Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parkki Pate haastoi oikeuteen

Vierailija
19.01.2024 |

Parkki Pate haastoi minut Käräjäoikeuteen.

Joku on pysäköinyt ilmeisesti autoni ilman pysäköintimaksua Parkki Paten valvomalla alueella.

Sieltä on kirjeitä tullut, joihin en ole reagoinut, nyt kuitenkin käräjäoikeudesta tuli kirje jossa pyydetään maksamaan yhteensä 60 parkkimaksu + korot ja oikeusmaksu 115€ eli noin 200€.

Kannattaako minun nyt ottaa asianajaja?

Saanko voittaessani Parkki Paten maksamaan oikeudenkäynti kuluni?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikset vaan voi ottaa vastuuta omasta virheestäsi. 

Aivan varmasti tiedät, kuka on sinun autoasi ajanut. 

Vierailija
2/4 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tiedän, mutta se en ole minä.

Ei minun kuulu maksaa muiden sakkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saman kokeneena ja itse itseäni oikeudessa edustaneena ja  tosiaankin käräjäoikeuden päätöksen jälkeen maksut suuntautuivat minulle päin Parkkipatelta .  Kyllä mahtoi PP:n kahta juristia ( Herkku Havukäki ja kollegansa J. Kivireki )  hävettää kun hävisivät jutun maallikolle  10-0. Toinen heistä tyrmäsi sovintoehdotuksen oikeudessa , koska se tarkoittaisi hänen mielestään häviötä 10-0 - kuinka kävikään.

Tämä parkkipate on surkeasti hoidettu firma, joka uhkailee ja perustaa vaatimuksensa keksittyihin perusteluihin.  Käräjäoikeuden määrämät korvaukset sain perittyä heiltä ulosottomiehen avulla, konkurrsiuhkaisella perinnällä. Tämä heidän toimarinsa paistattelee lehdissä yksityisenpysäköinninvalvonnan asiantuntijana , eikä pysty hoitamaan edes omaa pesäänsä kunnolla .  Koko toiminta perustuu uhkailuun korkeilla oikeudenkäyntikuluilla , jotta ihmiset maksaisivat perustettomia laskuja  "vapaaehtoisesti" . 

PP:lle ei kannata antaa mitään todisteita ennen kuin oikeudenkäynnin valmisteluistunnossa , äläkä hyväksy kirjallista käsittelyä, koska näin saat perittyä heiltä enemmän korvausta oikeudenkäynnistä. Hinnoittele käyttämäsi työ tarkasti  ja perustele kaikki asiat huolellisesti ja todistettavasti.  Jos pp luopuu jutusta ennen pääkäsittelyä muista vaatia korvauksia heidän aiheuttamista kuluista. 

Päätös tullee perustumaan näyttöenemmyyteen, joten esitä kaikki asiat jotka ovat eduksi omalta kannaltasi  - vähäisetkin.  Voitat varmasti jos sinulla on  enemmän näyttöä siitä, ettet ole itse autoasi parkkerannut. Pölhöpaten ainoa näyttö on valokuvat pysäköidysta autosta sekä vahva olettama siitä, että ajoneuvon haltija/ omistaja on sen parkkeerannut  itse.  Tuota olettamaa suuremman näytön antaminen kaataa pölhöpaten näytön. Ilman omia näyttöjä pp voittaa jutun. Ei sinun tarvitse kertoa pp:lle kuka on ajoneuvon parkkeerannut, oikeudessa voit kertoa ne joiden on ollut mahdollista käyttää ajoneuvoa , tyyliin lapset vaimo jne. ilman mitään yksilöintiä. Mieluummin mahdollisimman monta mahdollisuutta , joita oikeudessa voidaan pitää uskottavina. 

Ota lakimies , jos et itse voi käyttää aikaa aiheeseen perusteellisesti paneutumiseen. PP marakatit todennäköisesti luopuvat  asiasta ennen pääkäsittelyä, kun huomaavat, että vastapuolella on oikea lakimies.  www.lakita.fi 

Vierailija
4/4 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen tilanne oli itselläni aikaisemmin. Itse maksoin tämän pois, ennen kuin meni käräjille. En uskaltanut lähteä sinne taistelemaan. Lähinnä pelotti mahdolliset vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt mennä oikeuteen. Henkisesti en kuitenkaan jaksanut tätä prosessia.

Olisi mukava kuulla kyllä, miten muilla on mennyt käräjillä PP:n kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi