Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama kysymys pörssisähköstä?

Vierailija
19.01.2024 |

Kannattaako tuo kerrostalossa kun vaikapa pyykinpesukoneen tai tiskikoneen tai kuivausrumpujen, muiden käyttöä ei voi siirtää yölle?

Jos päivällä on kova hintapiikki, niin miten ihmiset tekevät, siirtävätkö he perheen ruokailua jopa useammalla tunnilla eteenpäin, että voi käyttää uunia ja hellaa ja mikroa ja muuita?

Meneekö tuohon paljon aikaa, kun seuraa hintoja, pitääkö niitä seurata joka tunti, että ehtiikö tekemään muutakin kuin vain tarkkailemaan hintojen muutoksia?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap mene noiden juttuihin. Ei mitään järkeä ottaa pörssisähköä kun kulutus on pientä. Talvella kallista ja myös päivällä. Kesällä halpaa. Mulla ollut pörssisähkö ja rajoittaa todella paljon sähkön käyttöä.

Vierailija
42/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä, kuka estää pesemästä pyykkiä yöllä?

Turvallisuus, jos kaikki nukkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun vaikapa pyykinpesukoneen tai tiskikoneen tai kuivausrumpujen, muiden käyttöä ei voi siirtää yölle?"

Miksei voi siirtää? Ne on normaalin elämisen ääniä.

Vierailija
44/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa että oli mikä asumismuoto tahansa, pesukoneita ym. EI TULE KÄYTTÄÄ silloin kun kaikki nukkuvat. Pesukoneet ovat yleisiä tulipalojen aiheuttajia ja usein niiden huoneissa (pesuhuone, keittiö) ei ole palovaroitinta.

En minä päivälläkään seiso pesukoneen vieressä katsomassa että syttyykö se tuleen vai ei. Se pyörii omissa oloissaan kodinhoitohuoneessa eripuolella taloa kuin missä itse olen. Ja kyllä meillä kodinhoitohuoneessa on palohälytin.

Päivällä et nuku, yöllä nukut.

Vierailija
45/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kukaan vahdi päivälläkään pesukoneita, voin nukkua vaikka päikkärit sillä välin kun pesukone pyörii.

Vierailija
46/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kun vaikapa pyykinpesukoneen tai tiskikoneen tai kuivausrumpujen, muiden käyttöä ei voi siirtää yölle?"

Siksi ei voi siirtää, että paloturvallisuus on otettava huomioon.

Vierailija
47/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa että oli mikä asumismuoto tahansa, pesukoneita ym. EI TULE KÄYTTÄÄ silloin kun kaikki nukkuvat. Pesukoneet ovat yleisiä tulipalojen aiheuttajia ja usein niiden huoneissa (pesuhuone, keittiö) ei ole palovaroitinta.

En minä päivälläkään seiso pesukoneen vieressä katsomassa että syttyykö se tuleen vai ei. Se pyörii omissa oloissaan kodinhoitohuoneessa eripuolella taloa kuin missä itse olen. Ja kyllä meillä kodinhoitohuoneessa on palohälytin.

Päivällä et nuku, yöllä nukut.

Kyllä voin nukkua myös päivällä. Tai voin istua kuulokkeet päässä palaverissa.

Vierailija
48/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kukaan vahdi päivälläkään pesukoneita, voin nukkua vaikka päikkärit sillä välin kun pesukone pyörii.

Niin kyllä vakuutus korvaa hautauskuluistasi ainakin osan.

Vierailija
49/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälyttääkö se palohälytin vesivahingon sattuessa?

Vierailija
50/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pörssisähkö aina ole päivällä kallista ja koneita tuskin tarvitsee joka päivä käyttää.

Ei niin, mutta ne kalliit tunnit ovat juuri silloin kun ihmiset eniten käyttää sähköä. Rahastustahan tuo on selvästi.

Vierailija
51/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä vakuutus korvaa hautauskuluistasi ainakin osan.

Ai nyt jo kuolee kun pyykit pesee päivällä? Normaalissa talossa pesukone on kodinhoitohuoneessa ovien takana. Ja siellä on palohälytin. Eli ihan sama mihin vuorokaudenaikaan pyykkiä pesee, se on ihan yhtä vaarallista aina.

Vierailija
52/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodarissa on vesieristys ja lattiakaivo.

Vierailija
53/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on asiat niin huonosti, että pitää kommuunissa asua niin ei luulisi sähkösopimuksen olevan se päälimmäinen huolen aihe.

Vierailija
54/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos kerrostaloasukki pesee pyykkiä yhteisessä pesutuvassa? Pitääkö sielläkin istua koko ajan koneen vieressä seuraamassa että syttyykö tulipalo vai tuleeko vesivahinko?

Vierailija
55/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pörssisähkö aina ole päivällä kallista ja koneita tuskin tarvitsee joka päivä käyttää.

Ei niin, mutta ne kalliit tunnit ovat juuri silloin kun ihmiset eniten käyttää sähköä. Rahastustahan tuo on selvästi.

Meillä on kiinteä sähkö ollut ja ei nuo pyykki- ja kuivauskoneet sekä telkkari hirveesti laskua tee (15 e/kk). Toisessa mittarissa on kiuas ja uuni ja niiden kulutus (45 e/kk) on moninkertainen noihin edellä mainittuihin.

Vierailija
56/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei voi siirtää, että paloturvallisuus on otettava huomioon.

Palohälytin on keksitty.

Vierailija
57/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodarissa on vesieristys ja lattiakaivo.

Ei se aura, jos vesi tulee paineella ja viemäri ei vedä tarpeeksi hyvin. Eikä se vesikään ilmaista ole.

Vierailija
58/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole se markkinatalouden laki? Kysyntä määrää hinnan. Kun on kova kysyntä on hintakin korkea. Jos tuote ei tee kauppaansa, on sitä myytävä halvemmalla, koska sitä kuitenkin tulee koko ajan lisää, eikä sitä ainakaan toistaiseksi voi varastoidakaan.

Vierailija
59/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Suoraa vastausta siihen, kumpi on halvempi, ei löydy. Sen sijaan jokainen meistä voinee hakea oman sähköyhtiön/verkkoyhtiön sivuilta oman, tuntikohtaisen kulutustilaston vaikka edelliseltä vuodelta ja verrata tätä pörssisähkön hintatilastoon samalta ajalta. Tämä kertoo aika hyvin sen, mikä on se sinun oma kulutusprofiili ja miten se istuu pörssisähkön tuntikohtaiseen hintavaihteluun.

Jos pystyy omaa kulutusta siirtämään yötunneille, niin useilla on varmaan eri siirtohinta yö- ja päivätunneille, jolloin pörssisähköllä voi saada öisin ns. tuplahyödyn eli mahdollisesti edullista sähköä JA halvemman siirron.-

Päivä ja yösiirto on kytköksissä sähkön toimitussopimukseen minkä tekee, siis yösähkösopimus. Normaalilla  sähköllä ei ole olemassa yö/päiväsiirtoa. On vaan yksi siirtohinta. Samoin pörssisähkölle.

Vierailija
60/94 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole se markkinatalouden laki? Kysyntä määrää hinnan. Kun on kova kysyntä on hintakin korkea. Jos tuote ei tee kauppaansa, on sitä myytävä halvemmalla, koska sitä kuitenkin tulee koko ajan lisää, eikä sitä ainakaan toistaiseksi voi varastoidakaan.

Kyllä aivan niin, markknan ansiosta nytkin maksetaan 10 senttiä pörssisähköstä vaikka omaa tuotantoa on yli tarpeiden. Koska jossain muualla joku tarvitsee sähköä enemmän ja se myydään kalliimmalla sinne, jolloin meidänkin hinnat nousee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme