan itse.
3 ukkoa suvussa + kaverin isä alle 50 v. , viinaan kaikki.
Siis n. 20v oli tuo junan alle kävellyt.