Ammatillisen kuntoutuksen työkokeilu
Kokemuksia?
Pitkän sairasloman jälkeen todettiin että omalla työnantajalla ei ole tarjota työkykyäni vastaavaa työtä. Itse olisin toivonut mahdollisuutta uudelleenkouluttautua sillä mielestäni kykyni työskennellä alalla muissakaan tehtävissä ei ole realistista. Elälevakuutusyhtiö kuitenkin päätti että työkokeilu toisessa yrityksessä on seuraava askel. Olen vielä työsuhteessa nykyiseen työnantajaani, kaipa nekin kohta pistävät pellolle. Mitä tapahtuu työkokeilun jälkeen jos työkokeiluapaikalla ei ole mahdollisuutta minua työllistää? Varaan ajan työkykyvalmentajalle ja siellä varmaan selviää paljon, mutta ajattelin heti täältä kysellä jos jollain on mitä vaan omakohtaisia kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Kommentit (2)
Halutaan roikottaa näissä orjatöissä nöyryytettävänä mahdollisimman pitkään eri nimikkeillä ja sitten välillä sairaslomalla. Oikeasta uudesta työpaikasta ja normaalista työllistymisestä on turha edes haaveilla. Eläkkeelle ei pääse, mutta pian sitä kuitenkin on noiden silmissä vain toivoton ongelmatapaus. Kaikenlaisia hyödyttömiä tapaamisia aina uusien ihmisten kanssa, jossa jauhetaan samaa vanhaa on edessä, mutta mitään ei oikeasti tapahdu, sillä ne perusongelmat eivät poistu.
Ei kukaan?