Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen terapiakäynnit - ero?

Vierailija
19.01.2024 |

Avomieheni alkoi käydä terapiassa kun oli kuulemma ahdistunut ja halusi keskustella ulkopuolisen kanssa lapsuuden huonosta vanhempisuhteestaan ja huonoista/kylmistä väleistäään aikuisten lastensa kanssa. Ehkä osana myös ikäkriisi (40v.) painaa päälle. Kotona sitten kertoi että terapeutti oli sanonut että minun (olen avovaimo, enkä siis lastensa äiti) tulisi tarkastella omaa käytöstäni ja muuttaa sitä. Koskaan ei olla terapeutin kanssa tavattu. Ilmeisesti mies on minusta jotain avautunut ja varmasti kaikissa on syytä kaikkeen,en sitä kiellä, mutta nyt tuli mieleen että onkohan tuo sittenkin joku eroapu terapeutti, koska täytyy myöntää että puolisoni on muuttunut äreämmäksi ja poissolevaksi (syyttää siitä masennuslääkkeitä jotka kuulemma turruttavat), kaikki hellyydenosoitukset lähtevät minun puoleltani,seksi on vähentynyt (sanoi kyllä että se ei ole ongelma,että ei ole vain kiinnostanut/jaksanut. Meillä siis pitkä suhde takana). Hänen kanssaan on vaikea puhua, koska ei oikein puhu ja hermostuu helposti jos alan kyselemään. Mitä mieltä ihmiset tästä? Ero tulossa? Miehellä uusi ihastus? (Tämä olisi outoa,koska käy vain käytännössä töissä,muuten ei juuri missään). Vai ihan normisettiä eli ikäkriisi josta ehkä selvitään terapeutin avulla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää paskaa koko aloitus.

Keksittyä legendaa.

Terapeutit eivät milloinkaan sano asiakkailleen, että jonkun perheenjäsenen olisi muutettava käytöstä.

AP ei kerro, mitä terapeutti on käskenyt muuttaa...jos AP on henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, niin kyllä terapeutti miehelle sen tuo esille, ettei edes henkistä väkivaltaa ole pakko sietää. Kuulostaa siltä, että mies pelkää APta, joten uskon, että kyse on juuri tästä. Mies ei uskalla altistaa itseään henkiselle väkivallalle ( jota AP kutsuu suorapuheisuudeksi), joten yrittää vihjailla terapeuttiin viittaamisella, että AP harrastaa parisuhdeväkivaltaa. Toivoen, että AP itse tajuaa käyttävänsä väärin henkistä väkivaltaa, tai voihan tässä olla taustalla ihan perinteinen nais-saa-kyllä-vähän-lyödä-kun-suututtaa -asenne.

Vierailija
42/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksittyä legendaa.

Terapeutit eivät milloinkaan sano asiakkailleen, että jonkun perheenjäsenen olisi muutettava käytöstä.

AP ei kerro, mitä terapeutti on käskenyt muuttaa...jos AP on henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, niin kyllä terapeutti miehelle sen tuo esille, ettei edes henkistä väkivaltaa ole pakko sietää. Kuulostaa siltä, että mies pelkää APta, joten uskon, että kyse on juuri tästä. Mies ei uskalla altistaa itseään henkiselle väkivallalle ( jota AP kutsuu suorapuheisuudeksi), joten yrittää vihjailla terapeuttiin viittaamisella, että AP harrastaa parisuhdeväkivaltaa. Toivoen, että AP itse tajuaa käyttävänsä väärin henkistä väkivaltaa, tai voihan tässä olla taustalla ihan perinteinen nais-saa-kyllä-vähän-lyödä-kun-suututtaa -asenne.

En voi vastata mitä minun täytyisi muuttaa käytöksessäni, kun ei olla kerrottu. Jos mies kokisi avoimuuden henkiseksi väkivallaksi, niin sille minä en voi oikein mitään. En ala asioista vaikenemaan ja edistämään näin puhumattomuuden kulttuuria. Sehän olisi koko suhteen varma kuolema. En minä ketään itseni kanssa pakota olemaan (ja tuskin kukaan vasten tahtoaan toisen kanssa olisikaan.) Olisi vain mukava tietää mitä miehen päässä liikkuu kun ei kerro. Ja tuo lyömisepäily oli kyllä todella kaukaa haettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt ei ole mikään uusi asia että masennuslääkkeet turruttaa. Niitä kun vetää niin mikään ei tunnu miltään, ei se seksikään. Siksi hän on haluton, flegmaattinen zombi.

Eikä se terapiakaan välttämättä oloa aina kohenna, etenkään heti.

Joku miestä hiertää jos sinustakin terapeutille valittanut, mutta minkäs teet jos mies ei keskustele. 

Vierailija
44/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän pitäisi puhua asioistanne. Et voi muuttua jos et edes tiedä mitä se tarkoittaa? Ja mitä mies haluaisi ja toivoisi sinulta ja suhteeltaan? Avoimuus olisi tärkeä kummallekin. Voisiko olla että mies kokee sinun suoruuden ilkeänä töksäyttelynä? Kysy mitä hän ajattelee ja haluaisi muuttuvan?

Vierailija
45/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on seksisuhde sen terapeutin kanssa, tai käy "terapiassa" tapaamassa toista naista? Mikään oikeasti ammattitaitoinen terapeutti ei päsmäröi ja jakele ohjeistuksia käyttäytymiseen ihmiselle, jota ei ole ikinä tavannut. Eikä terapian kuulu olla tyyliin "Sinun kuuluisi tehdä x, tai y", vaan terapian kautta on tavoitteena, että ihminen itse saa niitä oivalluksia.

Ammattitaitoinen terapeutti ei sanoisi noin kuin ap kertoo. Mutta kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia.

Vierailija
46/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksittyä legendaa.

Kyllä minun mieheni terapeutti oli miehelle sanonut noin. Olen ollut siitä ihan yhtä pöyristynyt kuin ap ja moni muukin kirjoittaja. Siksi kiinnostuin otsikosta ja aloin lukemaan ketjua.

Aivan samaa olen ihmetellyt, että miten ihmeessä terapeutti kuvittelee tietävänsä minusta yhtään mitään, kun ei ole ikinä minua tavannut. Mutta se ei näköjään kaikkia terapeutteja estä.

Vierailija
47/48 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksittyä legendaa.

Kyllä, just näin. Aloittaja on palstalla hyvin tunnettu Tarina-täti.

Jos tämä on tarinaa, niin ehkä ap:n mies käy samalla terapeutilla kuin minun mieheni.

Ps. Emme ole enää missään tekemisissä keskenämme.

Vierailija
48/48 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä tilanteeseemme. Sain miehen salailusta, ärtyisyydestä ja itsekeskeisyydestä tarpeekseni ja jätin hänet eilen. Keskusteltuani useamman luotettavan lähteen kanssa epäilen hänen käyttävän huumeita, joten siitä johtunee tuo pikainen luonteen muuttuminen aivan sietämättömäksi. 

AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän