Miehen terapiakäynnit - ero?
Avomieheni alkoi käydä terapiassa kun oli kuulemma ahdistunut ja halusi keskustella ulkopuolisen kanssa lapsuuden huonosta vanhempisuhteestaan ja huonoista/kylmistä väleistäään aikuisten lastensa kanssa. Ehkä osana myös ikäkriisi (40v.) painaa päälle. Kotona sitten kertoi että terapeutti oli sanonut että minun (olen avovaimo, enkä siis lastensa äiti) tulisi tarkastella omaa käytöstäni ja muuttaa sitä. Koskaan ei olla terapeutin kanssa tavattu. Ilmeisesti mies on minusta jotain avautunut ja varmasti kaikissa on syytä kaikkeen,en sitä kiellä, mutta nyt tuli mieleen että onkohan tuo sittenkin joku eroapu terapeutti, koska täytyy myöntää että puolisoni on muuttunut äreämmäksi ja poissolevaksi (syyttää siitä masennuslääkkeitä jotka kuulemma turruttavat), kaikki hellyydenosoitukset lähtevät minun puoleltani,seksi on vähentynyt (sanoi kyllä että se ei ole ongelma,että ei ole vain kiinnostanut/jaksanut. Meillä siis pitkä suhde takana). Hänen kanssaan on vaikea puhua, koska ei oikein puhu ja hermostuu helposti jos alan kyselemään. Mitä mieltä ihmiset tästä? Ero tulossa? Miehellä uusi ihastus? (Tämä olisi outoa,koska käy vain käytännössä töissä,muuten ei juuri missään). Vai ihan normisettiä eli ikäkriisi josta ehkä selvitään terapeutin avulla?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mies kokee jotain selittämätöntä ahdistusta, johon ei itsekään tiedä syytä, joten hänen on helpompi etsiä syytä ahdistukseensa "huonosta parisuhteestanne". Hakee vahvistusta tuolle tekosyylleen myös terapeutista. Kertonut terapeutille kaikki "virheelliset" sanat, teot ja käytökset, mitä sinä olet vuosien saatossa hänelle osoittanut, ja jotka hän on sisäänsä padonnut. Nyt loihtii sinusta syypään, koska ei ole saanut suutaan auki. Suorasta puheestasi ei kuitenkaan tykkää, koska silloin myös häneltä odotetaan vastavuoroisesti suoraa puhetta. Ja siihenhän selkärangaton, puhumaton miehentekele ei pysty.
Ja saattaa sillä olla toinen nainenkin. Silloin kaikki tuo sinun syyttely ja muut oireet mätsäisivät pettäjän käytökseen 100 %.
Ihan normitapaus. Selkärangaton vastuuton hyypiö joka kääntää syyttävän sormen aina itsestään poispäin. Ei kykene katsomaan peiliin. Pettää todennäköisesti. Syyttää siitäkin ap sinua.
Mitä tarkalleen sinun pitäisi muuttaa käytöksessäsi?
Muistuttelen, että terapeutti on kuullut vain yhden näkökulman asioihin. Vaikea kuvitella, että neuvoisi sun käytöksen muuttamisessa sua tapaamatta.
Ehkä saisitte juteltua parisuhdeasioista jos tapasitte terapeuttia (tätä tai jotain toista) yhdessä - mikäli et siis muuten saa oikein keskusteluyhteyttä mieheen. Näin myös sun näkökulma tulisi kuulluksi.
Jos terapiassa on kyse muista kuin parisuhdeasioista (miehen omista ongelmista), niin on mun mielestä kummallista ajatella, että sun käytöksellä olisi joku kovin olennainen vaikutus.
Moni henkisesti pahantahtoinen pettäjä hakee terapiasta vakuuttelua kuinka oikein hän tekee. Narsistinen oikeutuksen tunnelukko aktivoituu ja jälki sen mukaista. Jotkut sarjapettäjät ovat kuvanneet sitä pään sisäiseksi pauhuksi.
Mun mies kävi terapiassa masennuksen vuoksi. Terapeutti muodosti mielikuvan minusta ja oli jossain vaiheessa esittänyt kritiikkiä minua kohtaan. Mies kertoi, että hän oli joutunut oikomaan terapeutin käsityksiä.
Jos mieheni kertoisi, että terapeutti on puhunut tuollaista, niin luultavasti kysyisin, mitä mieltä mies on. Pitäisikö minun toimia jotenkin eri tavalla vai mitä hän toivoisi? Mutta jos mies ei puhu, niin keskustelu on hankalaa. Teilläkin on luultavasti niin, että kyse on vain terapeutin omista ajatuksista, jolla ei välttämättä ole yhteyttä miehen näkemykseen.
Kauanko miehesi on käynyt terapiassa ja syönyt lääkkeitä? Oliko hän masentunut jo ennen terapiaa?
En lähtisi vielä kertomasi perusteella sanomaan, että miehelläsi on varmasti toinen. Masennuslääkkeet oikeastikin laskevat libidoa, ja terapia voi alussa tehdä mielialasta entistäkin huonomman. Terapia on monesti hyvin raskasta, kun ongelmiaan alkaa tiedostamaan.
Mäkin sanoisin elämänkokemuksella, että miehesi oireet viittaavat toiseen naiseen.
Pallottelee teidän välillä, ei tiedä, kumman valitsisi ja siksi oireilee noin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sanoisin elämänkokemuksella, että miehesi oireet viittaavat toiseen naiseen.
Pallottelee teidän välillä, ei tiedä, kumman valitsisi ja siksi oireilee noin.
Voihan se olla noinkin... En vaan keksi missä välissä. Sen täytyy sitten tapahtua työajalla. Tänään oli aika äreänä kun tuli töistä kotiin melkein kaikelle ja kaikille. Esim. eräälle väärin ajavalle kuskille, sitten joku tavara oli kuulemma tippunut taskusta yms. Mutta ei ollut äreä minulle. Puhunut ehkä vähän enemmän kun yleensä mutta ei mitään syvällistä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko miehesi on käynyt terapiassa ja syönyt lääkkeitä? Oliko hän masentunut jo ennen terapiaa?
En lähtisi vielä kertomasi perusteella sanomaan, että miehelläsi on varmasti toinen. Masennuslääkkeet oikeastikin laskevat libidoa, ja terapia voi alussa tehdä mielialasta entistäkin huonomman. Terapia on monesti hyvin raskasta, kun ongelmiaan alkaa tiedostamaan.
On ollut aiemminkin masentunut, mutta se pysynyt lääkkeissä ok tilanteessa. Lipidosta ei taida olla kyse, koska runkkaus melko aktiivista sen olen huomannut..
On ollut aiemminkin masentunut, mutta se pysynyt lääkkeissä ok tilanteessa. Lipidosta ei taida olla kyse, koska runkkaus melko aktiivista sen olen huomannut..
Ap.
Voihan se olla noinkin... En vaan keksi missä välissä. Sen täytyy sitten tapahtua työajalla. Tänään oli aika äreänä kun tuli töistä kotiin melkein kaikelle ja kaikille. Esim. eräälle väärin ajavalle kuskille, sitten joku tavara oli kuulemma tippunut taskusta yms. Mutta ei ollut äreä minulle. Puhunut ehkä vähän enemmän kun yleensä mutta ei mitään syvällistä.
Ap.
Miehellä on seksisuhde sen terapeutin kanssa, tai käy "terapiassa" tapaamassa toista naista? Mikään oikeasti ammattitaitoinen terapeutti ei päsmäröi ja jakele ohjeistuksia käyttäytymiseen ihmiselle, jota ei ole ikinä tavannut. Eikä terapian kuulu olla tyyliin "Sinun kuuluisi tehdä x, tai y", vaan terapian kautta on tavoitteena, että ihminen itse saa niitä oivalluksia.
Pelkkää paskaa koko aloitus.
Keksittyä legendaa.
Terapeutit eivät milloinkaan sano asiakkailleen, että jonkun perheenjäsenen olisi muutettava käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää paskaa koko aloitus.
Keksittyä legendaa.
Terapeutit eivät milloinkaan sano asiakkailleen, että jonkun perheenjäsenen olisi muutettava käytöstä.
Kyllä, just näin. Aloittaja on palstalla hyvin tunnettu Tarina-täti.
Ap, paina pärstä päin puuta. Rauhoitut.
Ja ota iltalääkkesi.
Up!